عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع کتابخوانی است

سرپرست فرمانداری ترکمن؛

یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع کتابخوانی است

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع کتابخوانی است

الیاس هیوه چی سرپرست فرمانداری ترکمن در ششمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان روز دوشنبه 2 بهمن در محل فرمانداری برگزار شد گفت: یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع کتابخوانی است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی سرپرست فرمانداری با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی گفت: میزان مطالعه در کشور ما اندک و نازل است و نیازمند برنامه ریزی دقیق وهمه جانبه می باشد لذا بایستی در مسیری تلاش کنیم که منجر به دستیابی به خروجی مطلوب و اینکه جامعه به سمت مطالعه کتاب سوق داده شود.
وی یکی از راهکارهای جذب کودکان و نوجوانان به سمت کتابخوانی را ایجاد فضای جذاب، شاداب و بانشاط دانست و گفت: این کار باعث ایجاد جاذبه و استفاده شدن از مکان های مطالعه و درنتیجه  قرار گرفتن در مسیر مطالعه می شود.
سرپرست فرمانداری اظهار داشت: جامعه کتابخوان جامعه سالمی است و آمار آسیب های اجتماعی صحت آن را تایید می کند.
 وی لازمه فرهنگسازی را فراهم کردن امکانات و بسترها دانست و گفت: اگر در خانواده در شتاب و مشغله های زندگی ساعات یا دقایقی از روز را اختصاص به مطالعه کتاب دهیم باعث نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه خواهیم شد چرا که پدران و مادران الگوی فرزندان هستند.
 هیوه چی در این جلسه که با محوریت هماهنگی برنامه های فرهنگی دهه مبارک فجر اظهار داشت: دهه فجر ظرفیتی است که در آن وقایع اتفاق افتاده را برای نوجوانان و جوانان بازگو ، کتاب ها ونشریاتی که دراین حوزه وجود  دارد به آنها نشان داده شود تا با مطالعه آن ها سوالاتی که درخصوص انقلاب و دهه فجر در ذهنشان وجود دارد پاسخ داده شود و با فرهنگی که باعث این حرکت عظیم شده آشنا شوند.
توماج رئیس کتابخانه عمومی شهرستان هم در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 96 کتابخانه گفت: برنامه هایی ازقبیل مسابقات کتابخوانی ومسابقات نقاشی و همچنین برگزاری  نمایشگاه کتاب با موضوع انقلاب اسلامی در دهه فجر از جمله برنامه های این دهه می باشد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 436
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2586

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 135
بازدید ماه:1406
بازدید سال:14451
بازدید کل:2174962