عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست تخصصی جوانان بندرترکمن در روز دولت، جوانگرایی و پیشرفت

مشروح نظرات و دیدگاه های جوانان

نشست تخصصی جوانان بندرترکمن در روز دولت، جوانگرایی و پیشرفت

نشست تخصصی جوانان بندرترکمن در روز دولت، جوانگرایی و پیشرفت

روز دوشنبه 3 شهریور ماه 93، فرمانداری و مدیران شهرستان بندرترکمن میزبان فعالان و نخبگان جوان این شهرستان بود. نشست صمیمی نخبگان جوان شهرستان بندرترکمن با مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی این شهرستان به مناسبت چهارمین روز از هفته دولت که به نام دولت، جوانگرایی و پیشرفت نام گذاری شده به همت حوزه مشاور جوان فرمانداری بندرترکمن و با حضور قریب به 70 تن در محل سالن اجتماعات فرمانداری بندرترکمن برگزار شد.

پس از سخنان مدیران شهرستان، جوانان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خویش پرداخته که در ادامه خواهد آمد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن، یکی از فعالین اجتماعی در جمع حاضران با تاکید بر نخبگان علمی و جامعه دانش آموزی، خواهان حمایت های بیشتر در زمینه های علمی و تحصیلی از سوی اداره آموزش و پرورش شد. وی همچنین بر ایجاد فضاهای ورزشی برای حضور و استفاده بانوان تاکید کرد و نیز خواستار حضور جوانان در عرصه سیاسی شد. وی در این باره گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان در عرصه سیاسی و آشنایی با مسائل این حوزه، خواستار تشکیل این کمیته در حوزه مشاور جوان بندرترکمن را خواستارم.

یکی دیگر از جوانان با اشاره به گستردگی محیط روستا از مسئولان خواست تا فضایی برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری جوانان، برگزاری کلاس های فرهنگی و فوق برنامه، و نیز فضایی برای حضور مددکاران اجتماعی در این منطقه اختصاص یابد و احداث شود.

همچنین جوانان با اشاره به تعطیلی بیش از پانزده ساله تنها سینمای شهر بندرترکمن خواستار احداث سینمایی در شان این شهرستان شدند که به گفته رادکانی بخشدار سیجوال در این زمینه مشکل سرمایه گذار و عدم استقبال مردم با توجه به گسترش رسانه های نوین است.

همچنین در این جلسه جوانان بر بومی سازی مشاغل به عنوان فرصتی مناسب برای اشتغال زایی و نیز راه اندازی و تقویت کارخانه واگن سازی را در این شهرستان ها به عنوان پیشنهاد به مدیران ارائه کردند.

در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان ترکمن نیز جوانان با گلایه از تخصیص سهم ناچیزی به شهرستان بندرترکمن در راستای انجام فعالیت های فرهنگی یاداور شدند که در دیگر شهرهای استان از جمله گرگان و علی آباد برنامه های فرهنگی بسیاری برگزار می شود و ادارات و سازمان ها در این زمینه با دعوت هنرمندان و اختصاص منابع به اینگونه فعالیت ها به این حوزه توجه بسیار دارند. جوانان در این باره تاکید داشتند که می توان با توجه به این مسائل از گسترش اسیب و معضلات اجتماعی جلوگیری نمود. همچنین حاضران توجه به گردشگری و تخصیص منابع فرهنگی سازمان ها به فعالت های مرتبط را از مسائل مهم در حوزه این شهرستان دانستند.

همچنین فعالان جوان حاضر در جلسه در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تشویق بیشتر جوانان برای حضور در عرصه های مختلف اجتماعی شدند. معرفی افتخارآفرینان به مردم و تقدیر از آنان را مایه دلگرمی جوانان دانستند و خواستار افزایش اردوهای محلی، تور ها و بازدیدهای علمی شدند.

یکی از معلولین به نمایندگی از جامعه معلولین با اشاره به دسترسی سخت این قشر به ادارات و ارگان ها به لحاظ مشکل رفت و امد گفت: معلولین تحصیل کرده بسیاری داریم که بخاطر مشکلاتشان به کار گرفته نمی شوند و بیکار هستند. فضا و امکانات شهری نیز برای استفاده این قشر مظلوم مناسب سازی نشده است.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر مهندس نصیبی مشاور جوان استاندار گلستان، بخشداران مرکزی و سیجوال، روسای ادارات ورزش و جوانان، کمیته امداد، صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1607
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 152

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 179
بازدید دیروز: 452
بازدید ماه:1089
بازدید سال:14134
بازدید کل:2174645