عضویت    ورود
ورود به سایت
» » درآستانه روز طبیعت، جزیره آشوراده از زباله پاکسازی شد

به همت حوزه مشاور جوان فرمانداری ترکمن

درآستانه روز طبیعت، جزیره آشوراده از زباله پاکسازی شد

درآستانه روز طبیعت، جزیره آشوراده از زباله پاکسازی شد

در آستانه روز طبیعت و با مشارکت حدود 60 نفر از جوانان و اهالی شهر ساحلی بندرترکمن، جزیره آشوراده این شهر از زباله ها و پلاستیک های یکبار مصرف پاکسازی شد.

مشاور جوان فرماندار بندر ترکمن روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا، گفت: این اقدام برای دومین سال پیاپی و باهمکاری تعدادی از جوانان این شهرستان و گروه کوهنوردی سرو شرق گلستان انجام شد.

یاسر کر، افزود: در این اقدام زیست محیطی معاون فرماندار، رییس اداره محیط زیست و برخی مسوولان این شهرستان نیز حضور داشتند.

به گفته وی، با انجام عملیات پاکسازی جزیره آشوراده و سواحل آن حدود 50 کیسه زباله جمع آوری شد که قرار است توسط واحد خدمات شهرداری بندرترکمن به خارج جزیره منتقل و بازیافت شود.

شایان ذکر است در این برنامه، صادق شیرنگی معاون فرماندار شهرستان ترکمن، ایرجی بخشدار سیجوال، بیانی رئیس محیط زیست بندرترکمن و... حضور داشتند.

آشوراده در مرکز شبه جزیره میانکاله واقع شده و تنها جزیره ایرانی دریای خزر محسوب می شود و به دلیل برخورداری از جاذبه های منحصر به فرد یکی از قطب های مهم گردشگری شمال کشور است.

این جزیره با آب و هوای معتدل در حاشیه ساحل و غرب بندرترکمن از شمال به دریای خزر، از شرق به تنگه ای باریک موسوم به چپق اوغلی و ازغرب به کانال طبیعی خزینی و ادامه شبه جزیره میانکاله و از جنوب به خلیج گرگان منتهی می شود.

این جزیره سال ها قبل با امکاناتی همچون پاسگاه ژاندارمری، شرکت تعاونی روستایی، مدرسه راهنمایی، مغازه، مسجد و حسینیه بیش از هزار نفر سکنه داشت که به مشاغل دامداری، کارگری، پیشه وری و ماهیگیری مشغول بودند اما با وقوع سیل در سال 1372 این جزیره خالی از سکنه شد.

جزیره آشوراده درسال 1354 جزء نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد در همین حال در کنوانسیون جهانی رامسر در زمره تالاب های مهم دنیا قرار گرفت و سومین اهمیت این منطقه به دلیل پناهگاه حیات وحش است که در تمام ایام سال میزبان انواع پرندگان بوده ضمن این که 40 درصد خاویار ایران نیز در نزدیکی این جزیره به دست می آید.

براساس اعلام مسوولان شهرستان ترکمن از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون افزون بر 320 هزار نفر وارد این شهرستان شدند که از این تعداد حدود 14 هزار نفر از این جزیره زیبا بازدید نمودند.

منبع: ایرنا


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1348
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 497

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:29
بازدید سال:13074
بازدید کل:2173585