عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » نشست بررسی مسائل و مشکلات بانوان غرب استان گلستان


نشست بررسی مسائل و مشکلات بانوان غرب استان گلستان

جلسه بررسی مسائل و مشکلات بانوان شهرستانهای غرب استان با حضور خانم عبد اللهی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداران، مشاوران و کارشناسان امور بانوان شهرستانهای ترکمن، گمیشان، کردکوی و بندر گز در محل فرمانداری گمیشان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در این نشست گفت: نگاهی که پیامبر اکرم (ص) به جامعه زنان واعتقادی که داشتند به اینکه زنان در قسمت های مختلف جامعه حضور فعال داشته باشند ما هنوز نتوانسته ایم آنرا امروز در جامعه ایجاد کنیم.

نشست بررسی مسائل و مشکلات بانوان غرب استان گلستان

دکتر فائزه عبد اللهی اظهار داشت: توسعه، پیشرفت و رونق اقتصادی زمانی اتفاق می افتد که برای بهره گیری از آن از تمام توان جامعه استفاده کنند مدیر کل دفتر خانواده و زنان استانداری خاطر نشان کرد:نقشی که اشتغال در پویایی افراد دارد غیر قابل توصیف وانکارناپذیر است.

وی افزود: بخش اعظمی از اشتغال را در خانه مشاهده می کنیم وهر خانه یک کارگاه است مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری در بخش دیگر از سخنان اظهار داشت: در هرجامعه باید سطح رفاه اجتماعی را بالا ببریم در واقع توزیع عادلانه درآمد از شیوه های رفاه در آن جامعه می باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: برای ارتقاء آموزش در زمینه های مختلف از جمله بهداشتی، بازار یابی وفعالیت های اقتصادی نگاه ویژه داشته باشیم و از توانمندی هر گروه برای ارتقاء وضعیت فرهنگی واجتماعی جامعه استفاد شود.

نشست بررسی مسائل و مشکلات بانوان غرب استان گلستان

فرماندار شهرستان ترکمن نیز در این نشست در خصوص فعال نمودن کار گروه بانوان و خانواده شهرستانها تاکید و بیان داشت: بررسی نقاط قوت هفت گروه کاری، ثابت بودن کارشناسان و مشاوران امور بانوان برای پیشبرد اهداف و برنامه ها الزامی است.

مرجان نازقلچی گفت: حمایت از سمن ها و کانونهای بانوان شهرستان، پیگیری طرحهایی در قالب فروغ خانه و خانواده سالم، اشتغال و آموزش مهارت آموزی بانوان از دیگر برنامه های پیشنهادی ما می باشد

نشست بررسی مسائل و مشکلات بانوان غرب استان گلستان

فرماندار گمیشان نیز گفت: در شهرستان گمیشان با توجه به آسیب شناسی که در حوزه زنان انجام شده است وضعیت بسیار مطلوب ومثبتی دارد.

امانگلدی ضمیر افزود: در شش ماهه اول سال نسبت به سال گذشته 48درصد کاهش طلاق داشته ایم.

فرماندار گمیشان تصریح کرد: در شهرستان گمیشان دو نگرانی داریم 1-کاهش21درصدی ازدواج 2-بالا بودن سن ازدواج در بین پسران ودختران می باشد که میانگین سن ازدواج 23سال برای دختران و26سال برای پسران است.

وی دراین جلسه تاکید داشت: به دنبال ایجاد نشاط در زنان ودختران باشیم چون خانواده بانشاط در نتیجه زنان با نشاط بوجود می آید.

فرماندار گمیشان در ادامه گفت: تشکیل گروههای هفت گانه کاری بسیار قابل تاثیر گذاری است که باعث پویایی و نشاط در جامعه می شود که این روند را امیدواریم که همیشه ادامه دهیم.

نشست بررسی مسائل و مشکلات بانوان غرب استان گلستان

سپس احمدی معاون فرماندار شهرستان کردکوی در این نشست به برجسته کردن توانمندیها در حوزه زنان، مهارت آموزی درکنار تخصص آموزش خانواده ومشاغل خانگی مخصوصا" برای زنان که منجر به پیشرفت و تعالی در جامعه میشود مطالبی را بیان نمود.

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1568
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 302

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 358
بازدید ماه:13039
بازدید سال:13039
بازدید کل:2173550