عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست فرماندار با بانوان شهرستان ترکمن به مناسبت روز دختر


نشست فرماندار با بانوان شهرستان ترکمن به مناسبت روز دختر

نشست فرماندار با بانوان شهرستان ترکمن به مناسبت روز دختر

نشست فرماندار با بانوان شهرستان ترکمن به مناسبت روز دختر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، نازقلچی فرماندار گفت: حضرت معصومه (س) یکی از بانوان با فضیلت و با شخصیت خاندان اهل بیت (ع) می باشد. پدر بزرگوارش حضرت موسی بن جعفر امام هفتم می باشد و مادر گرامی ایشان نجمه مادر بزرگوار امام رضا(ع) بخشی از زنان با فضیلت و از اسوه های تقوا و شرافت و از زنان کم نظیر تاریخ یشریت و حضرت امام صادق (ع) تولد این بانو گرامی را بشارت داده بود.

وی اضافه کرد: حضرت معصومه 1 ساله بودند که پدر بزرگوارشان به شهادت می رسند.در زندان هارون الرشید و از ان پس تحت مراقبت و سرپرستی برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا(ع) قرار می گیرد. در سال 201 هجری قمری بود که امام رضا(ع) به سفری تبعید گونه به سمت مشهد حرکت می کنند . یکسال پس از آن حضرت معصومه به همراه تعدادی از بستگان روانه مشهد می شوند. دربین راه در ساوه تعدادی از فرزندان هارون الرشید سد راه آنها شده و تمامی مردان کاروان را به شهادت رسانده و حضرت را مسموم می کنند و چون ادامه سفر برایشان ممکن نبوده به قم رفته و در همانجا پس از 17 روز رحلت می کنند. بدون شک اهل بیت پیامبر (ص) چهره های پر فروغی را به جهان عرضه کرده اند و نام شان مانند ستاره درخشان در آسمان فضایل می درخشد و درخشانترین ستاره در میان بانوان هفتمین منظومه ولایت فاطمه معصومه (س) فرزند پاکیزه موسی بن جعفر (ع) است . آن حضرت الگوی کامل عفاف و حجاب زن مسلمان است . در سالروز این بانوی پاکدامن ما باید تلاش کنیم که ولایی شویم و نام گذاری این روز به نام دختر درس هایی جاودانه ای برای همه حضرت بانوان و دختران کشور ما دارد تا با آرمش خود به زیور تقوا ، عفاف ، دانش، شجاعت ، ایستادگی ،تربیت صحیح فرزند، اهمیت دادن به خانواده در راه و مسیر حضرت معصومه (س) حرکت کنند.

فرماندار شهرستان ترکمن تصریح کرد: زبان و ذهن بنده قاصر از بیان کمالات و فضیلتها ، کلام و زندگی این عزیز از دست ما خارج نیست . بلکه بر خلاف الگوهای دروغین دنیای مادی، ائمه اطهار و اهل بیت انها مسیر و جهت صحیح حرکت و زندگی انسان را به ما نشان داده اند و خود به قلم این کمالات ایستاده اند و ما را به پیمودن این مسیر دعوت کرده اند.

مرجان نازقلچی بیان کرد: پس همه باید تلاش کنیم که راه این عزیزان را بپیماییم.

وی گفت: دنیای غرب تبلیغ می کند زنان برای حضور موثر در اجتماع باید حجاب را کنار بگذارند، اما در دنیای اسلام اینگونه نیست و نظام ما نشان داد به دنیا زن در عرصه اجتماعی با حجاب کامل هم می تواند موثر باشد و با حجاب کامل هم می توانند به وظایف تربیتی خود در جامعه عمل کنند. که نمونه عینی ان مادران بزرگوار شهدا هستند.

فرماندار ترکمن افزود: حجاب موجب شخصیت زن وعاملی برای وقار و متانت او است.عفاف بانوان باعث افتخار ،آبرو و ارزش گذاری و احترام به زن است در جامعه به همین دلیل باید از دین اسلامبه خاطر توجه به مسئله حجاب توجه کنیم.

نشست فرماندار با بانوان شهرستان ترکمن به مناسبت روز دختر

 

نشست فرماندار با بانوان شهرستان ترکمن به مناسبت روز دختر

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1143
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 776

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:65
بازدید سال:13110
بازدید کل:2173621