عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن


نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور شیرنگی سرپرست فرمانداری ، میرباقری مدیر کل سیاسی و امنیتی استانداری، ائمه جمعه بندرترکمن و اعضا شورای اداری شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

درابتدا سرپرست محترم فرمانداری گفت: امروز دو موضوع برجام و انتخابات از مهمترین مسائل روز جامعه است. در تاریخ هر ملت لحظاتی وجود دارد که جایگاه و شخصیت آن ملت را به خوبی نشان می دهد . یکی از آن لحظات تاریخ ساز اکنون است که اراده تاریخ ساز ملت ایران تحقق یافته است و صدای صلح و عزت و دوستی و فرهیختگی ایران اسلامی در جهان طنین انداز گشته است .

وی افزود: برجام ، فرجام و سرانجام مقاومت ، خردورزی و تدبیر و اراده ملتی است که نشان داد با جنگ و خشونت مخالف است و منطق مذاکره و جدال احسن را برای ارتباط برگزیده است . اجرای برجام کاری بسیار بزرگ و عظیم بود که در تاریخ دیپلماسی یکصد سال اخیر ایران بی سابقه بود. این موفقیت نه تنها یک موفقیت بزرگ برای ملت ما بلکه یک موفقیت برای همه کشورهای در حال توسعه است . ما بدون استثناء در این مذاکرات به همه اهداف اصلی خود دست پیدا کردیم .

 شیرنگی تصریح کرد: ما خواستیم که در این مذاکرات تمام قطعنامه ها علیه ملت ایران لغو شود نه تعلیق که شد. - خواستیم که این قطعنامه ها در خود سازمان ملل و توسط همان کسانی که این قطعنامه ها را تصویب کرده بودند لغو شود تحریمها لغو شد. در این مذاکرات قرار شد غنی سازی و تحقیق و توسعه را ادامه دهیم . مرکز غنی سازی را تعلیق نخواهیم کرد و  راکتور آب سنگین اراک به کار خود ادامه می دهد .

سرپرست فرمانداری ترکمن اظهار داشت: بخاطر دفاع از منافع ملت ایران ریاست محترم جمهور 3 بار دستور به قطع مذاکرات دادند خیلی عوامل دست به دست هم دادند تا این ماشین موفقیت در مسیر پیروزی حرکت کند . اگر آرامش اقتصادی به هم می خورد اگر ناامنی می شد اگر حضور مردم در صحنه ها مختلف از جمله روز عاشورا ، 22 بهمن و سایر مناسبتها نبود موفقیت حاصل نمی شد. تا دیروز فعالیت تمام تاسیسات هسته ای ما خلاف بود اما امروز به رسمیت شناخته شده است این فعالیت ها ما باید نعمت بزرگ را شکر گذار باشیم ، این نعمت بزرگ نعمتی است که خداوند بزرگ به ملت ایران هدیه کرده است و مال فرد یا گروه خاصی نیست و ما نباید این نعمت را کم جلوه بدهیم کم جلوه دادن نعمت حرام است . نمی دانیم که چرا عده ای از خوشحالی ملت بی جهت ناراحتند بالاخره مسئولین وظیفه دارند لبخند به لبان مردم بنشانند .

شیرنگی در ادامه گفت :ما اکنون در یک مقطع مهم و حساس سیاست داخلی یعنی انتخابات  قرار داریم ، وضعیت و شرایط منطقه را ببینید وضعیت پرونده هسته ای و ... جامعه با این موفقیت در شرایط خوبی قرار گرفته ،انتخابات موقعیت خوبی است که امید مردم افزایش پیدا کند .

وی افزود: انتخابات مسابقه خدمت صادقانه به مردم است برای یک نماینده تنها تعهد مهم نیست ، کارآمدی ، کاربلدی ، مدیریت فهم جامعه بسیار مهم است. ما باید بهترین ها را به مجلس بفرستیم و در این شرایط منطقه و دنیای پیچیده افرادی که شایستگی دارند به مجلس بفرستیم .

