عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

فرماندار در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن؛

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن صبح امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد گفت: فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی استفاده بالای 80درصد از منابع آبی  کشور و همچنین  کاهش تولید 50 درصدی برق توسط نیروگاه های آبی بایستی همه ما هم در اماکن شخصی و هم اماکن اداری بطور جدی مدیریت مصرف آب و برق را مورد توجه قرار دهیم  چرا که در آموزه های دینی ما نیز اسراف به شدت نهی شده و در این راستا خصوصا دستگاه های فرهنگی بایستی تلاش جدی در راستای فرهنگسازی مدیریت مصرف انرژی انجام دهند.
وی با اشاره به  فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری  گفت: امریکا بعد از خروج از برجام، تحریک ها و توطئه ها و برنامه ریزی های خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شروع و جنگ روانی را آغاز کرده است  لذا در برابر توطئه ها و شیطنت های امریکا باید ایستادگی و مقاومت کنیم و با همراهی وهم سویی پرچم عزت جمهوری اسلامی را بالا نگه داریم و اجازه ندهیم رفتارهای نادرست موجب خلأ و کمبود شود و با تفکر و اندیشه بر مبنای شرایط به درستی و هوشیارانه رفتار کنیم.
فرماندار با اشاره به بیانات ریاست محترم جمهوری در جلسه هم اندیشی مدیران ارشد در سالن اجلاس سران گفت: در شرایط فعلی هجمه امریکا علیه نظام جمهوری اسلامی 3 راهکار داریم: اول اینکه تسلیم امریکا شویم و تن به مذاکره و انعقاد تفاهم نامه هایی بدهیم که با عزت و تاریخ و استقلال مملکت هم خوانی ندارد و هیچ عقل سلیمی آن را نمی پذیرد، دوم اینکه ایستادگی کنیم و هر جناحی در داخل مملکت حرف خودش را بزند یکی علیه برجام یکی با برجام، که به دلیل هزینه بسیار کلانی که برای اقشار آسیب پذیر جامعه دارد راهکارمناسبی برای مقابله با دشمن نیست و سومین راهکار این است که به هیچ وجه تسلیم امریکا نمی شویم و متحد و یکپارچه زیر یک پرچم با همکاری و همیاری علیه امریکا ایستادگی می کنیم این راهکار اصولی و منطقی است که دولت در پیش گرفته و مورد تایید مقام معظم رهبری می باشد.
هیوه چی ادامه داد: شرایط سال 96 متفاوت از شرایط سال 97 است لذا در شرایط فعلی بایستی اختلافات و تضعیف یکدیگر را کنار بگذاریم  و در 4 بخشی که مورد تاکید ریاست محترم جمهوری می باشد شامل: اشتغال، مبارزه با فقر، تنظیم بازار و تولید با برنامه ریزی و هم گامی و تلاش بیشتر به جلو حر کت کنیم و به مردم اطمینان دهیم با اتحاد و همدلی، توانمندی وظرفیت لازم برای عبور از بحران ها را داریم.
وی در ادامه در خصوص مراسم حمل مشعل سلامت در شهرستان افزود: به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر این مراسم  روز شنبه 16 تیر از ساعت 9 صبح از محل فرمانداری به سمت پارک بوستان گلستان برگزار خواهد شد و بر حضور مسئولین دستگاه ها در این مراسم تاکید کرد.
فرماندار در خصوص آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرستان تاکید کرد: لیست اقلام و تجهیزاتی که مدیران ذیربط مدیریت بحران شهرستان دارند هر چه سریعتر اعلام گردد چرا که این لیست در آمادگی برای مواجهه با بحران های احتمالی کمک شایانی خواهد کرد.
وی در خصوص حوزه بانوان افزود: بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی شهرستان مربوط به حوزه بانوان است و خواستار پشتیبانی دستگاهها از برنامه ها و مصوبات این کارگروه شد.
فرماندار همچنین در خصوص تنظیم بازار بر فعالیت جدی تیم بازرسی تنظیم بازار تاکید کرد و از ادارات ذیربط خواست روزانه علی الخصوص از عمده فروشی ها بازرسی صورت گیرد تا آرامش مردم حفظ شود.
علی اکبر نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در این جلسه گفت: صنعت آب و برق به دلیل بارش کم و نبود منابع آبی در بعضی نقاط کشور دچار مشکلات عدیده ای شده است و با وجود ظرفیت تولید  85هزار مگاوات، بخاطرکمبود منابع آبی از کل این ظرفیت نتوانستیم استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: پیک مصرف برق کل کشور در سال گذشته 55 هزار مگاوات بوده که حدود 10هزار مگاوات آن از تولید نیروگاه های آبی بدست آمده است ولی امسال بخاطر محدود شدن ورودی آب به سدها، فقط 5هزار مگاوات از سدهای نیروگاهی برق تولید شده است و مجبور به مدیریت بار اضطراری شدیم.
وی با اشاره به تشکیل ستاد عالی مدیریت مصرف برق در استان گفت: در ابتدای سال 97 در این ستاد، تصمیم جابجایی ساعت اداری  برای کمک به صنعت برق کشور و صرفه جویی اتخاذ شد.
نصیری افزود: دستگاه های دولتی با توجه به اینکه جزئی از دولت هستند تکلیف سنگینی دارند و باید در مواجهه با بحران آب و برق به دولت کمک کنند و قبل از شروع  ساعت پیک مصرف 13 الی 16 لوازم برقی را از مدار خارج کنند و با مدیریت مصرف جلوی سرمایه گذاری کاذب و احداث نیروگاه صرفا به دلیل مصرف بالا در فصل تابستان گرفته شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تصریح کرد: برای خنک سازی نیروگاه نیاز به آب داریم ولی در شرایط فعلی کمبود آب، مدیریت بار اضطراری داریم و هر شهری به صورت جدی مدیریت مصرف را رعایت کند در سهمیه ها تغییر وخاموشی در آن شهر نخواهیم داشت.
شایان ذکر است در این جلسه از سیدصادق شیرنگی معاون سابق فرمانداری شهرستان ترکمن، مسئولین دستگاه های فعال در برگزاری بزرگداشت روز جهانی قدس و دستگاههایی که سال 96 مدیریت مصرف برق را داشته اند تجلیل شد.

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 

فرهنگسازی نقش موثری در تقویت مدیریت مصرف انرژی دارد

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 425
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2901

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 75
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3476
بازدید سال:3476
بازدید کل:2163987