عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان با حضور قوانلو مدیرکل کتابخانه های استان گلستان، شیرنگی معاون فرماندار و سایر مدعوین در محل هلال احمر شهرستان برگزار شد.

قوانلو مدیرکل کتابخانه های استان با تشکر از فرماندار گفت: براساس صحبت هایی که در جلسه قبل با خانم نازقلچی داشتیم قرار بر این بود که در مکانهای ترویج اداره کشاورزی در روستاها اقدام به احداث کتابخانه بکنیم و در صورت مهیا بودن شرایط این آمادگی را داریم که به روستاها در این زمینه کمک کنیم.

وی با تاکید بر گسترش فضای کتابخانه در روستاها به منظور آگاهی بخشی به روستاییان اظهار داشت: با توجه به صحبتهایی که با استاندار گلستان دکتر صادقلو انجام گرفت، قرار شد که اولین کتابخانه روستایی در شهرستان ترکمن را به نام خانم نازقلچی فرماندار فقید شهرستان نام گذاری کنیم.

معاون فرماندار ترکمن در این جلسه گفت: در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی مطالب زیادی گفته و نوشته شده است و حساسیت موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: فلسفه تشکیل این جلسات که در طول سال برگزار می شود این است که همه متولیان فرهنگی از بالا تا پایین شرایط را به لحاظ امکانات با توجه به توانمندی جامعه آنگونه که شایسته است مهیا کرده تا به یک نقطه مطلوب مناسب در زمینه مطالعه مفید برسیم. وی تصریح کرد تقویت کتابخانه ها به لحاظ منابع ، ایجاد جذابیت در این مکانها برای سوق دادن جوانان به سمت مطالعه و رسیدن به استانداردها مورد نظر باید در دستور کار قرار گیرد.

شیرنگی اظهار داشت: بدون تعارف باید بگوییم که وضعیت مطالعه در کشور ما حال و روز خوشی ندارد و در رتبه بندی در بین کشورها در سرانه مطالعه کتاب در جایگاه خوبی قرار نداریم و میزان مطالعه ما بسیار پایین است، برای کشوری که به مفاخر علمی بزرگ و بزرگان ادبی خود می بالد این آمار خوشایند نیست.

معاون فرماندار با اشاره به توجه ویژه نازقلچی فرماندار فقید شهرستان به روستاها بیان کرد: ان شاا..  تلاش کنیم که این خواسته فرماندار نیز جامه عمل به خود بپوشد و ما شاهد روزی باشیم که کتابخانه های روستایی در سطح روستاهای شهرستان احداث و مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی با اشاره به وجود استعدادهای خوب و قوی در روستاها افزود: همه دست به دست هم داده و هر کمکی که از دستمان بر می آید برای فرزندان روستا انجام بدهیم زیرا پیشرفت و توسعه روستاها نیاز به همت بالای همه دارد.

واگذاری زمین از سوی دهیاری نیازآباد برای احداث کتابخانه، امضای تفاهم نامه بین بهزیستی و کتابخانه عمومی، زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس از جمله تصمیمات این جلسه بود.

 جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان ترکمن برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1008
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 868

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 300
بازدید دیروز: 452
بازدید ماه:1210
بازدید سال:14255
بازدید کل:2174766