عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار شهرستان ترکمن از مرکز تحقیقات و آزمایشگاه محیط زیست دریایی شهرستان تركمن بازدید کرد .


فرماندار شهرستان ترکمن از مرکز تحقیقات و آزمایشگاه محیط زیست دریایی شهرستان تركمن بازدید کرد .

فرماندار شهرستان ترکمن از مرکز تحقیقات و آزمایشگاه محیط زیست دریایی شهرستان تركمن بازدید کرد .

 به گزارش روابط عمومی فرمانداري تركمن ، عبدالحکیم فیروزی فرماندار بندرترکمن در راستای  سرکشی ها و پایش های دوره ای خویش در سال 95 از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن بازدید کرد.

وی در بدو ورود از مرکز تحقیقات و محیط زیست دریایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندرترکمن بازدید و با دیدار با کارشناسان ، از نزدیک  با فعالیت ها و اقدامات این بخش آشنا شد .

در ادامه  فرماندار بندرترکمن در نشستی صمیمی  با کارکنان اداره محیط زیست دیدار کرد. در ابتدای  این نشست علی بیانی رییس اداره حفاظت محیط زیست  شهرستان توضیحاتی را در خصوص  جایگاه  فعلی محیط زیست شهرستان در استان  و عملکرد آن در سال گذشته ارائه داد.

بیانی به وجود آزمایشگاه محیط زیست دریایی شهرستان با تجهیزاتی منحصر بفرد با ارزش تقریبی حدود 30 میلیارد ریالی اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه از آزمایشگاه ها ی برجسته و شاخص شمال کشور محسوب می شود.

در ادامه فیروزی فرماندار بندرترکمن در این خصوص اظهار داشت : جایگاه و شأن محیط زیست  وی را مجاب نموده که این اداره را به عنوان نخستین اداره ی مورد بازدید خود در سال 95 قرار دهد. فیروزی در ادامه به جایگاه مقوله "آموزش" در محیط زیست اشاره کرد و گفت: «باید کارشناسان این بخش در انتخاب طیف و قشر هدف برای آموزش مطالعات گسترده ای انجام دهند تا شاهد بهترین بازدهی حاصل از این آموزش ها باشیم.»

فیروز ی با تکیه بر اهمیت ویژه حفظ محیط زیست و حیات وحش افزود: باید تبعات  و آثار زیانبار دست اندازی به محیط زیست و طبیعت برای مردم بازگو شود تا مردم از تبعات منفی شکار و زنده گیری حیات وحش مطلع باشند.

فیروزی اظهار داشت: قشر وسیعی از مردم از روی نا آگاهی و واقف نبودن به بازخورد های منفی مقوله شکار وصید وارد این حوزه می شوند.

وی افزود:  هم اداره محیط زیست و هم سایر دستگاه باید از تمامی ظرفیت ها برای روشنگری و تبین افکار عمومی استفاده کنند که باید از ظرفیت جایگاه روحانیون و البته نماز جمعه  بهره مند شد.

فیروزی از تلاش ها و مساعی کارکنان و مدیریت محیط زیست شهرستان را در ایام نوروز  و در طول سال گذشته را شایسته تقدیر دانست و گفت: برنامه محور بودن اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به عنوان یک شاخص، بسیار ارزنده است و متاسفانه بخشی وسیعی از ادارات دچار روزمرگی و عدم برنامه ریزی هستند که این امر، بسیار خطرناک است و اصلاح این روش باید مدنظر همگان قرار داشته باشد و این رویه محیط زیست شهرستان باید به سایر ادارات تسری یابد.

وی گفت: باید معضلات و دغدغه های قدیمی محیط زیست شهرستان  در سال گذشته جمع بندی  و احصاء شود و در سال جدید نیز به طور جدی در برخورد با  تخلفات محیط زیستی کوشا باشیم و جلوی هر گونه اقدام غیر قانونی را در آغاز کار بگیریم .

 فرماندار بندرترکمن در پایان ، محیط زیست را حقوق عامه مردم  و متعلق به همگان دانست و ادامه داد : نباید اجازه داد عده ای فرصت طلب و سودجو به خاطر منافع فردی و اقتصادی خویش به منافع ملی و عام المنفعه آسیب وارد کنند. مقوله محیط زیست، مقوله ای بسیار پر اهمیت بوده و با تمام توان از آن حمایت خواهم کرد.

فرماندار شهرستان ترکمن از مرکز تحقیقات و آزمایشگاه محیط زیست دریایی شهرستان تركمن بازدید کرد .

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 627
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1204

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 114
بازدید دیروز: 249
بازدید ماه:572
بازدید سال:13617
بازدید کل:2174128