عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شهرستان ترکمن


برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شهرستان ترکمن

برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شهرستان ترکمن

بمنظور حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و رفع مشکل کم آبی مردم جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان ترکمن با حضور فرماندار شهرستان، نظری مهر نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و مدیران مربوطه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار ترکمن در این جلسه گفت: مشکل کم آبی خصوصاً در فصل گرما یکی از دغدغه های اساسی مدیران شهرستان است که در سنوات گذشته نیز وجود داشت و در آینده نیز این مشکل با توجه به وضعیت آب و هوایی ادامه خواهد داشت.

نازقلچی در ادامه اظهار داشت: به دلیل عدم بهره مندی مناسب شهرستان از منابع آبی مثل رودخانه، چشمه سارها و ... نسبت به سایر شهرستانهای استان از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم وی وجود دامهای فراوان و استفاده دامداریهای صنعتی از آب شرب شهرستان را یکی از مهمترین مشکلات شهرستان در زمینه کم آبی خواند و در ادامه تصریح کرد علیرغم استحصال آب به مقدار نیاز برای استفاده شهروندان بخاطر استفاده دامداران از آب شرب تصفیه شده در بحث تامین آب شرب شهروندان دچار مشکل می شویم لذا این موضوع باید جدی گرفته شده و تدابیر و راهکارهای لازم در این زمینه باید مورد بررسی قرار گیرد .

فرماندار ترکمن اظهار امیدواری کرد با افتتاح بموقع پروژه آب شیرین کن مشکل آب شرب شهرستان ترکمن هر چه سریعتر مرتفع گردد و در ادامه از دکتر نظری مهر خواست تا با اختصاص اعتبار از محل ماده 180 به این امر کمک کنند که کمبود آب شهرستان هر چه سریعتر برطرف شود.

سپس دکتر نظری مهر نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه استفاده بهینه و بهره وری مناسب از آب اقدامات خوب و شایسته انجام ندادیم وی این موضوع را ناشی از سوء مدیریت و ضعف مدیران دانسته و اظهار داشت آنچه که در شرایط پیش رو مهم است این است که مشکل آبی مردم را حل کنیم نظری مهر تصریح کرد در بعضی از کشورها مثل کره که منابع آبی آنها نسبت به ما از شرایط بهتری برخوردار نیست موفق شدند با بکارگیری روشهای مهندسی و علمی مناسب ازحداقل منابع آبی بیشترین استفاده و بهره را برده و مشکلاتشان را حل کنند.

نماینده مردم منطقه تصریح کرد وضعیت کم آبی سال به سال بدتر و بحرانی تر می شود و اگر دیر بجنبیم شرایط بدتر از این هم خواهد شد به همین خاطر باید کاری بکنیم که مردم خدمات ما را لمس کنند اقدامات مقطعی از قبیل حفر چاه چاره کار نیست بلکه ما در این زمینه باید تدبیر و برنامه قوی برای حل مشکلات داشته باشیم.

در ادامه هر یک از مدیران مربوطه از جمله (شکیبایی فر مدیر عامل آب منطقه ای استان گلستان، بهمنی مدیر عامل آب منطقه ای غرب استان، معصومی رئیس اداره آبفار شهرستان، رضوی رئیس اداره آبفا شهرستان) گزارشی از وضعیت چاههای آبی و توان استحصال آب و تعداد مصرف کنندگان شهرستان ارائه و در پایان موارد ذیل جهت پیگیری و رفع مشکل کم آبی پیشنهاد شد.

1- پیشنهاد شد که جهادکشاورزی برای رفع مشکل دامها اقدام به حفر چاه کند.

2- پیشنهاد شد که اجرای پروژه آب شیرین برای سالهای آتی در دستور کار ادارات آبفا وآبفار قرار گیرد.

3- پیشنهاد شد که ادارات آبفا و آبفار در زمینه مصرف و استفاده بهینه از آب نسبت به فرهنگ سازی و تبلیغات محیطی اقدام نمایند.

4- پیشنهاد شد ادارات مربوطه ومتولی برای برون رفت از این شرایط (کم آبی ) اقدامات لازم را برای مهار آبهای سطحی و آب رودخانه ها معمول دارند.

برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شهرستان ترکمن

 

برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شهرستان ترکمن

 

برگزاری جلسه شورای حفاظت منابع آبزیان شهرستان ترکمن

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1043
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 728

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 78
بازدید دیروز: 342
بازدید ماه:1330
بازدید سال:14375
بازدید کل:2174886