عضویت    ورود
ورود به سایت
» » مروتی در بندرترکمن: طرح گردشگری آشوراده با مشارکت مردم اجرا می شود


مروتی در بندرترکمن: طرح گردشگری آشوراده با مشارکت مردم اجرا می شود

مروتی در بندرترکمن: طرح گردشگری آشوراده با مشارکت مردم اجرا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: طرح گردشگری آشوراده با مشارکت مردم اجرا می شود و همین امر مانع از تغییر طرح تصویبی آن با تغییر دولت ها خواهد شد.

رضا مروتی در گفتگو با مهر، درباره مساله آشوراده گفت: قبل از سفر ریاست جمهوری به استان گلستان، بیش از ۲۰ جلسه در تهران برگزار کردیم و بند به بند الزامات محیط زیستی طرح را که سازمان حفاظت محیط زیست مورد تاکید داشت مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان این که نظرات سازمان میراث فرهنگی را هم مطالعه کردیم و درکنار کار قرار دادیم، ادامه داد: یک کار تیمی قوی از ۵ مدیر ارشد ملی با همکاری استانداری گلستان انجام شد و سپس توسط رییس جمهور وعده ایجاده طرح گردشگری به مردم گلستان اعلام شد.

مروتی در ادامه به جزییات اجرایی طرح گردشگری در آشوراده اشاره کرد و گفت: جزیات این که در جزیره چه اجرا شود هنوز در حال بحث است اما ملاک تصمیم گیری های ما تفاهم نامه ای است که بین محیط زیست و میراث فرهنگی امضا شده است و سند بالا دستی به شمار می رود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون از جزییات طرح و اقدامات انجام شده خبر یا گزارشی منتشر نشده است، گفت: دلیل این که اطلاع رسانی نشده این است که مشکلات و محدودیت هایی که در قبل وجود داشت را بر طرف کنیم.

وی افزود: مسائل حقوقی متعددی وجود داشت که ما سعی کردیم ابتدا این مسائل حقوقی را رفع کنیم.

 

تا کنون در دو مقطع جزیره آشوراده واگذار شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان اظهار کرد: تا کنون در دو مقطع این جزیره واگذار شده است و افراد هم معتقد بودند هزینه کرده اند و باید هزینه ها پرداخت شود.

وی از پرداخت بخشی از هزینه هایی که افراد برای بررسی و مشاوره این طرح ها انجام داده بودند خبر و داد گفت: با تامین اعتبار هزینه افراد پرداخت شد تا هیچ حساب و مشکل حقوقی درباره آشوراده وجود نداشته باشد.

مروتی با بیان این که مسائلی که احتمال می دادیم مانع کار شود را بر طرف کردیم، ادامه داد: تا کنون بر اساس بررسی های انجام شده به یک سری مسائل هم رسیدیم و خروجی آن طرحی شد که به تایید دو سازمان محیط زیست و گردشگری رسید.

وی سپس گفت: آقای جهانگیری هم طرح را مطالعه و تایید کردند و به تایید ریاست جمهوری هم رساندند.

 

سیاست اقتصاد مقاوتی ابلاغی مانع از دولتی شدن طرح آشوراده می شود

معاون عمرانی استاندار گلستان در پاسخ به این سوال که چه ضمانتی وجود دارد با تغییر دولت طرح های برنامه ریزی شده در آشوراده تغییر نکند،گفت: در گذشته سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نبود ولی در این سیاست صراحتا بر نقش مردم در توسعه کشور تاکید شده است.

وی اضافه کرد: این سیاست حاکمیتی است و دولتی نیست که با تغییر دولت این سیاست ها تغییر کند، لذا ما هم موظف هستیم از این سیاست تبعیت کنیم برای این که اگر کشوری ایمن و امن نیاز داریم باید این سیاست سر مشق ما باشد.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در آشوراده دولتی نیست و قرار است با کمک مردم انجام شود. حتی در طراحی ها هم مسابقه تدوین کرده ایم تا مشارکت مردم بیشتر شود.

مروتی اظهار کرد: این ها جزو مصوبات سفر است و ما با دقت نظر و پیگیری مجموعه استانداری فضا را جلو خواهیم برد و اقدام خواهید کرد.

 

شهرهای حاشیه خزر پشتیبان گردشگری جزیره آشوراده می شوند

وی در پاسخ به این که سوال که سهم شهرهای حاشیه دریای خزر و آشوراده از گردشگری چیست، گفت: پروژه آسمانه کرانه خزر را در بندر ترکمن داریم. این مناطق با توجه به نزدیکی آشوراده فرصتی دارند که می شود با مشارکت مردم به توسعه دست یابند.

وی بیان کرد: قرار نیست همه چیز در آشوراده مستقر شود و فقط ۱۰ درصد فضای آشوراده را می توان اجرایی کرد.

مروتی ادامه داد: قرار است فرایندی طی شود تا مردم را به شهرهای حاشیه خزر بکشانیم و از آنجا به آشوراده ببریم، به عبارتی قرار است بندرترکمن، بندرگز، گمیشان و غیره توسعه یابند و پشتیبان آشوراده شوند.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1122
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 403

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 174
بازدید دیروز: 452
بازدید ماه:1084
بازدید سال:14129
بازدید کل:2174640