عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن صبح امروز چهارشنبه 26 تیرماه، با حضور فرماندار و سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار اظهار کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با توجه به این که با سلامت و جان و مال مردم در ارتباط است از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.
وی در خصوص مسائل دامپزشکی تصریح کرد: نظارت بر کشتارگاه طیور امری لازم و ضروری است و با توجه به نزدیکی عید قربان، کمیته ای متشکل از دامپزشکی، مرکز بهداشت و بهزیستی ایجاد شود و قبل از عید قربان حداقل 2 بار نظارت میدانی با نگاه انتقال اطلاعات و آگاهی بخشی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو صورت گیرد تا با آگاهی در جهت پیشگیری اقدام کنند.
فرماندار با اشاره به نزدیکی ایام عید قربان بر جلوگیری از کشتار غیرمجاز و ورود دام قاچاق از استان های دیگر تاکید کرد و خواستار نظارت و پیگیری های بیشتر شد تا اطمینان خاطر برای شهروندان ایجاد شود. وی در خصوص ذبحی که به صورت روان آب در جوی ها جاری می شود  گفت: دامپزشکی و بهداشت در راستای پیشگیری از آن برنامه ریزی کنند.
وی تاکید کرد: شهرداری قبل از عید قربان، در راستای تمهیدات لازم برای پیشگیری از بیماری و آلودگی ها،  آهک پاشی در جوی ها را انجام دهد.
هیوه چی در خصوص بیماری هاری نیز بر بازدید ها و نظارت های میدانی با حساسیت بالا تاکید و خواستار آموزش به دامداران شد تا بدانند دامی که احیانا مبتلا به این بیماری باشد چه نشانه هایی دارد و با توجه به این که هاری بیماری کشنده است و در صورت ابتلا به آن درمان ندارد خیلی خطرناک است بنابراین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و پیشگیری بطور جدی باید انجام شود.
وی در خصوص شعار ملی هفته شیر مادر اظهار کرد: این موضوع یکی از بحث های مرتبط با سلامت کودکان و نوزادان ماست و  نیازمند فرهنگسازی و آموزش است چرا که هر چه آموزش بیشتر باشد خروجی مطلوبی حاصل خواهد شد.
رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در پایان خصوص بازار دام نیز اظهار کرد: با توجه به تعریض جاده و چهاربانده شدن، به مسئول بازار دام در خصوص تغییر مکان ابلاغ صورت گرفته است و در حال حاضر مسائل مربوط به آلودگی در بازار دام و مسائل تهدید کننده حوادث و سوانح بایستی بطور جدی پیگیری شود.  
 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ترکمن برگزار شد

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 434
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3587

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3477
بازدید سال:3477
بازدید کل:2163988