عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد


جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد

 جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن با محوریت گروه کاری آسیب های اجتماعی و سلامت و نشاط بانوان با حضور فرماندار، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و سایر اعضا صبح امروز سه شنبه 20 مهر در محل فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، هفته کودک و سالمند اظهار کرد: آسیب های اجتماعی با موضوع کودکان و سالمندان از جمله موضوعات حساس و مهمی است که در جوامع بشری همیشه وجود داشته و دارد لذا باید تلاش کنیم متناسب با آرمان های جامعه و آموزه های دینی این آسیب ها را کاهش دهیم و در این راستا آموزش و بهره گیری از معنویات نقش مهمی در کاهش این آسیب ها وتحکیم بنیان خانواده ایفا می کند.
وی افزود: کودک شیرین ترین میوه زندگی و روشنی بخش زندگی است و بایستی قدر این نعمت را بدانیم اما برخی از خانواده ها به دلایل مختلف از جمله فشارهای اقتصادی و مالی و در کنار آن بیکاری باعث ایجاد این آسیب می شوند و برخی مواقع هم به دلیل مسائل روحی و روانی مانند بیش فعال بودن یا نقص عضو کودک آزاری اتفاق می افتد و در مجموع می توان گفت علاوه بر مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی، مشکلات محیط آوزشی، ضعف باورهای دینی، اعتیاد، طلاق و .. از عوامل بروز این آسیب اجتماعی محسوب می شوند.
وی تاکید کرد برای رفع این معضل دستگاه های اجرایی بخصوص فرهنگی باید اقدامات مناسب را انجام دهند و برنامه ریزی مدون، آموزش های مناسب از جمله کارگاه های آموزشی، فرهنگ سازی و .. را از جمله راهکارهای رفع و مقابله با این آسیب دانست که باید عملیاتی شود.
نماینده عالی دولت در خصوص پدیده سالمندی تصریح کرد: در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی سبک زندگی تغییر پیدا کرده وهمچون گذشته پدر و مادر سالمند با فرزندانشان زندگی نمی کنند و به خانه سالمندان سپرده می شوند. سالمندان سرمایه های اجتماعی ارزشمندی هستند  که برای ارتقاء شان و جایگاه آن ها و نیازمندی های آن زیرساخت های متناسبی باید برنامه ریزی شود و شرایط برای تسهیل بهره گیری آنان از امکانات جامعه فراهم شود.
در ادامه طاهره جباری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز ضمن گرامیداشت ایام بر برنامه ریزی و اقدامات مناسب در راستای ارتقاء وضعیت بانوان تاکید کرد و در خصوص آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی، کودک آزاری، خشونت و .. که بنیان خانواده را متزلزل می کنند خواستار برنامه ریزی و عملیاتی کردن برنامه ها و انجام اقدامات لازم شد و در این راستا بر همکاری دستگاه های اجرایی و استفاده از ظریت ثمن ها، حوزه های علمیه و ... تاکید کرد.

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد

 

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان ترکمن برگزار شد

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 249
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 5425

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اسفند 1402  »    >
شیدسچپج
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 412
بازدید دیروز: 291
بازدید ماه:15842
بازدید سال:226571
بازدید کل:2160128