عضویت    ورود
ورود به سایت
» » طرح گردشگری آشوراده توسعه بندرترکمن را درپی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در نشست تخصصی جوانان و توسعه گردشگری:

طرح گردشگری آشوراده توسعه بندرترکمن را درپی دارد

طرح گردشگری آشوراده توسعه بندرترکمن را درپی دارد

 

طرح گردشگری آشوراده توسعه بندرترکمن را درپی دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در نشست تخصصی جوانان و توسعه گردشگری که با برنامه ریزی حوزه مشاور جوان فرمانداری ترکمن و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برگزار شد با اشاره به تاکید مسئولان ارشد کشوری در شتاب بخشی به طرح گردشگری آشوراده، گفت: این طرح زمینه ساز توسعه شهرستان ترکمن و منطقه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن به نقل از ایرنا، ابراهیم کریمی در جمع افزون بر 100 نفر از جوانان شهرستان ترکمن به آخرین اقدام ها برای شتاب بخشی دراجرای طرح مزبور اشاره کرد و افزود: در دو ماه اخیر نشستی در دفتر رئیس حفاظت محیط زیست کشور و با حضور معاون سرمایه گذاری این سازمان، استاندار و مسئولان استان گلستان برگزار و تفاهم های مطلوبی در این زمینه به دست آمد.

آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر در حوزه شهرستان ترکمن واقع است.

طرح گردشگری آشوراده در قالب تفاهمنامه ای بین دو سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضاء و اجرای آن در سفر آذرماه 93 ریاست جمهوری به گلستان اعلام شد.

براساس تفاهمنامه سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است 10 درصد این جزیره به منطقه گردشگری و توریستی تبدیل شود.

کریمی همچنین اضافه کرد: در هفته گذشته بازدیدی از جزیره آشوراده و محل اجرای طرح انجام شد و طبق شیوه نامه ابلاغ شده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری، این اداره کل به صورت هفتگی گزارشی از روند پیگیری اجرای طرح را به تهران ارسال می کند.

وی درادامه به ظرفیت مطلوب شهرستان ترکمن در بحث جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: سال قبل 975 هزار نفر این بندرترکمن و جاذبه های گردشگری، تفریحی، اسکله و بازار ساحلی آن دیدن کردند که این آمار بیانگر توانمندی شهرستان در این بخش است.

کریمی همچنین به اشاره به حدود یکصد کیلومتر ساحل دریای خزر در استان که بخشی از آن در حوزه شهرستان ترکمن قرار دارد، افزود: سواحل بکر و آرام استان گلستان فرصت مطلوبی برای جذب سرمایه گذار فراهم نموده است که که باید با برنامه ریزی نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام شود.

وی از مسئولان بندر ترکمن خواست به حوزه گردشگری این شهرستان بیش ازگذشته توجه کرده واز موازی کاری در این خصوص خودداری کنند زیرا باعث ابتر ماندن طرح ها می شود.

کریمی همچنین در این نشست از خدمات مسئولان فرمانداری ترکمن در خصوص پیگیری برای تصویب طرح گردشگری آشوراده تقدیر کرد.

معاون فرماندار ترکمن نیز در سخنانی تصویب طرح گردشگری جزیره آشوراده را به عنوان یکی از مصوبه های مهم سفر دکتر روحانی رئیس دولت تدبیر وامید به استان گلستان (آذرماه 93) خواند و گفت: تصویب این مصوبه بارقه امیدی در میان مردم منطقه بود.

سید صادق شیرنگی افزود: اسکله و سواحل زیبا، بازارچه و جزیره آشوراده از جمله ظرفیت هایی این شهرستان در حوزه گردشگری است و این مواهب می توانند بستر رونق اقتصادی در منطقه را فراهم کند.

وی افزایش سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها با ایجاد اقامتگاه ها و هتل را به عنوان پیش شرط اصلی گسترش گردشگری در منطقه برشمرد.

در این نشست زبیده سوقی، علی سلیمانی، عیسی احمدی کلته، حسن یوری، نفیسه ایری، بهاره آخوندی و ... طی سخنانی در حوزه توسعه گردشگری شهرستان ترکمن، تمرکز مسئولان روی طرح های خرد گردشگری، ساماندهی اقامتگاه های متفرقه شهری، ایجاد جاده سلامت، جانمایی مسیرهای کالسکه رانی در حاشیه اسکله، بهره گیری بیشتر از نظر دانشجویان ونخبگان بومی، مشخص شدن تکلیف دستگاه های متولی حمایت از گردشگری شهرستان، معرفی بیشتر جاذبه های منطقه، شتاب در مرمت و بهسازی فضای سبز و تاسیس موزه لباس قومیت های ساکن در بندرترکمن را خواستار شدند.

ضمنا مقرر گردید طرح پیشنهادی دهکده گردشگری که از سوی مهندس سوقی ارائه شده بود از طریق اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان پیگیری شود.

شهرستان ترکمن با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در فاصله 34 کیلومتری گرگان و در شمال غرب استان گلستان قرار دارد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1531
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 920

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 77
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3478
بازدید سال:3478
بازدید کل:2163989