عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن صبح امروز با حضور شیرنگی معاون فرماندار، مسئولین و کارشناسان امور بانوان دستگاه های اجرایی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن؛ شیرنگی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: زنان در جامعه ما از جایگاه و ارزش ویژه ای برخوردارند.

وی اظهار داشت: زنان در قیاس با مردان وظیفه سنگین تری دارند، آنها علاوه بر وظیفه همسرداری و خانه داری باید نسلی را پرورش دهند که آینده جامعه را بسازد.

 وی با اشاره به اینکه اسلام در رابطه با زنان دید تنگ نظرانه ندارد گفت: دو دیدگاه در مورد حضور زنان در جامعه وجود دارد: دیدگاه اول که بانوان را محدود به خانواده و همسرداری و فرزندپروری می کند و دیدگاه دوم که برای حضور پررنگ زنان در جامعه اهمیت قائل است و اسلام بر این دیدگاه تاکید دارد.

معاون فرماندار ترکمن تصریح کرد: اسلام برای فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان ارزش قائل است و با اشاره به آیه ای از قرآن که در آن خداوند به پیامبر امر میکند که با زنان و مردان مسلمان بیعت کند افزود: این آیه بر حضور زنان در اجتماع صحه می گذارد.

وی افزود: در عر صه کسب و کار نیز دین اسلام به مالکیت و استقلال مالی زنان توجه دارد. اگر مهمترین عامل توسعه هر کشوری را نیروی انسانی بدانیم زنان نیمی از این جمعیت هستند که می توانند نقش بسزایی در رشد و توسعه جامعه ایفا کنند.

شیرنگی ادامه داد: اگر زنان نتوانند نسلی متعهد و متدین و توانمند تربیت کنند آینده جامعه با خطر روبرو خواهد شد. نشاط و شادابی و پویایی و بالندگی زمانی در جامعه وجود خواهد داشت که زنان نقش تربیتی خود را بدرستی انجام دهند.

وی ضمن اشاره به آسیب اجتماعی طلاق که یکی از ناهنجاریهای رو به افزایش در سطح جامعه است گفت: ما بایستی در جهت کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به سمت توانمندسازی زنان جامعه حرکت کنیم.

درپایان معاون فرماندار از بانوان خواست برای رسیدن به جایگاه واقعی خود همچون شهیده مرجان نازقلچی به عنوان اولین فرماندار زن که بانویی تلاشگر بود تمام همت خود را بکار گیرند و در جهت رشد و توسعه شهرستان گام بردارند.

جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 718
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1314

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 77
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3478
بازدید سال:3478
بازدید کل:2163989