عضویت    ورود
ورود به سایت
» » نشست صمیمی اعضای اتاق فکر حوزه مشاور جوان با مدیریت آموزش و پرورش بندرترکمن

در راستای توسعه پایدار شهرستان صورت گرفت:

نشست صمیمی اعضای اتاق فکر حوزه مشاور جوان با مدیریت آموزش و پرورش بندرترکمن

به همت مشاور جوان فرمانداری شهرستان ترکمن نشست مشترک و صمیمی مشاوران جوان ادارات، اعضای اتاق فکر حوزه مشاور جوان و فعالین اجتماعی پیرامون توسعه پایدار شهرستان با رییس آموزش و پرورش بندرترکمن برگزار شد.

معاون فرماندار بندرترکمن در جمع نخبگان و مشاوران جوان ادارات بندرترکمن با اشاره به مشکلات و معظلات شهرستان که موجب پیامدهای نامناسبی در جامعه می شوند اظهار داشت: معظلات موجود شهرستان از جمله بحث بیکاری و افزایش طلاق در سنین جوانی مواردی است که به دنبال خود پیامدها و ناهنجاری های خاص خود را ایجاد میکند که باید برای رفع این معظلات کارهای اساسی صورت گیرد.

سید صادق شیرنگی با اشاره به دولت تدبیر و امید که با رویکرد اقتصادی و توسعه محور اهتمام فراوانی دارد جامعه را به نقطه و شرایط مطلوب برساند افزود: ایجاد زیرساختها و تدوام آن و افزایش نرخ سرمایه گذاری که مایه ایجاد اعتماد بین المللی شد اکنون قدرتهای دنیا را بر آن داشته برای سرمایه گذاری در کشور ما از یکدیگر سبقت بگیرند لذا در توسعه باید با تمام وجو دخود به دنبال آن باشیم.

شیرنگی تصریح کرد: همانگونه که جوانان انقلاب با ایثار و فداکاری در عرصه نبرد با دشمن موجب پیروزی شدند اکنون همان تلاش و ایثار را جوانان ما در عرصه علمی داشته باشند تا در جبهه نرم افزاری بر دشمن غلبه کنیم چرا که که اگر جوانان ما ایثار و همت شهدا را نداشته باشند قطعا پیشرفتی در کار نخواهد بود.

وی اذعان داشت: یکی از نهادهایی که می تواند در این مسیر کمک کننده و تسهیلگر باشد نظام آموزشی است لذا با تغییر رویه در آن می توان تدریس در آموزش و پرورش را به رشته هایی اختصاص داد که کاربردی و سازنده باشد.

معاون فرماندار با اشاره به ظرفیتهای خوب شهرستان اعم از صنایع دستی،بازارچه ساحلی،میدان سوارکاری وظرفیت بزرگ و بی نظیر گردشگری خاصه در تنها جزیره دریای خزر یادآور شد: دولت باید در این مسیر واستفاده از ظرفیتهای ناب شهرستان تسهیل کننده باشد لذا مانیز باید با جهت دهی مناسب اقدامات موجب پیشرفت و توسعه شهرستان باشیم.

شیرنگی تاکید کرد: پیگیری مجدانه در راستای توسعه پایدار شهرستان با ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده میسر خواهد شد که باید دنبال شود.

وجیه الله عسگری در جمع مشاوران جوان ادارت و نهادهای بندرترکمن با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری در همدلی و همزبانی دولت و ملت و اینکه نگاه همه دستگاهها در توسعه جامعه به آموزش و پرورش است گفت: آموزش و پرورش نهادی بدون مرز است و دشمن برای نابودی جامعه به سه رکن خانواده ، آموزش و پرورش و الگوهای آن یورش می برد لذا همه نهادها خاصه مشاوران جوان با همراهی خود به عنوان بالهای اجتماع می تواند تکیه گاهی اساسی برای جلوگیری از نفوذ دشمن شوند.

وی با اشاره به طرح پیش روی آموزش و پرورش با عنوان دیوارهای مدارس افزود: در این طرح با برداشتن دیوارهای مدارس ، فضا برای ورود همه نهادها و دستگاهها بازتر شده تا به مدیران و دانش آموزان در بحث پیشرفت شهرستان تلاشهایی بیشتر صورت گیرد.

عسگری با اشاره به نقش جوانان در 8سال دفاع مقدس ادامه داد:همانگونه که جوانان و الگوهای انقلاب در 8سال دفاع مقدس با کمترین امکانات قدرت خود را به نمایش گذاشتند اکنون نیز با رصد فضای محیطی جامعه ، مشاورین بازوان توانمند و قلب تپنده هر نهادی هستند که همیشه آماده خدمت به جامعه اند لذا باورپذیری و خودباوری جوانان نخستین گام برای موفقیت است.

رییس آموزش و پرورش بندرترکمن با اشاره اینکه سرمایه های جامعه را باید برای توسعه وسعادت آماده کرد اذعان داشت:این امر محقق نمی شود مگر این تمام نهادها و دستگاهها یاریگر و پشتیبان ما باشند.

عسگری با اشاره به موفقیتهای دانش آموزان شهرستان در جهش و رشد 285پله ای مسابقات آزمون هماهنگ کشوری خاطر نشان ساخت:سال گذشته دانش آموزان شهرستان از رتبه 347 به رتبه 65 صعود کردند لذا این جهش و رشد حاکی از استعدادها و پتانسیلهای شایسته این شهرستان است که با هدایت مسیر به نقطه ای سازنده و بالنده خواهند رسید.

در این نشست یاسر کر مشاور فرماندار بندرترکمن با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ساختن جامعه ای فعال و پویا گفت: آموزش و پرورش میراث انتقال فرهنگ به دانش آموزان است لذا این ارگان تربیتی نقش مهمی را در مسیر رفع مشکلات توسعه به عهده دارد.

یاسر کر با اشاره به اهداف این نشست افزود: یکی از برنامه ریزی های مشاور حوزه جوان مشارکت و توانمندسازی جوانان دهه هفتاد در سطح جامعه است لذا با برگزاری کارگاهها و نشست با مدیران الگوهای موفق را می توان در مسیر توسعه شهرستان به کار گرفت چرا که مشارکت اجتماعی جوانان موجب شکوفایی و پویایی جامعه می شود.

در این نشست مشاوران جوان ادارات با ارائه پیشنهاداتی از جمله فرهنگ بحث مهمان پذیری در جامعه، همیار مسافر، نقش آموزش و پرورش در زمینه آموزشهای پایه گذار در جامعه خاصه در مقطع دبیرستان، فرهنگسازی در زمینه بهره گیری از مشاورین جوان، جایگزینی فرهنگ کارآفرینی به جای اشتغال آفرینی و نهادینه سازی آن در مقطع دبیرستان، تشکیل شورای مشورتی آموزش و پرورش متشکل از نخبه ها و فرهیختگان به منزله افزایش فرهنگ نخبه پروری و نیاز سنجی جامعه با ایجاد تشکل های مختلف و فرهنگسازی سطح مطالعه در جامعه به منظور پویایی اجتماع، نظرات و راهکارهای خویش را در راستای توسعه پایدار شهرستان بیان کردند.

نشست صمیمی اعضای اتاق فکر حوزه مشاور جوان با مدیریت آموزش و پرورش بندرترکمن

 

نشست صمیمی اعضای اتاق فکر حوزه مشاور جوان با مدیریت آموزش و پرورش بندرترکمن

 

نشست صمیمی اعضای اتاق فکر حوزه مشاور جوان با مدیریت آموزش و پرورش بندرترکمن

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 92
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:92
بازدید سال:13137
بازدید کل:2173648