عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان ترکمن تشکیل شد


جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان ترکمن تشکیل شد

جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان ترکمن تشکیل شد

 به گزارش پایگاه اطلاعرسانی فرمانداری ترکمن، جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان ترکمن در محل فرمانداری با حضور شیرنگی معاون فرماندار برگزار شد.

شیرنگی در ابتدای جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: در آستانه 13 آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی هستیم. در تاریخ های مختلف قبل و بعد از انقلاب 3 واقعه مهم در تاریخ کشور عزیز ما ایران اسلامی اتفاق افتاد که در هرسه رد پای استکبار جهانی امریکا مشهود است: 1- در سال 42 تبعید امام خمینی (ره) بخاطر اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون، مصونیت قضایی و حفظ ماموران آمریکایی در ایران، 2- سال 57 قتل عام دانش آموزان توسط عمال رژیم شاهنشاهی بخاطر دفاع از امریکا 3- سال 58 حمله به سفارتخانه امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام.

معاون فرماندار اظهار داشت: ما امروز شاهد این هستیم که ماهیت سفارتخانه های امریکایی بعد از گذشت سه دهه و اندی برای کشورهای اروپایی هم که ارتباط نزدیک با امریکا دارند مشخص شده است یعنی جوان های ما سه دهه جلوتر از تاریخ دنیا بودند به همین خاطر این روز را به روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: ماهیت نظام های الهی مبارزه با استکبار است. اولیاء و ائمه معصوم با حاکمان ظالم مبارزه کردند نمونه بارز آن قیام امام حسین (ع) می باشد. در طول محدوده زمانی در ایام عاشورا وقایع مهمی اتفاق افتاد که تاریخ ساز شد و الگویی برای همه قیام ها و ملت های مسلمان و آزاده دنیا. و انقلاب اسلامی ایران یک نمونه از این قیام های برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است.

معاون فرماندار گفت: استکبار به معنی سلطه جویی ، سلطه گری و زورگویی است. استکبار یک مفهوم قرآنی است: انسان مستکبر، دولت مستکبر. گروه مستکبر یعنی گروه اندکی از افراد زورگوی منفعت طلب که برای حفظ منافع خود به اکثریت جامعه زور می گویند تا به منافع نامشروع خود دست یابند. این گروه در امورات ملتها و انسانها دخالت می کنند  و دخالت در امورات کشورها را حق خود می دانند. هر حق نامشروعی را برای خود قائل هستند و به هیچ کس و هیچ وجه پاسخگو هم نیستند.

وی افزود: باید مستکبر و اهدافش را شناخت. زیرا که مستکبر و اهدافش و استکبار ستیزی لازم و ملزوم یکدیگرند. تا استکبار و اهدافش شناخته نشود مبارزه ای صورت نخواهد گرفت. نقطه مقابل استکبار  و ایت جبهه ظلم و ستم همان استکبار ستیزی است یعنی گروهی که با استکبار مبارزه می کنند و زیر بار زور نمی روند و تسلیم زورگویی مستکبران نمی شود.

شیرنگی ادامه داد: ملت ما یک ملت استکبار ستیز است بخاطر اینکه زیر بار زور و تحمیل دولت امریکا نرفته است. امریکا یک دولت مستکبر و وزورگوست و در امورات همه ملتها مداخله می کند از آسیا گرفته تا امریکای لاتین و آفریقا و فراتر از آن به اروپا هم رسیده و حتی در امور انها هم دخالت می کند.

معاون فرماندار تصریح کرد: ملت ایران در مقابل این خوی استکباری آمریکا ایستاد، در مقابل زورگویی ها ان ایستاد و حکومت دست نشانده او که منافع آن را هم تامین می کرد یعنی حکومت پادشاهی و طاغوت را که یک حکومت کاملا وابسته به امریکا بود و بین مردم تبعیض قائل می شد و مانع توسعه و رشد کشور شده و حقوق مردم را ضایع می کرد انقلاب کرد و ریشه مستکبرین را در کشور خشکاند و قطع کرد. اما برخی کشورها انقلاب کردند و مقابل استکبار ایستادند ولی در ادامه راه از مبارزه باز ایستادند و از مسیر اصلی منحرف شدند و مجدد گرفتار استکبار شدند.

جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1054
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 901

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 452
بازدید ماه:917
بازدید سال:13962
بازدید کل:2174473