عضویت    ورود
ورود به سایت
» » جلسه طرح بسيج سلامت نوروزی در بندرتركمن برگزار شد

با حضور معاون فرماندار شهرستان تركمن

جلسه طرح بسيج سلامت نوروزی در بندرتركمن برگزار شد

جلسه طرح بسيج سلامت نوروزی در بندرتركمن برگزار شد

جلسه هماهنگي و اجرای بسيج سلامت نوروزی 94 با هدف حفظ سلامت شهروندان و ارتقای سطح سلامت مسافران نوروزی با حضور معاون فرماندار و مسئولان شهرستاني در سالن اجتماعات فرمانداري برگزار شد.

به گزارش سايت فرمانداري تركمن، معاون فرماندار ضمن تبريك ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار گفت: حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، تامين و ارتقای ايمنی مواد غذايی در سطح عرضه و نظارت و رعايت بهداشت آب و پيشگيری از بروز اپيدمی منتقله از آب و غذا از اهداف برگزاری اين طرح 45 روزه است.

ایشان اظهار داشت: انتظار ما از بازرسان بهداشت محيط و حرفه ای اين است که در اجرای برنامه دقت کافی داشته و با متخلفان بهداشتی طبق مقررات برخورد نموده و بر استفاده از لباس فرم و ساعت ورود و خروج تاکيد نمود.

صادق شيرنگي خاطرنشان کرد: بازرسی ها همه روز حتی در ايام تعطيل از ساعت 8 صبح الی ساعت 20 شب انجام می شود.

وي از كارشناسان مربوطه خواست بر اماكن و مراكز حساس نظارت مستمر داشته و خواستار تشديد بازرسي از كليه اماكن عمومي تحت پوشش با در نظر گرفتن اولويت اماكن حساس از قبيل سرويس هاي بهداشتي عمومي داخل شهري، مساجد، پاركها، آرايشگاه ها و ... شدند.

نظارت بر اماکن حساس و مراکز حساس از جمله پارکها، اقامتگاه ها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، رستورانها، چلوکبابی ها، اغذیه فروشی ها، کنترل و نظارت وسایل حمل و نقل مواد غذایی، ساماندهی فعالیت دستفروشان مواد غذایی، جلوگیری از فروش مواد غذایی بالقوه خطرناک و مواد غذایی فاقد بسته بندی فاقد مجوز بهداشتی و تاریخ مصرف معتبر بصورت دستفروشی، نظارت بر توزیع مراکز طبخ و تهیه مواد غذایی و اغذیه فروشی ها، نظارت بر تهیه و توزیع شیرینی فروشی های سنتی، بازرسی از سیستم های آب آشامیدنی و... از جمله مصوبات این جلسه بود.

معاون فرماندار تركمن همچنين نظارت و بازرسي ايستگاه راه آهن، اتوبوس ها را نيز خواستار شد.

ايشان در ادامه به هفته اول اسفند بعنوان هفته سلامت مردان اشاره كرد و تصريح كرد: اين نامگذاري اولين بار به پيشنهاد انجمن اورولوژي ايران در سال 85 برگزار شد. اورولوژيست ها زمينه را براي جلوگيري و شناسايي از بيماريهاي بزرگ و بي علامت كه به مراحل پيشرفته با علائم خطرناك مي رسند فراهم مي كنند، اين حركت آغاز يك حركت بزرگ است و هدف شناسايي بيماريهاي خاموشي است كه به مردان و پسران مربوط مي شود مثل مثانه، ژروستات، تومورهاي كليه و...

شيرنگي افزود: متاسفانه آنگونه كه به بعضي بيماريها مثل بيماريهاي قلبي عروقي پرداخته مي شود به اين بيماريها پرداخته نمي شود.

وي خاطر شنان ساخت: حساس سازي مردان نسبت به اين موضوع و تشخيص زودهنگام بيماريهاي خطرناك در مردان، تعيين جايگاه فرهنگي سلامت، افزايش آگاهي مردان و دسترسي به اطلاعات از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي را از جمله اهداف در نظر گرفته شده در اين هفته خواند.

معاون فرماندار در پايان گفت: اهميت سلامتي را به مرداني كه كمتر به فكر سلامت خود هستند گوشزد كنيم.

جلسه طرح بسيج سلامت نوروزی در بندرتركمن برگزار شد

 

جلسه طرح بسيج سلامت نوروزی در بندرتركمن برگزار شد

 

جلسه طرح بسيج سلامت نوروزی در بندرتركمن برگزار شد

 

جلسه طرح بسيج سلامت نوروزی در بندرتركمن برگزار شد


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1188
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 444

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 110
بازدید دیروز: 2
بازدید ماه:3472
بازدید سال:16517
بازدید کل:2177028