عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان ترکمن با اهالی روستای صفر حاجی


نشست فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان ترکمن با اهالی روستای صفر حاجی

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

نشست فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان ترکمن با اهالی روستای صفر حاجی

 الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن به همراه مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در مسجد روستای صفرحاجی از توابع بخش سیجوال به بررسی مسائل و مشکلات مردم روستا پرداخت.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: مساله آب شهرستان یک مساله مهم و اساسی است که با کلی مشقت و اعتبار و هزینه تا مرز گمیشان جهت تامین آب شرب شهرستانهای ترکمن و گمیشان هدایت می شود.
وی مساله آب را مشکل اکثر روستاهای شهرستان دانست و ازین رو بر فرهنگ مصرف آب تاکید کرد و اظهار داشت: مصرف آب در فصول گرم سال به دلیل استفاده در امور دامداری بسیار بالا است.
فرماندار ترکمن از سویی دیگر هزینه های تامین آب را بسیار بالا دانست و در این خصوص گفت: هزینه تامین آب شرب  برای دولت لیتری 1500 تا 1600 تومان است،  این در حالی است که این هزینه برای مصرف کننده با توجه به یارانه تخصیص یافته دولت در حدود 300 تومان است لذا بایستی در خصوص مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب برنامه ریزی کنیم.
وی همچنین در خصوص مساله بوی بد کشتارگاه نزدیک روستا گفت: این مساله یک مشکل زیست محیطی است و باید هر چه سریع تر این مشکل مرتفع گردد. وی اعضاء شورا و دهیار روستا را مکلف به پیگیری در این خصوص کرد.
هیوه چی در خصوص طرح هادی نیز گفت: با توجه به جمعیت کم تعدادی از روستاهای بخش، در حال حاضر با اعتبارات موجود  امکان تهیه طرح هادی وجود ندارد و باید راهکارهای دیگری را جهت تخصیص اعتبارات عمرانی جستجو کرد. وی همچنین در خصوص گزارش دهیار در رابطه با تخلفات ساختمانی و همچنین راهکارهای جلوگیری از این تخلفات نکاتی را بیان و گفت: اطلاع رسانی کافی از طریق بخشداری و دهیاریها در زمینه قوانین و جریمه های موجود در ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شود.
فرماندار ترکمن در ادامه نیز مشکل نبود مدرسه در این روستا را یکی از مشکلات مهم بر شمرد و گفت: تردد دانش آموزان به روستای همجوار ( قره تپه ) جهت تحصیل مشکلات فراوانی هم از لحاظ امنیت جانی و هم از لحاظ مالی برای خانواده های دانش آموزان به همراه دارد. وی مهمترین دلیل نبود مدرسه در روستا را تعداد کم دانش آموزان و به حد نصاب نرسیدن آن عنوان و گفت: برای امنیت تردد دانش آموزان به روستای همجوار ایجاد حداقل  2 سرعت گیر و همچنین ترمیم  شانه خاکی جاده ارتباطی به قره تپه از ضروریات است و مقرر شد اداره حمل و نقل و راهدای شهرستان اقدامات لازم را در این خصوص معمول نمایند.
هیوه چی در باره  یکی دیگر از مشکلات مهم روستا که خصوصا در فصل گرم دامنگیر اهالی روستا می شود ضعف ولتاژ برق ، عنوان کرد و گفت: نوع نگاه استفاده درست از مصرف برق در بین مصرف کنندگان بسیار مهم است و از طرفی دیگر جهت رفع این مشکل گفت: با توجه به تقویت انتقال برق از یساقی به قره تپه به طول 7 کلیومتر و همچنین نصب ترانس قوی در مرکز روستا این مشکل به زودی حل خواهد شد.
فرماندار ترکمن همچنین در خصوص مزاحمت سگهای ولگرد برای ساکنین روستا های بخش و بخصوص دانش آموزان گفت: با پیگیریهای صورت گرفته در خصوص مهار سگهای ولگرد با توجه به جلسه اخیر که در بخشداری سیجوال برگزار شد با اجرای "طرح مهار سگهای خانگی" در روستاها موافقت شد و این طرح به زودی در روستا ها اجرا خواهد شد.
هیوه چی همچنین راهکارهای مهمی را در زمینه اشتغال روستائیان و کار آفرینی قشر جوان و تسهیلات در نظر گرفته شده دولت در این خصوص ، افزایش سرانه فضای سبز روستا از طریق برنامه ریزی در جهت کاشت درختان مثمر و غیر مثمر در حاشیه معابر روستا و همچنین  نظافت و تنظیف معابر روستا ارائه و اعضاء شورا و دهیار  را مکلف کرد تا در این زمینه ها گامهای مثبتی را برداشته و گزارش اقدامات انجام شده را در این موارد به بخشداری و فرمانداری ارائه نمایند.
گفتنی است در این نشست دهیار روستای صفر حاجی به نمایندگی از اعضاء شورا و اهالی روستا  گزارش مفصلی از مسائل و مشکلات موجود در روستا را عنوان کرد.
 
    
 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 419
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3005

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 451
بازدید دیروز: 249
بازدید ماه:909
بازدید سال:13954
بازدید کل:2174465