عضویت    ورود
ورود به سایت
» » حضرت فاطمه(س)، الگوی بی نظیر زنان جهان اسلام است

محمدعلی پورموسوی، قائم مقام معاونت آموزشی و پژوهشی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

حضرت فاطمه(س)، الگوی بی نظیر زنان جهان اسلام است

حضرت فاطمه(س)، الگوی بی نظیر زنان جهان اسلام است

همایش شهرستانی مسوولیت های اجتماعی حضرت فاطمه (س) با محوریت وحدت فاطمی بمناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن در بندرترکمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، قائم مقام معاونت آموزشی و پژوهشی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این همایش ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: انسان نیاز دارد در این جهان الگو و راهنما داشته باشد و یکی از الگوهای بزرگ و بی نظیر که در جهان اسلام و قرآن مطرح است حضرت فاطمه الزهرا (س) است.

محمدعلی پورموسوی اضافه کرد: یکی از ویژگی های مهم حضرت فاطمه (س) این بود که عمود خیمه اهل بیت بود و لذا تمام بانوان باید عمود خیمه خانه خود باشند و برای داشتن جامعه ای سالم باید از الگوها و اسوه هایی بهره گیرند که برجسته ترین آن ام ابیها حضرت زهرا(س) است.

وی اظهار داشت: نخستین چیزی که در سیره و زندگی حضرت فاطمه (س) مشاهده می شود مساله تربیتی است که مهمترین موضوع عالم است به نحوی که تاثیر الگوها بر جامعه امری سرنوشت ساز و انکار ناپذیر است.

پور موسوی یادآور شد: حضرت زهرا(س) در مسایل جامعه ای دخیل بود که در آن جامعه اسم و نامی از زنها نبود و مردان قدرت برتر آن جامعه بودند اما او در این جامعه به عنوان سخنرانی در مسجد، حضور در میدان سیاست، علم آموزی و آموزش به زنان را به عهده داشته و همسری فداکار در خانواده بود.

فرماندار شهرتسان ترکمن نیز در آغاز همایش ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) و موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای در مذاکرات لوزان سوئیس بیان داشت: امیدواریم با ارشادات مقام معظم رهبری و تدبیر آقای رئیس جمهور در آینده ای نزدیک شاهد توافق نهایی و برداشتن تحریم ها باشیم.

مرجان نازقلچی گفت: فاطمه شناسی و تبیین سبک زندگی اجتماعی فاطمی ضرورت جامعه امروزی است و در این خصوص باید طرح ها و برنامه های فرهنگی با نگرشی جامع اجرا شود.

وی اضافه کرد: هر جامعه ای نیاز به الگو دارند و چه الگویی بهتر از حضرت فاطمه الزهرا (س) است.

فرماندار ترکمن گفت: جامعه زنان ما می توانند با تاسی از رفتار و گفتار این بانوی بزرگوار بعد معنوی خود را تقویت کرده و از بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی مصون بماند.

نازقلچی تصریح کرد: این همایش معنوی فرصتی برای به تصویر کشیدن قابلیتها، پتانسیلها و شایستگی های بانوان بوده تا آنان در کانونهای گرم خانوادگی با تربیت فرزندان به سبک زندگی فاطمی کانونی استوار و پایدار را در جامعه بنا نهاده و فرزندان خود را با نور منور اسلام تربیت کنند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1160
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 516

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 88
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:88
بازدید سال:13133
بازدید کل:2173644