عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » منافذ و گلوگاه‌های فساد باید بسته شود

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن؛

منافذ و گلوگاه‌های فساد باید بسته شود

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

  رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بحث مبارزه با فساد گفت: کار اصلی بر عهده دولت و مدیران دستگاه‌های اداری و اجرایی است که منافذ و گلوگاه‌های فساد را ببندند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز پنجشنبه ۲۵ آذر در هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در طرح تحول و تعالی قوه قضاییه برنامه های اصولی و عملیاتی با مطالعه و آسیب شناسی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گنجانده شده است که از آن جمله مبارزه با فساد یک طرح دائمی و برنامه اصولی است و وابسته به یک یا دو قاضی نیست بلکه برنامه‌ای ادامه دار است چرا که شخص ریاست محترم قوه قضاییه از یک روحیه ضد فساد برخوردار است.
 وی در ادامه ارتقاء امنیت را از جمله برنامه‌های در دستور کار قوه قضاییه برشمرد و افزود: اعضای شورای تامین هر شهرستان و استان می‌توانند در این زمینه کمک خوبی به دستگاه قضایی داشته باشند.
خداییان تصریح کرد: برای مبارزه با فساد لازم است ضریب امنیت در شهرستان ارتقا یابد و برخوردهای قضایی شاید آخرین راه چاره باشد بنابراین وظیفه دستگاه‌های اجرایی و دولت است که منافذ و گلوگاه‌های فساد را شناسایی و از بین ببرند تا فساد از ریشه خشک شود و در این راستا اگر دولت و دستگاه قضایی به پای کار بیایند نیازی به برخورد قضایی نیست و ابتدای امر جلوی فساد گرفته می شود.
رییس سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت را یک امانت دانست و گفت: در سپردن مسئولیت ها باید به تعهد، تخصص، مردمی بودن و عاشق خدمت به مردم بودن شخص توجه شود تا خود را وقف خدمت به مردم کند. اگر مسئول با این روحیه کار کند قطعاً در مدت مسئولیت خود هرچند کوتاه منشاء خدمات بزرگی برای جامعه خواهد بود اما اگر مسائل سیاسی، جناحی، قومی قبیله ای و سفارشات به میان بیاید شاهد به منصب رسیدن مدیران نالایق خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به اینکه نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری و سازمانی وظیفه سازمان بازرسی کل کشور است امروزه عملکرد مدیرانی که وقت خود را به بطالت گذرانده و با ترک فعل های خود باعث تاخیر در امور مردم شده اند، بررسی و در پرونده آنها درج می شود که در مناصب بعدی بکار گرفته نشوند.
وی همچنین حمایت از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی و پیگیری امور آنان را از دیگر برنامه های دستگاه قضایی و سازمانهای وابسته دانست.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان ترکمن  افزود: این شهرستان از ظرفیت های مهمی همچون راه‌آهن، دریا، مردم خوب، آب و هوای مناسب، ظرفیت کشاورزی، دامپروری و تجارت، صید و صیادی برخوردار است و با وجود گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مستحق  مشکلات موجود نیست.
وی در خصوص موضوع خلیج گرگان و لایروبی کانال ها گفت: حدود یک دهه در این زمینه فقط مکاتبه صورت گرفته است و با توجه به طرح مطالعاتی و هزینه های صورت گرفته پیگیری های لازم از طریق مراجع بالاتر را انجام خواهیم داد.
خداییان در ادامه ضمن تشکر از مردم خوب شهرستان و وحدت مثال‌زدنی بین شیعه و سنی و اقوام مختلف اظهار کرد: از جمله توطئه‌های دشمنان ایجاد تفرقه در بین مردم است و سعی می‌کنند تا جایی که بتوانند ابتدا تفرقه مذهبی و در صورت شکست تفرقه قومی و قبیله‌ای به وجود آورند و در واقع به انحای مختلف سعی در ضربه زدن به ملت را دارند خوشبختانه در این شهرستان که به نوبه خود یک ایران کوچک است دشمن نتوانسته است به اهداف شوم خود نائل شود چراکه مردم این شهرستان روشن، فهیم و باشعور هستند و با تاکید بر حفظ این وحدت خاطرنشان کرد: وحدت امنیت آور است و اگر دشمن بتواند تفرقه ایجاد کند امنیت را از جامعه می‌گیرد.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 225
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 5538

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  فروردین 1403  »    >
شیدسچپج
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 358
بازدید ماه:13043
بازدید سال:13043
بازدید کل:2173554