عضویت    ورود
ورود به سایت
» » همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در بندرترکمن برگزار شد


همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در بندرترکمن برگزار شد

به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در بندرترکمن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، مرجان نازقلچی فرماندار شهرستان ترکمن، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف مواد مخدر گفت: معضل اعتیاد بخشی از مشکلات تاسف بار و غیر قابل انکار جامعه ما است و آثار ناشی از اعتیاد، وظیفه همه ما را سنگین تر می‌کند و باید همه دستگاه های زیربط در این زمینه ورود پیدا کنند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی با یادآوری اهداف شوم مافیای قدرت و سوداگران مرگ و ثروت به دنبال در کسب منافع خود که با صرف هزینه های فراوان، تلاش می‌کنند به نظام ما آسیب وارد کنند، افزود: ما باید هوشیار باشیم و با این پدیده شوم مبارزه و مقابله کنیم و اگر بی تفاوت باشیم، قطعاً دامنه آسیب اعتیاد وسیع تر خواهد شد و حتی فرزندان خود ما را هم تهدید خواهد کرد و لازم است تا در زمینه فرهنگی با جدیت بیشتر کار کنیم و از ظرفیت دانشگاه ها و آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از اعتیاد و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برنامه ریزی نماییم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، در این همایش که جمعی از مسئولین شهرستانی و مردم حضور داشتند دکتر آقایی مشاور استاندار گلستان با اشاره به بحث اعتیاد گفت: اعتیاد آسیب اجتماعی ریشه داری است که جامعه ما سالهای فراوانی با آن دست به گریبان است.

این عضو هیات علمی دانشگاه جامع گلستان با اشاره به تاریخچه مواد مخدر در داخل کشور و جایگاه بین المللی آن افزود: بحث مواد مخدر در دوران رژیم طاغوت ابعاد گسترده ای را تجربه نمود به نحوی که سران طاغوت در زمینه کشت و فروش مواد مخدر برای رسیدن به منافع نامشروع خود اقدامات گسترده ای را انجام دادند چرا که مواد مخدر به صورت پنهانی برای دولتمردان زمان، منبع درآمد بزرگی محسوب می شد و متقاضیانی فروانی داشت.

آقایی با اشاره به این درد بزرگ اجتماعی عنوان کرد: متاسفانه این درد اجتماعی جزیی از زندگی اجتماعی و خانواده هایی شده است که ابعاد خانمانسوز آن خانواده و جامعه رابه طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر کرده و تهدید بزرگی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به آمارهایی در این زمینه اذعان داشت: متاسفانه بیش از 70درصد مرتکبین جرم و سرقت معتاد بوده اند که برای تهیه این ماده افیونی به جرم و سرقت روی آورده اند،همچنین بیش از 84درصد از این افراد معتاد به مواد مخدر صنعتی بودند که 50درصد آنان متاهل بوده اند.

وی بیان کرد: جای بسی تامل است اعتیاد به مواد مخدر یک پدیده چند وجهی در جامعه است که تنها به خودش محدود نمی شود چرا که بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی به مواد مخدر خصوصا نوع صنعتی آن بر می گردد که باید به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از این مواد مخدر صنعتی باشیم.

مشاور استاندار گلستان خاطر نشان ساخت: اعتیاد یکی از اهرمهای دولتهای استعمارگر برای به استثمار کشیدن کشورهای ضعیف بوده است به نحوی که این ماده افیونی در افغانستان و حوزه پیرامونی قابل کنترل نیست.

این مقام مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه اعتیاد یک جامعه را درگیر خود می کند لذا تمام اعضای این جامعه باید نسبت به معتاد و مواد مخدر دغدغه و نگرانی ویژه ای داشته باشند و برای تامین امنیت خانواده و جامعه خود احساس وظیفه و مسئولیت لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، رییس دادگستری بندرترکمن نیز در همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در کنترل و کاهش مواد مخدر و روانگردانها با گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضائیه در کشور بود و شکل گیری این قوه بر اساس زحماتی است که این دلسوزان نظام متحمل شده اند لذا این شهید بزرگوار و 72تن از یارانش خدمات شایانی به نظام کرده اند.

حجت الاسلام شهواری افزود: مهمترین درس به جامانده از این دلسوزان نظام خدمت گذاری به مردم است نه قدرت بر مردم.

وی تصریح کرد: پیشگیری یکی از وظایف اصلی قوه قضاییه است لذا برای تحقق این امر باید در پی برخورد با علت باشیم نه معلول،لذا مبارزه کردن با معتاد راه به جایی نخواهد برد بلکه پیشگیری بهترین و سازنده ترین راه مقابله با مواد مخدر است.

این مقام مسئول عنوان کرد: مبارزه با مواد مخدر در لایه های پنهان جامعه به وجود می آید لذا این بیماری خانمانسوز به تنهایی خانواده را درگیر نکرده بلکه جامعه را دربر می گیرد.

حجت الاسلام شهواری خاطرنشان ساخت: برای مبارزه با اعتیاد باید همه ارگانها در این درد اجتماعی درگیر شوند لذا مبارزه باید جنبه ای همه گیر و اجتماعی به خود گیرد تا مطلوب و اثر بخش باشد.

رییس دادگستری بندرترکمن یادآور شد: یکی از ریشه های اساسی در اختلافات خانوادگی و بحث طلاق اعتیاد به مواد مخدر است لذا عزم ملی در تمام لایه های اجتماع از مردم تا مسئولین در نهادهای مختلف را می طلبد که اقدام عاجلی داشته باشند.

شایان ذکر است، به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر پیاده روی همگانی نیز در پایان مراسم با حضور مردم و مسئولین شهرستانی در بندرترکمن برگزار شد.

همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در بندرترکمن برگزار شد

 

همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در بندرترکمن برگزار شد

 

همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در بندرترکمن برگزار شد

 

همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در بندرترکمن برگزار شد

 

همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در بندرترکمن برگزار شد

 

همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در بندرترکمن برگزار شد

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1439
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 653

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 167
بازدید دیروز: 395
بازدید ماه:6769
بازدید سال:19814
بازدید کل:2180325