عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اساس و پایه توسعه بر مبنای سواد است

فرماندار شهرستان ترکمن:

اساس و پایه توسعه بر مبنای سواد است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

اساس و پایه توسعه بر مبنای سواد است

 فرماندار شهرستان ترکمن در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان که ظهر روز چهارشنبه 5 دی در محل فرمانداری برگزار شد،گفت: اساس و پایه توسعه بر مبنای سواد است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار ضمن تبریک هفته نهضت سوادآموزی اظهار کرد: در 7 دی سال 1357 امام راحل فرمان تشکیل شورای نهضت سوادآموزی را دادکه بازتاب گسترده ای در کشور داشت طوریکه این سازمان تا سال 1380، توانست آمار باسوادان را از 47درصد به 85درصد برساند و تعداد بی سوادان را کاهش دهد.
وی افزود: برای دستیابی به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف چشم انداز توسعه، سواد لازم است و در صورتی که سواد نباشد نمی توانیم به این اهداف نائل شویم.
هیوه چی با اشاره به این که در دین و آئین ما بر علم آموزی و سواد آموزی تاکید شده است، افزود: هدف ما فقط آموختن سواد نیست بلکه هدف این است کسی که سوادی می اموزد بتواند به مثابه یک نور، اطراف خود را روشن و در جامعه اثرگذاری مثبت داشته باشد و در زندگی شخصی و اجتماعی  به عنوان ابزاری بتواند از این دانش استفاده و پله های ترقی را طی کند.
وی سواد را یکی از ابزار ها و اهرم های مهم حرکت به سمت توسعه پایدار دانست و گفت: کسانی که سواد می آموزند بایستی بتوانند به نحو شایسته از این علم استفاده و اثرگذاری مثبتی در جامعه داشته باشند تا توسعه پایدار حاصل شود.
فرماندار در ادامه بر شفاف سازی آمار بی سوادی در شهرستان تاکید و اظهار کرد: بدون دانستن حجم واقعی، در یکی فضای گنگ تلاش نکنیم لذا حتما باید آمار صحیح استخراج و بی سوادان با استفاده از ظرفیت های مختلف ارگان های توسعه از جمله کمیته امداد، بهزیستی، مرکز بهداشت و ... شناسایی شوند تا بتوانیم بر مبنای ارقام و اعداد واقعی برنامه ریزی کنیم.
وی همچنین بر بخشداران تاکید کرد از طریق دهیاران و شوراها و بهورزان، سهم هر بخش در میزان بی سوادی را مشخص و باتوجه به آمار برنامه ریزی و هدفگذاری کنند.
هیوه چی در پایان با اشاره به آمار پایین بی سوادان در شهرستان ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی استمرار یافته و منسجم با استفاده از ظرفیت و همکاری همه ارگان های توسعه بعد از دو یا نهایتا سه سال جشن بیسوادی در شهرستان خواهیم گرفت.

اساس و پایه توسعه بر مبنای سواد است

 

اساس و پایه توسعه بر مبنای سواد است

 

اساس و پایه توسعه بر مبنای سواد است

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 410
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3213

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 181
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3582
بازدید سال:3582
بازدید کل:2164093