عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان ترکمن تشکیل شد


دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان ترکمن تشکیل شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان ترکمن تشکیل شد

  دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان ترکمن روز پنج شنبه 14 دی با حضور  هیوه چی سرپرست فرمانداری، درویشی اداره منابع آب غرب استان و سایر اعضا در محل فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی در این جلسه درصد بسیار کم آب شیرین در دنیا اشاره و گفت: میزان مصرف آب های زیرزمینی در کشور ما به 80 درصد می رسد که این نشان از عدم مدیریت صحیح مصرف آب دارد.
وی اظهار داشت: حوزه آب با بحران مواجه است بنحویکه 98 درصد از آبهای موجود در دنیا شور بوده و از 2 درصد باقیمانده بیش از 70 درصد آن نیز بصورت یخچالهای قطبی است لذا آب در دسترس شیرین بسیار محدود است و همین اهمیت آب را بخوبی نشان می دهد.
وی همچنین با اشاره به میزان متوسط بارندگی در ایران گفت:  میزان متوسط بارندگی در کشور ما یک سوم از نرم جهانی کمتر است و از طرفی منابع آبی بیش از حد پتانسیل و توان در حال برداشت است و بصورت بی رویه از منابع آب تجدید شونده استفاده می نماییم .
سرپرست فرمانداری تصریح کرد: 90 درصد از آب زیرزمینی در کشور در بخش کشاورزی استفاده می شود لذا مصرف بهینه آب بایستی با جدیت و بصورت عملیاتی پیگیری شود، کشت گلخانه ای جایگزین کشاورزی سنتی گردد و سیستمهای نوین آبیاری بصورت گسترده در بخش کشاورزی اجرایی شود.
 وی افزود: در بخش فرهنگ سازی و آموزش بایستی کار کنیم  و در این زمینه از پتانسیل آموزش و پرورش باید استفاده کرد.
هیوه چی اذعان داشت: در حوزه حفاظت از منابع آب خیلی جای کار داریم و نباید به برگزاری چند جلسه بسنده کنیم بایستی بصورت عملیاتی و در میدان عمل فعالیت دو چندان داشته باشیم ، ارگانهای ذیر بط بایستی راهکار دهند تا از منابع موجود به نحو مطلوب استفاده گردد .
وی در پایان خواهان برخورد با بهره برداران غیر مجاز منابع آب گردید و تاکید کرد:  از تمامی ظرفیتهای مدیریتی استان در راستای مدیریت  بهینه منابع آب استفاده شود.
درویشی رئیس اداره منابع آب غرب استان در خصوص خشکسالی گفت: طبق تعاریف علمی خشکسالی تعاریف متعددی دارند ، اما در این بین خشکسالی اجتماعی –اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بنحویکه تا زمانی که فرهنگ استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت صحیح آن رعایت گردد حتی در موارد فراوانی آب نیز با کمبود مواجه خواهیم شد لذا بایستی در بخش اطلاع رسانی بطور جدی کار شود.
وی همچنین به بیان اقدامات حفاظت از منابع آب از جمله طرح احیا و تعادل بخشی، آموزش و توزیع اطلاعیه در جلسات در روستاها، بازدید از چاههای مجاز و کنترل کشت و .. پرداخت.
گفتنی است در این جلسه موارد زیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت: وضعیت بارندگی در سه ماهه پاییز، وضعیت منابع آب استان، مشکلات و چالش های پیش رو وظایف گروههای گشت و بازرسی 
 

دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب زیرزمینی شهرستان ترکمن تشکیل شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 580
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2549

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 153
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3554
بازدید سال:3554
بازدید کل:2164065