عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » رسانه ها فضای جامعه را برای برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و قانونی آماده کنند

وزیر کشور:

رسانه ها فضای جامعه را برای برگزاری انتخابات سالم، باشکوه و قانونی آماده کنند

 وزیر کشور گفت : انتظار ما از رسانه ها ارائه نظرات و آرا گروه های مختلف در فضائی عادلانه و منصفانه است و هرگونه تردید افکنی، تخریب، تهدید و تهمت با اخلاق رسانه ای اسلامی سازگار نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک دست اندرکاران انتخابات و مدیران رسانه ها با هدف تبیین چهارچوب های قانونی تبلیغات و فضای رسانه ای انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم پرهیز رسانه ها از ایجاد تردید و دودلی در جامعه در آستانه انتخابات هفتم اسفند گفت : برخی از رسانه ها جبهه دیو ودلبر درست می کنند در حالیکه ما طبقه بندی بد و خوب نداریم ، هر کسی که از سوی شورای نگهبان تأیید شده، می تواند در معرض قضاوت و رأی مردم قرار گیرد و اینگونه اقدامات موجب ایجاد فضای تنش و تضاد در جامعه خواهد شد وآفتی برای انسجام و وحدت ملی است .

وزیر کشور با قدردانی از همراهی رسانه ها با وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات گفت : رسانه ها در طلیعه ورود به انتخابات رفتاربسیار مطلوب و مناسبی داشته اند و درآستانه برگزاری انتخابات پیش رو و در هفته ای پر تحرک و پرتهیج با سعه صدر و نگاه باز به مسائل انتخابات بپردازند، زیرا معتقدیم نقش رسانه ها فراتر از اطلاع رسانی است وانتقاد کارشناسی شده و منصفانه و ایجاد امید بین مردم، موجب نشاط و افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد.

دکتر رحمانی فضلی با تأکید بر تلاش مجریان انتخابات برای ایجاد فضای رقابتی، از گروه های سیاسی خواست برای شکل گیری رقابت تلاش بیشتری انجام دهند .

 وزیر کشور گفت: با تشکیل کمیته فنی و تعامل با شورای نگهبان سخت افزار برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد تأیید این شورا قرار گرفت اما در حوزه نرم افزاری علیرغم تلاش کارشناسان توفیق جلب نظر شورا برای ما میسر نشد .

وزیر کشور با اعلام اینکه نظر وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلان شهرها تا حدود 30 درصد برای عملیاتی کردن دستگاه ها و آمادگی برای توسعه آن در انتخابات آینده بود افزود : علیرغم تلاش کارشناسان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، امکان جلب نظر شورای نگهبان در تأیید نرم افزارها فراهم نشد .

رحمانی فضلی با اشاره به ثبت نام بیش از 12 هزار داوطلب نمایندگی در مرحله ثبت نام گفت : واقعاً این مقدار حضور برای ما قابل پیش بینی نبود و منجر به تعابیر مثبت و منفی زیادی در جامعه شد ، اما تعبیر ما مثبت است، زیرا این تعداد از افراد جامعه احساس کرده بودند که شرایط جامعه به گونه ای است که بتوانند در عرصه رقابت وارد شوند و امرخیری بود .

وزیر کشور با اشاره به تأیید صلاحیت نامزدها در هیأت های اجرایی و نظارت گفت : هیأت های اجرایی بر اساس قانون خود که مبتنی بر استعلام از مراجع چهار گانه بود، حدوداً ده هزار نفر از داوطلبان فاقد سابقه را تأیید کردند، چون علیرغم اجازه تحقیقات محلی به دلیل فرصت کم و نبود ساختار متناسب با این مأموریت در وزارت کشور برای انجام تحقیقات محلی، این کار انجام نشد .

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه تمام تلاش مجریان انتخابات ایجاد فضای رقابتی است افزود : آنچه که از تأیید صلاحیت ها در جامعه شاهد هستیم این است که امکان رقابت در تمام حوزه ها وجود دارد، اما اینکه نامزدهای تأیید صلاحیت شده همه جناح های سیاسی هم وزن و هم سطح هستند ، شرایط متفاوت است و لازم است گروه های مختلف تلاش بیشتری برای شکل گیری رقابت انتخاباتی انجام دهند و آن مهم؛گفتمان غالب و فضای مناسب در رقابت های انتخاباتی ، همراهی و همدلی مردم چگونگی بیان مطالبات و خواست مردم است .

دکتر رحمانی فضلی با تأکید بر این مطلب که هندسه افکار عمومی مردم در انتخابات ، همیشه تعیین کننده است افزود : گفتمان غالب در انتخابات انطباق آن با خواست ها و آمال مردم است و می تواند تعیین کننده نتیجه انتخابات در کشور در مدل های بزرگ و یا کوچک آن باشد .

وزیر کشور با اشاره به حساسیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت : افزایش تعداد شرکت کنندگان در انتخابات وانتخاب افراد متعهد و توانمند، می تواند به ایجاد فضای باشکوه و رقابتی انتخابات کمک کند و یکی از الزامات و اولویت های مهم در شرایط فعلی کشور، تهدید زدائی و دفع شر است که با انجام مذاکرات هسته ای این امر حاصل شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت .

دکتر رحمانی فضلی ارائه تحلیل های واقع بینانه از حل مشکلات اقتصادی را مهم توصیف کرد و گفت : وحدت و انسجام ، امنیت و همدلی لازمه دستیابی به رونق اقتصادی است و ایجاد امید در جامعه، موجب نشاط و مشارکت مردم در عرصه های مهم از جمله انتخابات خواهد شد.

.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 811
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1119

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3416
بازدید سال:3416
بازدید کل:2163927