عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » انتخابات یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است

فرماندار ترکمن در دومین جلسه شورای اداری شهرستان؛

انتخابات یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

انتخابات یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران  است

 فرماندار شهرستان ترکمن در دومین جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به افتخارات نظام جمهوری اسلامی از جمله موفقیت در عرصه های مختلف علمی، هوافضا، نانوتکنولوژی، تسلیحات نظامی، فتح خرمشهر، نابودی رژیم ستم شاهی و سایر موفقیت ها در طول ۴۲ سال انقلاب اسلامی گفت: یکی از بزرگترین افتخارات نظام انتخابات است.
 به گزارش کمیته اطلاع رسانی انتخابات و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سید صادق شیرنگی فرماندار امروز شنبه ۸ خرداد در این جلسه که با حضور ائمه جمعه و سایر مسئولین شهرستان در محل سالن آموزش و پرورش برگزار شد؛ اظهار کرد: یکی از ارکان و اصول انتخابات قانون مداری است و همه دست اندرکاران انتخابات از مجریان تا بازرسین و ناظرین و کسانی که وظیفه تامین امنیت را دارند همه بایستی در مسیر قانون حرکت کنند، اعتمادسازی کنند، حق و عدالت را اجرا کنند  و این یعنی صیانت از حق‌الناس و امانت داری.
 وی افزود: وقتی قانون مداری در سرلوحه امور قرار گیرد سلامت انتخابات تضمین می شود و برای تضمین سلامت انتخابات وظیفه ماست که در مردم اعتماد سازی کنیم.
 شیرنگی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر در انتخابات، امنیت انتخابات است که دو وجه دارد وجه اول مربوط به دست‌اندرکاران و کسانی که در راس برگزاری انتخابات هستند مربوط می شود که اگر قانون را رعایت نکنند قطعاً بخشی از امنیت به خطر می‌افتد.  وجه دوم نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و اعضای شورای تامین شهرستان هستند که با همدلی و تفاهم بسیار بالا برای تامین امنیت انتخابات تلاش می‌کنند به هر طریق ممکن التهابات را کم کنند و فضای جامعه را مدیریت کنند.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان در ادامه به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: از ۳۰ فرایند انتخابات طبق زمانبندی اعلامی از سوی وزارت کشور،  ۲۰ فرایند  با موفقیت انجام شده است بعد از تشکیل هیئت اجرایی و رسیدگی به صلاحیت ها، عوامل صندوق انتخابات شناسایی شده و آموزش ها از هفته جاری آغاز می شود.
 وی افزود: در این دوره از انتخابات حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر در امر برگزاری کمک می کنند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و طبق قانون برای حضور ایمن مردم در پای صندوق های رای، تعداد ۵ صندوق در جاهای شلوغ اضافه شده است لذا در این دوره از انتخابات ۶۴ صندوق برای اخذ رای شهروندان در شهرستان آماده سازی شده است.
 وی در ادامه ضمن تشکر از داوطلبین عزیزی که به عنوان کاندیدا خود را در معرض آزمایش قرار دادند، بر مشارکت حداکثری تاکید کرد و گفت: مشارکت حداکثری ضریب خطا را پایین می‌آورد و باعث یک انتخاب درست می شود و تاکید کرد اگر سه اصل انتخابات یعنی سلامت، امنیت و قانون مداری رعایت شود مشارکت حداکثری اتفاق خواهد افتاد.
 فرماندار انتخاب اصلح را اولویت دوم در انتخابات دانست و گفت: انتخابات در طی یک روز برگزار و تمام می‌شود ولی اثر آن طی چهار سال در جامعه مشاهده می‌شود و برخی مواقع اثر انتخاب تا سالها بعد ادامه خواهد داشت بنابراین لازم است است دقت کنیم به چه کسی رای می دهیم و تلاش کنیم به افراد متخصص با ایمان متعهد و دلسوز و کاردان رای دهیم.
شیرنگی با اشاره به ماده ۶۸ قانون انتخابات گفت: مدیران دستگاه های اجرایی که به هر نحوی از اعتبار دولتی استفاده می کنند اجازه ندارند امکانات خود را در اختیار کاندیداها قرار دهند و علیه یا له احدی از کاندیداها تبلیغ کنند.
 وی افزود: دستورالعمل بهداشتی انتخابات از سوی کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور ابلاغ شده و بر طبق آن کاندیداها اجازه ندارند در فضاهای مسقف میتینگ انتخاباتی برگزار کنند بلکه با جمعیت با سقف مجاز در فضاهای باز و غیر مسقف می‌توانند این کار را انجام دهند
 فرماندار در ادامه وی با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: این حادثه به قدری بزرگ بود که حضرت امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و در واقع فتح خرمشهر با خیل عظیم استحکامات دشمن از چند جهت مهم بود یکی آنکه قدرت های بزرگ دنیا که در این جنگ پشتیبان و حامی کشور عراق بودند متوجه شدند که با چه قدرتی روبه‌رو هستند و رویکرد آنها تغییر کرد و از طرفی دیگر مقدمه‌ای برای موفقیت ایران در جنگ تحمیلی شد.
وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب یکی از استراتژی‌های دشمن ایجاد غفلت در بین مسئولین است تاکید کرد: مناسبت ها بایستی زنده و گرامی داشته شود تا این انقلاب زنده بماند.
نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، ما مستاجریم و مردم صاحب خانه افزود: فلسفه حضور مسئولین، خدمتگزاری به مردم است؛ بنابراین تکریم ارباب رجوع باید در اولویت اول همه مسئولین و کارکنان ادارات قرار گیرد .
وی در ادامه با اشاره به شعار سال گفت: با رونق تولید، اقتصاد احیا می شود، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه های ذیربط موظفند این شعار را نصب العین قرار دهند تا مشکلات جامعه حل شود.
وی همچنین با اشاره به خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در چه سال گذشته و سال جدید بر مدیریت صحیح مصرف آب و برق تاکید و خواستار فرهنگسازی، نظارت مستمر و برخورد با متخلفین شد.
شیرنگی در خصوص اعتبارات تخصیصی در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستای شهرستان گفت: در حال حاضر آرخ کوچک و قره قاشلی طرح هادی فاز اول و دوم اجرایی شد و برای روستاهای پیخی حاجی، یموت، محمد آباد شمالی و زابل محله سفلی تا قبل از انتخابات اجرا خواهد شد.
 وی در خصوص بهسازی جاده محور بندر ترکمن به آق قلا که در هفته دولت با اعتبار دو میلیارد تومان کلنگ زنی شد، افزود: با پیگیری های انجام شده ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تامین و عملیات خاکبرداری، زیر سازی و آسفالت این پروژه در حال اجراست.
 فرماندار همچنین با اشاره به موضوع شیوع ویروس کرونا گفت: در طول ۱۶ ماه گذشته ۱۷۰ میلیون نفر انسان در سطح جهان گرفتار کرونا شدند و سه و نیم میلیون نفر جان خود را از دست دادند و در کشور ما از دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر که مبتلا شدند ۸۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.
 وی افزود: تا زمانی که کل جامعه واکسینه نشود خطر وجود دارد بنابراین بایستی شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی به طور جدی رعایت شود و از تجمعات انسانی که کانون شیوع این بیماری است پرهیز و حتما از ماسک استفاده شود.

انتخابات یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران  است

 

انتخابات یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران  است

 

انتخابات یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران  است

 

انتخابات یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران  است

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 289
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 5124

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 2
بازدید ماه:3466
بازدید سال:16511
بازدید کل:2177022