عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » سلامت ، معیشت و امنیت سه مقوله مهم و اجتناب ناپذیرند

سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمن در ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا شهرستان:

سلامت ، معیشت و امنیت سه مقوله مهم و اجتناب ناپذیرند

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

سلامت ، معیشت و امنیت سه مقوله مهم و اجتناب ناپذیرند

  سرپرست فرمانداری شهرستان ترکمن در ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا شهرستان گفت: سلامت ، معیشت و امنیت سه مقوله مهم و اجتناب ناپذیرند و سختگیری های ناخواسته در ارتباط با کنترل بیماری کرونا گرچه باعث سختی کسبه می شود ولی ناچار به اعمال آنها هستیم.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی سرپرست فرمانداری روز دوشنبه 13 مرداد در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا شهرستان ضمن تبریک اعیاد قربان وغدیر ودهه امامت و ولایت وتقدیر و تشکر از زحمات مدافعان سلامت وکادر بهداشت ودرمان شهرستان واعضای ستاد در خصوص وضعیت بیماری کرونا اظهار کرد: استان و شهرستان ما در شرایط قرمز قرار دارد و ویروس کرونا ممکن است تا مدتها فعال باشد بنابراین تا زمانی که واکسن و داروی قطعی آن پیدا شود بایستی شیوه زندگی و رفتار خود را طوری تغییر دهیم که کمترین عوارض را داشته باشیم.
 وی افزود: در حال حاضر با توجه به اقدامات انجام شده در یک ماهه اخیر تعداد موارد بستری کرونا کاهش یافته و در جهت بهبود وضعیت موجود لازم است فعالیتهای نظارتی ارگانهای ذیربط کماکان ادامه داشته باشد.
رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان تصریح کرد: یکی از آفات جامعه ساده انگاری موضوع کرونا توسط افراد جامعه است لذا در جهت فرهنگ سازی واستمرار اموزش لازم است تعداد بنرهای آموزشی در نقاط مختلف شهر بیشتر شود ودر جلسه آتی گزارش شود.
وی افزود: با توجه به اینکه ویروس این بیماری کاملا پخش شده واحتمال حضور افراد ناقل سالم در جامعه زیاد است بایستی پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بشدت رعایت شود.
شیرنگی در خصوص فعالیت میدان دام گفت: در جهت کم شدن تجمع لازم است فعالیت میدان دام بصورت عرضه دام سبک و دام سنگین 2روز در هفته با رعایت پروتکلها ،توسط کمیته فرعی بررسی وجهت اتخاذ تصمیم به ستاد کرونا اعلام شود.
وی تاکید کرد: تیم های نظارتی فروشگاههای بزرگ ونانوایی ها وادارات را مستمرا بازدید کنند و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادرات بسیار مهم است ودر صورت عدم رعایت، برابر موازین قانونی رفتار شود.
وی همچنین خواست رعایت پروتکلهای بهداشتی در تاکسی های درون شهری وبرون شهری توسط ناظرین مربوطه پیگیری شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان در خصوص بازگشایی بازار اسکله و ستاره ترکمن تصریح کرد: تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان هستیم و هر تصمیمی ابلاغ شود اجرا خواهیم کرد.
در ادامه مجید کر معاون مدیرشبکه بهداشت ودرمان شهرستان گزارشی از وضعیت بیماری کرونا واقدامات مرکز بهداشت وبیمارستان ارائه وخواستار استمرار همکاری ادارات در کنترل این بیماری شد.
مصوبات جلسه
1-با توجه به مشکلاتی که بواسطه عرضه دام در در حریم راه اهن در داخل شهربندرترکمن در ایام عید سعید قربان بوجود امد مقرر گردید جلسه ای با حضور مدیر کل راه اهن شمال در خصوص رفع این معضل  در فرمانداری تشکیل گردد.
2-نظارت بر فروشگاههای بزرگ توسط ارگانهای نظارتی شدیدتر گردد واین فرشگاهها بایستی ارائه خدمت به مشتریان را منوط به داشت ماسک توسط مشتری نمایند .مسئولیت اجرای این مصوبه بر عهده اداره صمت ومرکز بهداشت می باشد.
3- در جهت فرهنگ سازی لازم است تعداد بنرهای آموزشی در ارتباط با پیشگیری از کرونا در سطح شهر وروستاها بیشتر گردد.
در این راستا جدا از مرکز بهداشت ارگانها وادرات دیگر نیز بنوبه خود در این امر سهیم گردند ودر جلسه اتی ستاد گزارش گردد.
4- لازم است شهرداری ها ودهیاری در خصوص اعلان شعارهای بهداشتی وپیشگیرانه بیماری کرونا واستمرار رعایت پروتکلهای بهداشتی خصوصا عدم برگزاری مراسمات وتجمعات واستفاده از ماسک با استفاده از ظرفیت مساجد وائمه محترم جمعه وجماعات اقدام نمایند
5-درجهت حفظ سلامت وتندرستی  مردم کلیپ های اموزشی ورزشی توسط ادراه ورزش وجوانان در کانالهای فضای مجازی قرار داده شود.
6-با توجه به حضور افراد در عصرها جهت پیاده روی در دور میدان سوارکاری اداره ورزش وجوانان در خصوص رعایت پروتکلها وفاصله اجتماعی نظارت داشته باشد
7-مرکز بهداشت شهرستان ترکمن کماکان نسبت استمرار ارائه اموزش ها خصوصا برای کارکنان ادارات در کانالها وسایتهااقدام نماید
8-شهرداری نسبت به نظارت بر وسائط حمل ونقل شهری خصوصاتاکسی ها در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی پیگیری نماید
9-مقرر گردید در جهت مساعدت به نظافت شهری  اداره صمت در خصوص تهیه سطل زباله توسط متصدیان  مغازه ها اقدام نماید

سلامت ، معیشت و امنیت سه مقوله مهم و اجتناب ناپذیرند

 

سلامت ، معیشت و امنیت سه مقوله مهم و اجتناب ناپذیرند

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 307
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4247

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:1405
بازدید سال:14450
بازدید کل:2174961