عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

فرماندار ترکمن در جلسه نشست هم اندیشی شوراهای شهر و روستا:

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

 فرماندار شهرستان ترکمن در جلسه نشست هم اندیشی شوراهای شهر و روستا گفت: درشرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است و تمام مانور، انرژی و فکرمان را باید روی مهار دشتاب بگذاریم.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار در جلسه هم اندیشی که با حضور شورای شهر و دهیاران و شوراهی روستاها شامگاه چهارشنبه 21 فروردین در محل فرمانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: در شرایط کنونی در راستای مهار سیل، اجرای عملیات مانند تخریب پل و..  بعد از بررسی علمی و کارشناسی توسط ستاد مدیریت بحران شهرستان، برای اجرایی شدن نیازمند تاییدیه استانی است لذا نباید زیاد تعجیل کنیم بلکه باید تصمیم پخته بگیریم و سپس با تمام توان آن را اجرا کنیم.
وی گفت: گاهی اوقات برخی اقدامات ناهماهنگ باعث آسیب به مناطق دیگر می شود لذا بایستی از هر گونه اقدام جهت مهار سیلاب بدون هماهنگی خودداری شود.
فرماندار در خصوص فروریختن بخشی از دیواره قره سو در روز سه شنبه گفت:  الحمدلله با کمک نیروهای لشکر 30 و مشارکت مردمی دیواره قره سو ترمیم شد. این نقطه استراتژیک شهرستان است چون در این صورت  13 روستای مسیر و در نهایت شهر بندرترکمن را سیل فرا می گرفت.
وی در خصوص مصب رودخانه قره سو اظهار کرد: به دلیل رسوبات جریان آب به کندی به دریا هدایت می شد در ابتدا به دلیل نبود تجهیزات با بیل زنجیری یک جریان دوشاخه ایجاد شد بعد از بررسی ها و بازدیدها دو انفجار صورت گرفت و شناور دوزیست رسوبات حاصل از انفجار لایروبی شد  و در خصوص پل نیازآباد بعد از تصویب در جلسه مشترک مدیریت بحران کردکوی و ترکمن، جاده برش و لوله گذاری شد.
فرماندار با اشاره به نقش دهیاران و شوراها در مدیریت بحران گفت: دهیاران و شوراها مردم را به آرامش و صبر دعوت کنند و در خصوص مقاومت ها در برابر اجرای عملیات تاثیرگذار هستند.
وی تاکید کرد: در حوزه هر بخش، شورا یا دستگاه های اجرایی در روستایی بازدید یا برنامه ای داشته باشند باید با بخشدار هماهنگ باشند.
هیوه چی با اشاره به این که نبود هماهنگی بین اعضا برای مدیریت یک بحران، خود ایجاد بحران می کند بر هماهنگی و هم سویی دستگاه های شهرستانی تاکید کرد.
 وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی مردم و مسئولین در شهرستان گفت: اعضای مدیریت بحران شهرستان، بخشداران، دهیاران و شوراها و مردم 24 شبانه روز است که در حال تلاش هستند.
فرماندار با اشاره به گوشه ای از اقدامات انجام شده افزود: در حوزه نیازآباد برای اینکه بار پل را کم کنیم 6 عملیات انجام شد اگر اینکارها را انجام نمی دادیم پل نیازآباد را آب می برد، درحوزه شهری تاکید بر لایروبی پل ها شد تجهیزات هماهنگی شد و مسیر آب پاکسازی شد بارها بازدید میدانی و هلی شات گرفته شد.
وی گفت: در یک دوره هزار ساله چنین بارش و سیلی اتفاق افتاده است و 24 روز است که قره سو با تمام ظرفیت، حجم آب را به دریا انتقال می دهد این نشان دهنده آب بسیار حجیم پشت آن است به همین دلیل ارتفاع رودخانه کم نشده است.
هیوه چی افزود: انتظارات مردم در حدی است که این سیل تمام شود لذا بایستی مدیریت کنیم  و با برنامه حرکت کنیم.
وی گفت: آبی که دوشاخه شد و به گرگانرود و قره سو آمد حجم تقریبا یکسانی داشت اما دو شهرستان گمیشان و  ترکمن را درگیر کرد ولی در شهرستان ترکمن با همت مردم و مسئولین با دیواره سازی و استحکام بخشی جداره قره سو در مقابل سیل ایستادیم آب را به سمت دریا هدایت کردیم. در گمیشان چون جایی برای هدایت آب به سمت دریا نبود.
هیوه چی گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان، قره سو و اورکت حاجی  تنها مسیرهای  هدایت آب به دریا است، قره سو که لبالب است و در خصوص کانال اورکت حاجی نیز مهندسین و کارشناسان ذیربط دو هفته در حال بررسی و بازدید میدانی هستند.
فرماندار اظهار کرد: این که هیچ کاری نشده است سیاه نمایی است چرا که کار با جدیت و حساسیت دنبال می شود ولی اگر بخواهیم این بحران را مدیریت کنیم نباید هیجانی و احساسی فکر کنیم بلکه عقلانی باید تصمیم بگیریم راه و مسیر درست را برویم.
وی با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی نسبت به بارش های شدید از روز شنبه گفت: با توجه به این که 24 روز است که سدهای کنار رودخانه احداث شده، اولین اقدام ما در روستاها بررسی این دیواره هاست لذا بخشداران، دهیاران و شوراها با پای پیاده سنگرها و استحکامات را ببینند و بررسی کنند نیاز به استحکام بیشتری دارد یا خیر.

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

 

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

 

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

 

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

 

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

 

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

 

در شرایط کنونی اولویت اول شهرستان، مهار دشتاب است

 


 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 398
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3422

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3488
بازدید سال:3488
بازدید کل:2163999