عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » تلاش ما تسریع در رفع تحریم هاست/مهمترین رسالت مدیران استان اقدام در مسیر توسعه است

معاون اول رئیس جمهور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان:

تلاش ما تسریع در رفع تحریم هاست/مهمترین رسالت مدیران استان اقدام در مسیر توسعه است

تلاش ما تسریع در رفع تحریم هاست/مهمترین رسالت مدیران استان اقدام در مسیر توسعه است

 معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ما مسوولیت قبول کردیم که در مقابل مشکلات بتوانیم تدبیر درست کنیم، تصریح‌کرد: در تلاش هستیم حتی یک روز زودتر تحریم‌ها علیه مردم ایران از بین برود و شرایط کشور به شرایط بهتری برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر اسحاق جهانگیری، عصر روز شنبه 9 اسفند در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان، اظهار کرد: طی سه سال گذشته کشور با تحریم‌های ظالمانه روبرو بود که بخش‌های اصلی کشور تحت فشار قرار داشت.
وی ادامه داد: این تحریم‌ها بر نفت و نظام بانکی فشارهای زیادی را وارد کرد و‌ مشکلات زیادی را در‌ حوزه‌های مختلف به ویژه جابجایی پول به سایر‌ کشورها برای خرید و فروش ایجاد کرد.
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: مردم فشارهای زیادی را تحمل کنند اما با راهبردهای رهبری و مقاومت مردم تحریم‌ها را کم اثر کردیم.
جهانگیری بیان کرد: تحریم‌ها بر ‌توسعه کشور تاثیر گذاشت و هنوز به معنی واقعی توسعه از دست کشور خارج نشده و هنوز آنگونه که انتظار است بخش خصوصی در عرصه وجود ندارد.
وی اضافه کرد: گاهی شرایط را با شرایط مطلوبی که باید باشیم مقایسه می‌کنیم و می‌گوییم با شرایط مطلوب فاصله داریم اما وقتی خودمان را با وضعی که در آن قرار داریم مقایسه می‌کنیم نسبت به ابتدای دولت پیشرفت‌های بزرگی صورت گرفته است.
معاون اول رئیس جمهور گفت: من از علاقمندان به کشور و تحلیلگران دلسوز تقاضا دارم با مردم صادقانه رفتار‌ کنیم.
جهانگیری بیان کرد: دشمن می‌خواست در سال ۱۳۹۷ مردم ایران جشن پیروزی انقلاب اسلامی را نبیند اما به کوری چشم دشمنان تا به اینجا کشور را به پیشرفت رسانده‌ایم.
وی افزود: هر چند زندگی مردم به صورت جدی آسیب دیده و تحت فشارهای زندگی و اقتصادی قرار‌ گرفتند اما با بزرگواری این مشکلات را تحمل کردند و امروز سرفراز هستند.
جهانگیری گفت: برخی فکر می‌کردند برای اینکه بتوانیم پروتکل الحاقی را اجرایی کنیم جوری رفتار می‌کنیم که اسراییلی‌ها و دشمنان علیه کشور عمل کنند اما طبق قانون عمل کردیم و کاری کردیم همه برای ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی خودم این است به فضل الهی در حال رسیدن به نقاط خوبی هستیم که بتوانیم فشار تحریم‌ها را از دوش مردم برداریم ما همان مدیرانی هستیم که توانستیم تحریم‌ها را کم‌اثر و برخی اوقات بی‌اثر کنیم.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ما شرایط کشور را به گونه‌ای اداره کردیم که درآمد نفتی کشور یک رقمی‌ بوده است اما در کشور‌ که می‌گردید داروی مورد نیاز مردم و تجهیزات پزشکی مردم به خوبی تامین شده است.
جهانگیری گفت: طرح ۲۸۰ هکتاری زهکشی اراضی در‌گلستان در همین دوره اجرا شد و این نشان از عزم دولت در حل مشکلات است.
وی ادامه داد: کرونا تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد و‌ کادر درمان کشور زحمات زیادی کشیدند و سال گذشته در این روزها را به یاد بیاوریم که جزء سخت‌ترین‌روزهای کشور‌ بود.
