عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و هفته قوه قضائیه صورت گرفت؛

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر ترکمن

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر  ترکمن

  الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن روز جمعه 8 تیر 97 با حضور در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر بندر ترکمن، در خصوص مبارزه با مواد مخدر و هفته قوه قضائیه  به سخنرانی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار در نماز جمعه این هفته بعنوان سخنران پیش از خطبه ضمن اشاره به ایام سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: علیرغم پیشرفت هایی که بشر در زمینه های مختلف علمی و فنی، اقتصادی و اجتماعی داشته ، در کنار سه بحران فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته ای، اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها بعنوان بحران چهارم قرن حاضر و زلزله خاموش یاد شده است.
 وی افزود: مواد مخدر بعنوان چهارمین تجارت پرسود دنیا بعد از  نفت، فروش اسلحه و توریسم، با 2 هزار میلیارد دلار گردش مالی وسوسه انگیز شده است و  بعنوان یکی از ابزار های جنگ نرم مورد استفاده قرار می گیرد.
هیوه چی گفت: مواد مخدر و روانگردان ها به یک ابزار سیاسی و اقتصادی در معاملات بین المللی تبدیل شده و پیوند میان قاچاق مواد مخدر و و تروریسم و ترویج جرائم سازمان یافته و نفوذ شبکه های قاچاق در بافت های اقتصادی کشورهای درحال توسعه ضربات جبران ناپذیری وارد کرده است.
وی تصریح کرد: مواد مخدر  سلامت جامعه و خانواده را با آسیب جدی مواجه ساخته و این امر به دلیل برنامه ریزی دشمن و توطئه آمریکا و هم مرز بودن کشورمان با کشور افغانستان بعنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر بوده تا جائیکه دراین کشور سطح زیر کشت خشخاش 4 هزار درصد افزایش داشته و مقایسه آماری افزایش تولید مواد مخدر در این کشور نشان می دهد میزان تولید مواد مخدر در سال 2001 تنها 180 تن بوده در حالیکه این تولید در سال 2017 به میزان 9 هزار تن افزایش یافته است.
فرماندار ضمن اشاره به توطئه های دشمن به ویژه آمریکا در این راستا تصریح کرد : به اعتیاد کشاندن جمعیت فعال کشور، تضعیف بنیان خانواده، آسیب و ضربه زدن به سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه و مدیریت کشور از جمله اهداف دشمن بوده لذا ما باید در این راستا هوشیار باشیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن اشاره به مطالعات آماری صورت گرفته در خصوص آسیب های جدی مواد مخدر در حوزه  های مختلف ( مدارس ، دانشگاه ) و سلامت افراد جامعه افزود: از جمله آسیب های جدی مواد مخدر در حوزه سلامت افراد بوده و چهارمین مرگ ومیر در سطح کشور ناشی از افراد مبتلا به مواد مخدر بوده ضمن اینکه 65 درصد همسرآزاری ، 55 درصد طلاق ها ، 30 درصد کودک آزاری ، 25 درصد قتل عمد ، 23 درصد نزاع و درگیریها ، 20 درصد جرائم منکراتی و 10 درصد جرائم مالی نتیجه استفاده از مواد مخدر می باشد.
وی ضمن اشاره به عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تصریح کرد : شورای هماهنگی در راستای وظیفه مندی و پیشگیری و مقابله با مواد مخدر ماهیانه جلسات مرتب را با کمیته تخصصی مربوطه برگزار نموده واولویت ها و دستور کار این شورا اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت علما ، نخبگان و سازمان های مردم نهاد می باشد و مهم ترین کار در این راستا احساس مسئولیت افراد جامعه و نظارت سرپرستان خانواده بر فرزندان و تقویت فرهنگ دینی و اسلامی است.
فرماندار شهرستان اعتیاد به مواد مخدر را اولین اولویت در بین پنج آسیب اجتماعی کشور شامل اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی و مناطق بحرانی دانست و ضمن اشاره به تلاش دشمنان به ترویج فرهنگ باطل از طریق ماهواره و فضای مجازی تصریح کرد : در این راستا نیز همه ما مواظب و هوشیار باشیم و در راستای تقویت دین و فرهنگ ایرانی و اسلامی و بومی تلاش کنیم.

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر  ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر  ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر  ترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندر  ترکمن

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 363
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2888

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 183
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3584
بازدید سال:3584
بازدید کل:2164095