عضویت    ورود
ورود به سایت
» » تبیین 8 مرحله ای اجرای طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر مناطق محروم مرزی

توسط رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ترکمن صورت گرفت:

تبیین 8 مرحله ای اجرای طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر مناطق محروم مرزی

تبیین 8 مرحله ای اجرای طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر مناطق محروم مرزی

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان ترکمن به تبیین 8مرحله اجرای طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر مناطق محروم و مرزی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ترکمن، محمد گلی پور رئیس مرکز بیان داشت: اجرای طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم مرزی در 8مرحله با بهره گیری از ظرفیت های درونی سازمانی، سایر نهاد های دولتی و بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی در خصوص اجرای مرحله اول طرح مذکور بیان داشت، در مرحله نخست نیاز سنجی و امکان سنجی اموزش های مهارتی روستاییان و با استفاده از نظرات کارگروه های اشتغال استانی و شهرستانی برای متقاضیان شغل و یا ارتقاءشغلی به ویژه کارآفرینی در بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری صورت می گیرد.

گلی پور اظهار داشت: مرحله دوم اجرای طرح مذکور برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارایه آموزش است که بعد از نیازسنجی و امکان سنجی های صورت گرفته و با توجه به امکانات وظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی نیازهای آموزشی به منظور برنامه ریزی اولویت بندی می شوند.

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط منطقه ای و امکانات موجود روش های آموزشی متفاوتی از جمله آموزش های سیار و ثابت ارایه می شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بندرترکمن بیان داشت که در این مرحله استاندارد های آموزشی مرتبط تدوین و در صورت وجود استانداردهای مشابه بازنگری می شود.

وی افزود: همچنین منابع آموزشی لازم در قالب کتاب، جزوه آموزشی، بروشور، CD تدوین ودر اختیار مهارت آموزان قرار داده میشود.

گلی پور در خصوص مرحله چهارم اجرای طرح مذکور که جذب، تربیت و یا تامین مربی است، اظهار داشت: در این مرحله تربیت مربی بومی آموزش فنی وحرفه ای وتوانمند سازی و ارتقاء دانش ومهارت مربیان با هدف بکارگیری مربیان نخبه و برجسته به ویژه با استفاده از ظرفیت های مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی وحرفه ای این سازمان در دستور کار می باشد.

وی بیان داشت: آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی مرحله بعدی اجرای طرح مذکور است که بر اساس نتایج نیازسنجی و امکان سنجی صورت گرفته ،تجهیز وراه اندازی کارگاه های آموزشی انجام میشود.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای در ادامه بیان داشت: مشاوره آموزشی وهدایت شغلی جامعه هدف، مرحله ششم اجرای طرح توانمند سازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی است.

وی تصریح کرد: سیستم مشاوره آموزشی مراجعه کنندگان را با ارایه مشاوره و راهنمایی، استعداد یابی و نگاه به آینده شغلی در بهترین انتخاب کمک می کند.

محمد گلی پور بیان داشت: ثبت نام از کاراموزان و اجرای دوره های آموزشی پس از مشاوره و هدایت اموزشی مراجعه کنندگان صورت می گیرد.

وی بیان داشت: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای کاراموزان در پایان دوره اموزشی با برگزاری آزمون تیوری و عملی وصدور گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور به قبول شدگان مرحله هفتم اجرای طرح مذکور است

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان ترکمن در خاتمه عنوان کرد: در مرحله آخر ارزیابی اثر بخشی طرح،اخذ بازخورد و ارایه بازخوردها به حوزه های مرتبط در راستای بهبود فرایند اجرایی طرح توانمند سازی وآموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم مرزی صورت میگیرد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 127
بازدید دیروز: 342
بازدید ماه:1379
بازدید سال:14424
بازدید کل:2174935