عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » یکی از راههای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی، کتابخوانی است

فرماندار در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ترکمن:

یکی از راههای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی، کتابخوانی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

یکی از راههای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی، کتابخوانی است

  عبدالحکیم فیروزی فرماندار شهرستان ترکمن صبح امروز در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان که با حضور قوانلو مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از نویسندگان شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد گفت: یکی از راههای رهایی از ظلم وستم و بی عدالتی، کتاب و کتابخوانی است چرا که افراد آگاه زیر بار بی عدالتی نمی روند.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ فیروزی فرماندار اظهار داشت: کتاب یکی از موضوعات مهم در کشورهای درحال توسعه و کشورهای پیشرفته است و علل عقب ماندگی جوامع بشری نخواندن کتاب است و شاخص مطالعه وجه تمایز آن ها از این منظر است لذا هر چه میزان مطالعه هدفدار بالا باشد شرایط جامعه رو به بهبودی می رود.
وی افزود: هر چه فعالیتها در عرصه  کتابخوانی بیشتر شود مشکلات بعدی شهرستان نیز کاهش خواهد یافت لذا از همه دستگاه های اجرایی و خصوصا دستگاههای فرهنگی مثل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و..  با همدلی خواستار تلاش بیشتر در نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شد چرا که در آینده اثرات خود را نشان خواهد داد.
قوانلو مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه ضمن تشکر از مسئولین شهرستان در خصوص برگزاری برنامه های متنوع هفته کتاب گفت: کار فرهنگ و فرهنگسازی کاری  زمان بر است و اگر ما در حال حاضر شاهد عدم رغبت به مطالعه در بین مردم ایران هستیم این مربوط به سال های قبل می باشد که این موضوع مغفول مانده است لذا زمینه سازی باید از پیش از تولد و در زمان کودکی صورت گیرد تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود و اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید از شعار و شعارزدگی خارج شویم و به سمت عملیاتی نمودن برنامه ها حر کت کنیم.
وی علت نبود آمار دقیق کمی از میزان مطالعه را نبود وحدت رویه در تعریف شاخص ها دانست و گفت: رابطه مستقیمی بین سرانه مطالعه و اسیب های اجتماعی وجود دارد و بالا بودن این آیب ها نشان از میزان پایین مطالعه در جامعه است چرا که هر چه وضعیت مطالعه بهتر شود میزان آسیب ها و معضلات اجتماعی کاهش خواهد یافت.
گفتنی است در پایان از دو نویسنده کتاب ترکمن، "مشهد قلی قزل"  نویسنده کتاب فرهنگ نام های ترکمن و  " عبدالصالح پاک " نویسنده  کتاب آن سوی پرچین خیال  تجلیل شد.

یکی از راههای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی، کتابخوانی است

 

یکی از راههای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی، کتابخوانی است

 

یکی از راههای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی، کتابخوانی است

 

یکی از راههای رهایی از ظلم و ستم و بی عدالتی، کتابخوانی است

 


 
 
 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 565
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2471

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : ده بعلاوه دوازده ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 101
بازدید دیروز: 342
بازدید ماه:1353
بازدید سال:14398
بازدید کل:2174909