عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

فرماندار ترکمن در همایش روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان؛

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

  الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن در همایش روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان که صبح امروز در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد گفت: خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی  و کانون تعلیم و تربیت و تعالی انسان هاست.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ هیوه چی فرماندار ضمن تبریک ۲۵ ذیحجه روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: نهاد خانواده نهاد بسیار مهمی است چون همه آنچه که به عنوان فرهنگ و توسعه و پیشرفت می شناسیم در این مکان اتفاق می افتد. بنابراین نهاد خانواده بنیادی ترین و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون تعلیم و تربیت و تعالی انسان هاست.
وی با اشاره به آمار موفقیت های علمی گفت: دختران همیشه پیشتاز هستند لذا برای این قشر عظیم، دولت در راستای ظرفیت های آنها برنامه هایی را تدارک دیده است از جمله اشتغال دختران و زنان و انتصاب زنان در مدیریت ها.
 هیوه چی گفت: ۲۷درصد زنان کشور ما دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و در عرصه های فنی و مهندسی هم از مردان جلوتر افتاده اند این ظرفیتی بسیار خوب و دستاورد انقلاب اسلامی است که بایستی قدر بدانیم و برنامه ریزی کنیم.
وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در راستای این برنامه ها بخشنامه ای صادر شده که ۳۰ درصد پستهای مدیریتی به زنان اختصاص یابد که وزرا و استانداران برنامه های خود را در این راستا تدوین کردند و در حال حاضر شاهد اجرای این بخشنامه در استان گلستان هستیم تا مشارکت زنان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیشتر شود.
وی افزود: زنان در عرصه های اقتصادی همواره تلاشگر بودند و سهمی در اقتصاد کشور، جامعه و خانواده دارند اما تلاش اقتصادی آنها در خانواده مشهود نیست و در محاسبات اقتصادی لحاظ نمی شود.
ولی نهاد خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: کار خانگی زنان۳۰ درصد در تولید ناخالص ملی تاثیر دارد چنانکه زنان در خانواده نگهداری و تربیت فرزندان، مراقبت از سالمندان و بیماران دارند اگر برای این فعالیت از لحاظ اقتصادی محاسبه کنیم میبینیم غیر از مادر هر کسی بخواهد این وظایف را  انجام دهد هزینه بر است.
وی تصریح کرد: در کشور ما  ۷درصد نمایندگان مجلس یعنی ۱۷ نفر  زنان هستند در حالی که در کشورهای پیشرفته تا حدود ۳۰ درصد در مجالس را زنان تشکیل می دهند و در مشارکتهای سیاسی نقش پررنگی دارند.
فرماندار با اشاره به آمار آسیب های اجتماعی گفت: در این زمینه بایستی مطالعات صورت بگیرد و برنامه و راهکارهای عملی تدوین شود تا آسیب های اجتماعی کمتر شود از جمله این برنامه ها که دولت تدبیر و امید طراحی و در حال اجرا می باشد، توانمندسازی بانوان و ارتقای مهارت های ارتباطی از طریق طرح گفتگوی ملی خانواده ها با هدف تقویت ارتباط فرزندان با والدین و کاهش شکاف بین آنها و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی تاکید کرد: در خانواده بایستی گفتگو انجام شود تا فرزندان احساس کنند صدای آنها شنیده می شود و گرفتار آسیب های اجتماعی نشوند.
فرماندار اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم بایستی خانواده سالم داشته باشیم و سلول خانواده سالم باشد تا تک تک سلول های اجتماع از سلامت و نشاط برخوردار باشند.
وی با اشاره به اهمیت تکریم بازنشستگان افزود: بازنشستگان گنجینه های ارزشمندی هستند با کوله باری از تجربیات که بایستی از توشه ای این عزیزان که در طی سال ها اندوخته اند در راستای توانمندسازی جامعه بهره ببریم و در همه ایام سال نهاد خانواده و تکریم بازنشستگان را مدنظر قرار دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از بازنشستگان شهرستان تجلیل به عمل آمد.

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 

خانواده سنگ بنای جامعه اسلامی است

 


 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 402
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3026

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:1410
بازدید سال:14455
بازدید کل:2174966