عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه بررسی راهکارهای اشتغال ساحل نشینان با محوریت روستای پایلوت قره سو بعنوان روستای بدون بیکار شهرستان ترکمن


برگزاری جلسه بررسی راهکارهای اشتغال ساحل نشینان با محوریت روستای پایلوت قره سو بعنوان روستای بدون بیکار شهرستان ترکمن

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

برگزاری جلسه بررسی راهکارهای اشتغال ساحل نشینان با محوریت روستای پایلوت قره سو بعنوان روستای بدون بیکار شهرستان ترکمن

 جلسه بررسی راهکارهای اشتغال ساحل نشینان با محوریت روستای پایلوت قره سو بعنوان روستای بدون بیکار شهرستان ترکمن با حضور فیروزی فرماندار ترکمن، میرزایی فرماندار بندرگز، قدس علوی مدیرکل شیلات، بسنجیده مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی، نصیبی مدیرکل دفتر روستایی و شوراها، خلیل زاده مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی، یعقوب دوجی مدیر عامل کشوری و رئیس هیات مدیره اتحادیه صیادی استان، دیلم معاون مرکز بزگ اسلامی شمال کشور، سیفی معاون مدیرکل امنیتی و انتظامی استان و جمعی از معاونین مدیران کل دستگاههای اجرایی و روسای ادارات شهرستان صبح روز پنجشنبه 18خرداد در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته تهران و تسلیت به خانواده های شهدای این حادثه، به معضل بیکاری اشاره و گفت: بحران بیکاری ریشه تمام مشکلات جامعه است و در ابعاد مختلف تاثیر منفی در جامعه می گذارد و آسیب ها را افزایش و بحران های جدیدی در جامعه ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با دید عمیق و تیزبینی خود چندین سال است بحث اقتصاد مقاومتی را با پسوندهای مختلف در شعار سال مطرح کرده و این حاکی از تسلط و آگاهی ایشان نسبت به حل مسائل کشور است چنانکه راه نجات کشور را اقتصاد مقاومتی و درونزایی می داند.
فیروزی با اشاره به معضل بیکاری در سطح شهرستان گفت: در شهرستان ترکمن علی رغم ظرفیت های زیاد طبیعی، بنحو مطلوب از این ظرفیتها استفاده نشده و بیکاری آسیب جدی به منابع ملی ما می زند.
وی تصریح کرد: یکی از منابع خدادادی شهرستان ما دریای خزر است که متاسفانه امروز با استفاده غیرقانونی از آن شاهد قاچاق و نابودی بسیاری از گونه های ماهیان خاویاری هستیم هرچند مرحوم حاج آخوند عابدی کر امام جمعه فقید شهرستان با فتوای خود صید غیرمجاز را حرام اعلام و به لحاظ شرعی مسیر را برای مسئولین هموارتر کرد اما نمی توانیم نسبت به مشکلات مردم بی توجه و شاهد تنش های اجتماعی در شهرستان باشیم لذا این جلسه تشکیل شد تا با استفاده از ظرفیت همه دستگاهها بتوانیم راهکاری برای بکارگیری ظرفیت های شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق و صید بی رویه آبزیان دریای خزر پیدا کنیم.
در ادامه قدس علوی مدیرکل شیلات استان در خصوص معضل صید و صیادی غیرمجاز در استان به تشکیل ستاد ساماندهی صید و صیادان استان و کمیته های فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با مسئولیت فرمانداران شهرستان های ساحلی اشاره کرد و گفت: صید و صیادی عیرمجاز عمل ناصوابی است که خسارات جبران ناپذیری به ذخایر ارزشمند آبزیان خزر وارد می کند و شیلات به عنوان متولی حفط و بازسازب این ذخائر سالانه میلیاردها تومان هزینه می کند. بعلاوه این عمل خطرات جانی و مالی برای خود صیادان را به دنبال دارد  زیرا که با عبور از مرزهای جغرافیایی کشور وارد حریم کشور همسایه شده و مرز را ناامن می کنند که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و قطعا برخورد جدی خواهد شد.
وی ضمن ارائه آمار مقایسه ای از خسارات وارد شده به ذخائر آبزیان خزر در طی 10 سال گذشته، گفت: علت اصلی این عمل ناصواب بیکاری است و این معضلی است که همه دستگاهها باید با همکاری در رفع آن تلاش کنند و با بسیج ظرفیت همه دستگاه های مسئول اشتغال بصورت میدانی مشکل اشتغال یک روستا که جمعیت صیادان غیرمجاز در آنجا متمرکز شده را حل کنیم.
در ادامه نصیبی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از مباحثی که در جلسات استانی اقتساد مقاومتی مطرح شد انتخاب یک روستا از هر شهرستان به عنوان روستای بیکار است که در شهرستان ترکمن با هماهنگی فرماندار روستای قره سو انتخاب شده است. وی در ادامه در خصوص تسهیلات روستایی به سخنرانی پرداخت.
در ادامه سایر اعضای جلسه به بیان راهکارها و نقطه نظرات و پیشنهادات عملی در خصوص رفع معضل بیکاری در روستای قره سو پرداختند.

برگزاری جلسه بررسی راهکارهای اشتغال ساحل نشینان با محوریت روستای پایلوت قره سو بعنوان روستای بدون بیکار شهرستان ترکمن

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 563
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2191

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 94
بازدید دیروز: 10
بازدید ماه:94
بازدید سال:13139
بازدید کل:2173650