عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه تأثیر فضای مجازی بر زندگی فردی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه تأثیر فضای مجازی بر زندگی فردی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه تأثیر فضای مجازی بر زندگی فردی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن جلسه ای تحت عنوان تاثیر فضای مجازی بر زندگی فردی و اجتماعی با حضور شیرنگی سرپرست فرمانداری و سایر مدعوین در محل فرماندرای  شهرستان برگزار شد.

شیرنگی در این جلسه گفت: اختراع تلفن و فضای مجازی بعد از کشف اسلحه بدترین اختراع همه دوران های بشر است. اینترنت محدوده ای در حال رشد سریع و مجموعه ای از تعاملات اجتماعی است که افراد در آن به سرگرمی و فعالیت اجتماعی مشغول می باشند.

وی افزود: اینترنت رسانه ای فراگیر و با ویژگی های مختلف (بد و خوب) و در دسترس است که حتی بر اخلاق جوانان، نوع لباس پوشیدن، تزئین اتاق و .. تاثیر می گذارد. وارد اتاق جوانان که می شوید انواع و اقسام عکس ها از فیلم ها و الگوهایی که جوانان برای خود دارند.

سرپرست فرمانداری اظهار داشت: یکی از بزرگترین نگرانی والدین در همه جوامع نحوه استفاده فرزندان از اینترنت است. استفاده از اینترنت هم پیامدهای منفی دارد و هم مثبت. ممکن است فرزندان در حین استفاده از اینترنت در معرض مطالب و تصاویر خشن، غیر مجاز و مستهجن در پایگاه های اینترنتی قرار گیرند که ممکن است گاهی اوقات تصادی و غیر عمدی می باشد.

وی تصریح کرد: پژوهشگران معتقدند که در هرصورت صدمات جبران ناپذیری را دارد مثل انحرافات اخلاقی جنسیتی، اعتیاد، خشونت، رفتارهای ضداجتماعی، سست شدن مبانی خانواده، ضعیف شدن پیوندهای اجتماعی، استفاده کنترل نشده از اینترنت بویژه وقتی با فناوری دیگر مثل تلفن همراه باشد دانش آموزان را در معرض خطر اثرات مضر آن عدم تامل فیزیکی اجتماعی روانی قرار می دهد.

شیرنگی در ادامه اظهار داشت: البته در صورت استفاده صحیح اینترنت اثرات مثبتی دارد با رعایت نکاتی هنگام استفاده از این فناوری جدید می توان مطمئن شد که استفاده از اینترنت زندگی حال و آینده دانش آموزان را بهبود می بخشد و چون در همه جای زندگی حاضر است مهم است که بفهمیم چگونه این تکنولوژی می تواند رشد و تکامل دانش آموزان را بهبود بخشد یا منحرف کند.

وی افزود: وجود مهر و محبت در خانواده باعث تقویت ایمان می شود و به خودپنداری در نوجوانان کمک می کند و اثر مهمی در رفت و آمد نوجوانان دارد و محیط خانواده را محیطی مناسب جهت طرح مشکلات نوجوانان می کند و وسیله ای برای تسکین ناراحتی دوران بلوغ است. وقتی چنین جوی فراهم شود و نوجوان احساس خلأ عاطفی نکند دیگر به دنبال پر کردن اوقات فراغت با فضای مجازی و اینترنت نیست.

سرپرست فرمانداری تصریح کرد: 187 کشور از این تکنولوژی بهره مند هستند ایران در بین این کشورها در رده 87 است، 35% استفاده کنندگان قشر جوان هستند و بطور میانگین 52 دقیقه در هفته افراد از این تکنولوژی استفاده می کنند.

 

 

جلسه تأثیر فضای مجازی بر زندگی فردی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه تأثیر فضای مجازی بر زندگی فردی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه تأثیر فضای مجازی بر زندگی فردی و اجتماعی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 297
بازدید دیروز: 452
بازدید ماه:1207
بازدید سال:14252
بازدید کل:2174763