فرمانداری بندرترکمن
پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان > نسخه قابل چاپ > جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد
صفحه نخست > اخبار فرمانداری / اخبار شهرستان / اخبار ویژه / گالری تصاویر > جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد


4 دی 1396. نويسنده: بندرترکمن

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد

  جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن با حضور شیرنگی معاون فرمانداری و سایر اعضا روز دوشنبه 4 دی 96 در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ شیرنگی معاون فرماندار ضمن تبریک به مناسبت هفته ثبت احوال گفت: ثبت احوال وظیفه ثبت وقایع چهارگانه و صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه را دارد.
وی افزود: تاریخچه تشکیل ثبت احوال بصورت منسجم و سازمان یافته به قرن 19 در ایران و به همراه نوسازی و لزوم شناسایی افراد برای ارتش و مالیات در سوم دی 1297 سازمان ثبت احوال شروع به کار کرد بعضی وقایع ولادت و زاد و ولد بر اساس اعتقادات در جلد قرآن ثبت می شد و مرگ هم روی سنگ قبر.
شیرنگی اظهار داشت: در آن زمان یک سیستم منسجم وجود نداشت کم کم با رشد علم و توسعه شهر و افزایش جمعیت نیاز به ثبت احوال که بتواند این اطلاعات را ثبت کند و از سال 1304 دولت مردم را ملزم به دریافت شناسنامه از ثبت احوال کرد.
وی اظهار داشت: اداره ثبت احوال در توسعه کشور در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در برنامه ریزی های مدیران سطح بالا نقش مهمی ایفا می کند چرا که  برای مدیریت یک کشور و شهر نیاز به اطلاعات اولیه دارد.
معاون فرماندار تصریح کرد: لازم است ثبت احوال با علم جهانی و استفاده از سخت افزارها و نرم افزارهای روز  خدمات خود را بهینه کند و تغییر ارائه خدمات از سنتی به الکترونیکی اقدام بسیار ارزشمندی می باشد.

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان ترکمن برگزار شد

 



بازگشت