عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » فرماندار ترکمن به ارائه گزارشی از اقدامات برای جلوگیری از سیل در شهرستان پرداخت

طی مصاحبه ای با خبر گلستان؛

فرماندار ترکمن به ارائه گزارشی از اقدامات برای جلوگیری از سیل در شهرستان پرداخت

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

فرماندار ترکمن به ارائه گزارشی از اقدامات برای جلوگیری از سیل در شهرستان پرداخت

ظهر امروز پنجشنبه 22 فروردین، فرماندار ترکمن ضمن بازدید از دیواره ترمیم شده رودخانه قره سو در محل اسلام تپه، طی مصاحبه ای با خبر گلستان به ارائه گزارشی از اقدامات برای جلوگیری از سیل از روزهای آغازین تهدید در شهرستان پرداخت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرمانداراظهار کرد:  امروز ۲۵مین روز درگیری مدیریت بحران شهرستان ترکمن با سیل است و در طول این ایام تلاش های جدی برای مقابله با سیل و روان آب هایی که از طریق رودخانه قره سو در جریان است انجام شده است.
وی گفت: در روزهای اول به دلیل حجم بسیار زیاد آب که از طرف شهرستان آق قلا به سمت ما روان بود اولین اقدام ما استحکام بخشیدن به دیواره رودخانه قره سو اعلام شد و با همه تجهیزات و مشارکت اهالی روستاها این کار از روستای اسلام تپه تا روستای قره سو انجام شدو کمک موثری کرد که آب درحال طغیان قره سو به روستاهای ما ورود پیدا کند.
فرماندار افزود: در طول این ایام از ۳ نقطه دچار مشکل بودیم یکی پارگی دیواره قره سو در روستای اسلام تپه که در دو روز گذشته قریب ۱۰۰ متر ازین دیواره فرو ریخته بود که علت آن در دست بررسی است. این ریزش باعث شده بود حجم زیادی از آب ۱۴ روستای شهرستان و نهایتا شهر بندرترکمن را تهدید کند، بلافاصله هشدارهای لازم را اعلام کردیم و با هماهنگی مدیریت بحران استان و استانداری امکانات و تجهیرات موردنیاز را گسیل کردیم، از نظر نیروی انسانی لشکر ۳۰ گرگان ۱۰۰ نفر از نیروهای خود را اعزام کرد و مابقی نیروهای مردمی بودند که توانستند به تعداد ۳۰0 نفر در روز اول کمک کردند دیواره ترمیم شود.
وی تصریح کرد: این دیواره ساعت ۹ شب روز گذشته ترمیم شدو هم اکنون مشاهده می کنیم این دیواره مستحکم شده و هنوز بیل ها در حال کار هستند.
فرماندار با اشاره به این که دیواره قره سو در محل اسلام تپه، نقطه استراتژیک شهرستان است اگر این دیواره دوباره دچار آسیب شود احتمال تهدید سیل برای روستاها و خود شهربندرترکمن وجود دارد بنابراین به لحاظ حساسیت موضوع سریعا اقدام شد.
وی گفت: در حال حاضر بعد از ترمیم این دیواره، سطح آب کاهش یافته و این نشان دهنده این است که انتقال آب از قره سو به دشتاب قطع شده است.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار کرد: مشکل دیگر ما مربوط به پل قره تپه و روستای قره تپه و قره قاشلی است که ضمن این که خود رودخانه قره سو تهدیدکننده است، دشتاب حجم وسیعی از آب را جاری کرد و آب در حوزه قره تپه، قره قاشلی، پیخی حاجی و صفرحاجی و زابل محله علیا و سفلی و ایوان آباد تجمع پیدا کرد و تنها مسیر هدایت این آب ها کانال tr1 آب بندان شیلات بود که به سمت شمال شهر هدایت و از طریق کانال اورکت حاجی به دریا سرازیر شد.
وی افزود: با توجه به حجم زیاد دشتابی که در پشت این کانال قرار گرفته و ظرفیت این کانال نیز در حدی نیست که در طول چند روز این آب را تخلیه کند، بنابرابن نیازمند زمانی حدود یک هفته تا ده روز هستیم اگر اتفاق خاصی نیفتد می توانیم مدیریت کنیم.
هیوه چی گفت: در پل نیازآباد هم مشکلاتی در طی روزهای گذشته داشتیم هم روستا و هم پل در معرض تهدید بود. با توجه به اینکه طی ۲۵ روز گذشته با ظرفیت کامل آب جریان داشت اقداماتی مانند لایروبی مصب رودخانه و دو انفجار و لایروبی رسوبات حاصل از انفجار توسط شناور دوزیست انجام شد و هنوز هم لایروبی از پل نیازآباد تا سه راهی قاضی محله به طول ۲ کیلومتر در حال انجام است تا فشار آب روی پل کم شود و پل را حفظ کنیم.
وی افزود: اقدام دیگری هم مشترکا با فرمانداری کردکوی انجام شد در حوزه سرزمینی کردکوی، بلافاصله بعد از پل نیازآباد شکافی در جاده ایجاد و لوله گداری کردیم و به مخزن ۴ هکتاری آب هدایت شد و از آن مخزن به سمت رودخانه قره سو جریان پیدا کرد.این اقدامات برای کاهش فشار روی پل صورت گرفت حجم آبی که در حال جریان است در طول این ۲۵ روز رودخانه قره سو با ظرفیت کامل و با سرعت تخلیه می شود ولی متاسفانه به دلیل حجم زیاد آب در پشت قره سو و زمین های کشاورزی ارتفاع آب در حد چند سانتی متر نوسان داشته ولی کاهش ارتفاع محسوسی صورت نگرفته است و لذا این دو نقطه خطر را باید رصد کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسس که در هفته آینده سه روز بارش سنگینی خواهیم داشت و به حجم رودخانه قره سو اضافه خواهد شد، در راستای تقویت دیواره ها توسط بخشداران، شوراها و دهیاران تاکید کردیم تا این دیواره ها را رصد و استحکام ببخشند تا از این بارش سنگین به سلامت عبور کنیم.
وی افزود: تهدید دیگر هم به دلیل آفتابی شدن هوا، برفاب هایی است که از کوهستان سرازیر خواهد شد چرا که بخشی از آن رودخانه قره سو را تغذیه می کند و باعث افزایش حجم آب قره سو می شود، مجموعا آب بارفاب و بارندگی ها ممکن است تهدیدهایی را مترتب کند که نیازمند هوشیاری است.
وی در پایان مدیریت بحران استان تقاضا کرد شهرستان ترکمن را دریابند و امکانات و تجهیزات مورد لزوم اعلام شده را گسیل کنند تا در مقابل این سیل و تهدیدات بتوانیم مدیریت خود را اعمال و شهرستان را از اتفاقات آسیب زا مصون کنیم.
وی همچنین از مردم هم خواست با توجه به اطلاع و آگاهی رصدهای لازم را انجام دهند و کمک کنند در طول هفته آینده بتوانیم به کمک هم همچون ۲۵ روز گذشته، هشیاری و همدلی و مشارکت لازم را داشته باشند تا به سلامت از خطر سیل عبور کنیم.

فرماندار ترکمن به ارائه گزارشی از اقدامات برای جلوگیری از سیل در شهرستان پرداخت

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 342
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3425

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 452
بازدید ماه:925
بازدید سال:13970
بازدید کل:2174481