عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » گلستان نیازمند توجه ویژه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بخش بهداشت و درمان است

استاندار گلستان ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور وزیر بهداشت؛

گلستان نیازمند توجه ویژه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بخش بهداشت و درمان است

گلستان نیازمند توجه ویژه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بخش بهداشت و درمان است

 استاندار گلستان با اشاره به تلاش های شبانه روزی کادر درمانی استان در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: اگر چه در دولت تدبیر و امید و با حضور دکتر نمکی اقدامات ارزشمندی در حمایت از استان ها صورت گرفته اما گلستان نیازمند توجه ویژه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بخش بهداشت و درمان و رفع عقب ماندگی های گذشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ترکمن به نقل از استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس امروز سه شنبه 8 مهر در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8سال دفاع مقدس و شهدای مدافع سلامت و تقدیر از حمایت های وزارت بهداشت و شخص وزیر تصریح کرد: در واقع شاهد 3 اقدام همزمان مدیریت، کنترل و مهار کرونا توسط ستاد ملی کرونا و با محوریت وزارت بهداشت بودیم که شایسته تقدیر است.
وی با بیان اینکه امروز با دو ویروس تحریم و کرونا در کشور رو به رو هستیم، گفت: در مقابله با این دو ویروس عملکرد کشور مطلوب بوده است.
استاندار گلستان گفت: تنوع قومی در استان گلستان یک فرصت برای این استان به شمار می رود و به لطف خداوند و همت مسئولان تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشتیم و البته اگر در مسئله کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شد هر یک می توانست خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.
دکتر حق شناس ادامه داد: کاهش میزان بار بستری بیماران کرونایی به دلایل مختلفی است و نخستین دلیل این مهم، همراهی تبلیغات اسلامی و روحانیون اهل سنت بود که در برگزاری مراسم و تعطیلی نمازهای جمعه همکاری داشتند و همچنین اصنافی که برای تعطیلی مراکز خود به منظور حفظ سلامتی جامعه پیشقدم شدند و در این راه همراهی شورای تامین استان با ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی قابل ستایش بود.
وی افزود: اصحاب رسانه نیز در این مدت همراهی داشتند و موارد پروتکل ها را به اطلاع مردم رساندند و مردم نیز همراهی خوبی در این ایام داشتند.
استاندار گلستان تاکید کرد: در حال حاضر نیاز به ۲ هزار تخت بیمارستانی در استان داریم و پنج بیمارستان در دست ساخت است که با ساخت این بیمارستان ها و افزایش قریب به هزار تخت بیمارستانی برخی از مشکلات درمانی حل می شود.
وی بابیان اینکه کادر درمانی گلستان نزدیک به 200 میلیارد تومان مطالبه دارد، گفت: پیشگیری، کنترل و درمان بیماران کرونایی تنها از طریق کادر درمانی و وزارت بهداشت بر می آید و باید به آنها توجه شود و خوشبختانه حمایت وزیر بهداشت در زمینه تسریع در پرداخت مطالبات بازنشستگان قابل تقدیر است.
دکتر حق شناس با اشاره به همکاری ارزشمند اتاق بازرگانی و بازرگانان استان افزود: 160 دستگاه تنفس مصنوعی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در گلستان وجود داشت که پس از شیوع کرونا تجار و فعالان اقتصادی پای کار آمدند و 15 میلیارد تومان برای خرید دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی هزینه کردند و ما موفق شدیم 55 دستگاه ونتیلاتور جدید به مجموعه درمانی استان اضافه کنیم.
وی ادامه داد : اصناف استان با همکاری بسیج ، دهیاری ها و شهرداری ها در بخش های مختلف و در مراحل متعدد نسبت به ضدعفونی معابر شهر و روستا اقدام کردند و کارشناسان بهداشتی به صورت روزمره از مدارس بازدید دارند تا نسبت به دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی اهتمام شود.
استاندار گلستان خاطر نشان کرد: تلاش ما حفظ سلامت و حفظ معیشت مردم بوده است و در این راه همکاری همه دلسوزان قابل تقدیر است.

گفتنی است سیدصادق شیرنگی سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمن به همراه دکتر بیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این جلسه ویدئوکنفرانسی حضور داشتند.

گلستان نیازمند توجه ویژه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بخش بهداشت و درمان است

 

گلستان نیازمند توجه ویژه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بخش بهداشت و درمان است

 

گلستان نیازمند توجه ویژه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بخش بهداشت و درمان است

 

گلستان نیازمند توجه ویژه در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری بخش بهداشت و درمان است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 243
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4430

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 148
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:3549
بازدید سال:3549
بازدید کل:2164060