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: روزهای اول کرونا ماسک از اروپا خریداری کردیم اما اجازه ندادند ماسک به کشور وارد شوند و با سرعت به سمتی پیش رفتیم که اعلام کردیم ماسک به دنیا صادر می‌کنیم.
جهانگیری بیان کرد: به زودی واکسن‌خای داخلی به نتیجه خواهد رسید و‌ از سوی دیگر تلاش کردیم واکسن‌های معتبر‌ را به کشور وارد کنیم و امروز هم وزارت بهداشت‌ واکسینه کردن سالمندان را آغاز کرده است.
وی افزود: من مسوول با فرد عادی هیچ تفاوتی در تزریق واکسن کرونا ندارم و تلاش بر این است کمترین تبعیضی در این عرصه برای کسی به‌وجود نیاید.
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: استان گلستان یکی از استان‌های جدید کشور است و اگر امروز استان نسبت به اوایل استان مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم درآمد سرانه مردم با شتاب خوبی افزایش یافته اما اگر هنوز مشکلانی وجود دارد باید با دقت بیشتری در این عرصه عمل کرد.
جهانگیری بیان کرد: اینگونه نیست که یک هیاتی در مرکز نشسته و مدیریت می‌کند که کدام استان توسعه یابد یا کدام استان توسعه پیدا نکند بلکه عملکرد مسوولان استانی در این عرصه بسیار مهم است.
وی افزود: استان گلستان استان پر‌ پتانسیلی است و مردم بسیار خوبی دارد و این زندگی مسالمت‌آمیز مردم استان با وجود اقوام و مذاهب مختلف جزء یکی از نعمت‌های بزرگ حاکم در استان است.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: راه‌آهن اینجه‌برون زمانی که افتتاح شد یکی از محوری‌ترین راه‌آهن‌های منطقه و‌ حتی دنیا شد.
جهانگیری بیان کرد: ما برای توسعه سریع و استفاده بهینه منطقه پیشنهاد منطقه آزاد را مطرح کردیم و لایحه آن را به مجلس فرستادیم و به شورای نگهبان و مجلس تشخیص مصلحت رفت و دست به سینه نشسته‌ایم که ببینیم چه تصمیمی برای اجرای این موضوع گرفته خواهد شد.
جهانگیری گفت: متاسفانه به جای آنکه دولت در تصمیم‌گیری‌ها برای توسعه مستقل باشد و در‌ نهایت مجلس آن را تایید کند، مراحل اجرای تایید و‌ تصویب تصمیم دولت طولانی می‌شود.
وی اضافه کرد: این نظام تصمیم‌گیری در کشور باید تغییر کند تا با سرعت به سمت پیشرفت پیش برویم.
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: اکتشاف نفت در استان گلستان باید انجام شود چون باعث توسعه و تحول شمال کشور چه بسا کل کشور خواهد شد.
جهانگیری گفت: برنامه هفت ساله احیاء تالاب‌ها برای خلیج گرگان باید اجرایی شود و در آن برنامه همه دستورات و وظیفه‌مندی‌ها دیده شده است و خلیج گرگان و میانکاله جزء تالاب‌هایی است که برای حیات کشور اهمیت دارد.
وی افزود: اینکه بتوانیم چوب از دیگر‌ کشورها وارد کنیم و در‌ استان گلستان آن را به تولیدات با اشتغال بالا تبدیل کنیم اقدام بزرگ و مهمی است که باید انجام شود.
معاون اول رئیس جمهور با دستور بررسی ویژه اجرای بندرچوب در گلستان به وزیر راه و شهرسازی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی جزء سیاست‌های ما است که باید با سرعت انجام شود.
 

تلاش ما تسریع در رفع تحریم هاست/مهمترین رسالت مدیران استان اقدام در مسیر توسعه است

 

تلاش ما تسریع در رفع تحریم هاست/مهمترین رسالت مدیران استان اقدام در مسیر توسعه است

 

تلاش ما تسریع در رفع تحریم هاست/مهمترین رسالت مدیران استان اقدام در مسیر توسعه است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 219
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4883

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 101
بازدید دیروز: 342
بازدید ماه:1353
بازدید سال:14398
بازدید کل:2174909