شیرنگی ادامه داد: مجلس خانه ملت است نه خانه جناح خاص پس بگذاریم ملت خود نمایندگان خودشان را انتخاب کنند همه بیایند پای صندوق ها و آن کسی را که بهتر است و اصلح است را انتخاب کنند. ایران کشور بزرگ و با تمدنی کهن است و سرشار از منابع پس مردم این سرزمین حق دارند که مدیران قوی و شایسته داشته باشند تا بتوانند منابع و امکانات موجود در جامعه را در مسیر رونق و توسعه مدیریت کنند .

در ادامه حجت الاسلام کوهستانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ترکمن در خصوص برنامه های دهه مبارک فجر و سرهنگ زرگری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ترکمن در خصوص چگونگی برگزاری رزمایش گردانهای بیت المقدس و کاروان راهیان نور مطالبی را بیان کردند .

در ادامه  میرباقری مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری گلستان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت : در ماه بهمن ماه پیروزی خون بر شمشیر که ماندگارترین حوادث تاریخ کشوریعنی  پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آن رقم خورد .این رخداد اولاً منشاء یک تحول عمیق در محیط پیرامونی و ثانیاً بازخورد آن در معادلات جهانی بود که معادلات جهانی را یک باز تالیف نمود. این نظام با رهبریت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و هیمنه استکبار را شکست. جهانی که دو قطبی بود و به تعبیر شهید مطهری این دو قطب  مانند دو لبه قیچی مصالح خودشان را در دنیا تقسیم می کردند و به گونه ای بر جامعه جهانی استیلا پیدا کرده بودند که اگر بنا بود یک کشوری در مقابل غرب بایستد باید به شرق می پیوست و اگر قرار بود از شرق جدا شود بایستی به غرب می پیوست، اما انقلاب اسلامی ایران مدل سومی را در جهان به وجود آورد و یعنی نه تکیه به غرب و نه تکیه به شرق فقط تکیه بر خدا و تکیه بر تعالیم نورانی قران کریم بود . تکیه بر قران و سیره بزرگان این مدلی بود که امام خمینی (ره) آن را بنا نهاد .

 وی افزود: از حق دفاع کنیم و حرف حق را بزنیم. مدل این نظام این است که انسان در مقابل ظلم بایستد و از مظلوم دفاع کند . این مدل امام بود که باید از این مدل در کشور پاسداری شود . اگر ارزشهای انقلاب نهادینه نشود صدور انقلاب معنایی نخواهد داشت میزان اثرگذاری هر انقلابی بر اساس ارزشهای آن انقلاب است .

مدیر کل سیاسی انتخابات در ادامه اظهار داشت : انتخابات یعنی حضور گسترده مردم برای تعیین سرنوشت خود . انسانها عاقل هستند و اختیار دارند و چون اختیار دارند انتخاب می کنند . عاقل بودن ویژگی است که انسانها را رشد می دهد و بالاتر از ملائک قرار می دهد .حالا که مسئولیت داریم باید درست انتخاب کنیم و درست عمل نماییم . چه کسی را انتخاب کنیم ؟ کسی را انتخاب کنیم که دل در گرو دین داشته باشد و دل در گرو انقلاب داشته باشد . همه نگرانی مردم و ملت این است که نکند یک عده ای انتخابات را مهندسی نمایند .

وی افزود: رسالت ما مسئولین این است که به مردم خدمت کنیم و زمینه حضور حداکثر مردم را فراهم نماییم و همه امکانات اداره خود را در خدمت انتخابات بگذاریم .

در پایان حجت اله پهلوانی بعنوان سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان معرفی و از زحمات غفاری تقدیر شد و یوسفی بعنوان سرپرست امور توزیع نیروی برق شهرستان ترکمن معرفی و از زحمات اصغری تقدیر شد .

انجام تمهیدات لازم توسط بخشداران تابعه را جهت اجرای برنامه های دهه مبارک فجر در سطح روستاها و همچنین همکاری ادارات شهرستان در راستای برگزاری انتخابات باشکوه و پرشور طبق قوانین و مقررات قراردادن  امکانات مورد نیاز دراختیار ستاد انتخابات شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

نهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 830
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1058

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 184
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3585
بازدید سال:3585
بازدید کل:2164096