عضویت    ورود
ورود به سایت
» » ایده نو مشاور جوان فرماندار ترکمن برای کار آفرینی در روستاهای شهرستان


ایده نو مشاور جوان فرماندار ترکمن برای کار آفرینی در روستاهای شهرستان

آشنایی تئوریک جوانان روستایی با قوانین و تسهیلات اشتغال و بازدید از نمونه موفق و عینی کارآفرینی در روستاها

ایده نو مشاور جوان فرماندار ترکمن برای کار آفرینی در روستاهای شهرستان

 

مشاور جوان فرمانداری ترکمن روز پنجشنبه با برگزاری یک نشست اداری و یک بازدید کاری، جوانان شهرستان را با قوانین و شیوه های اشتغال و نیز نمونه موفق کارآفرینی در روستا آشنا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، ابتدا با برگزاری جلسه ای با حضور معاون فرماندار، بخشدار سیجوال، مدیر صندوق کارآفرینی امید، رییس آموزش فنی و حرفه ای شهرستان، رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، و دیگر مسئولین ذیربط و دهیاران و شوراها و جوانان روستایی، نشستی در فرمانداری شهرستان ترکمن برگزار شد و طی آن مدیران شهرستان به صورت مفصل، در رابطه با شیوه ارایه تسهیلات اشتغال زایی، چگونگی حمایت از طرح های اشتغال، دوره های آموزشی مهارتی، شیوه حمایت از طرح های کشاورزی و گردشگری و دامداری و ....، دوره های مشاوره هدایت شغلی، و .... به ارایه توضیحات پرداخته و تلاش شد به صورت شفاف اطلاع رسانی لازم در رابطه با مسایل مرتبط با اشتغال و کارآفرینی در روستاهای شهرستان انجام شود.

در ادامه جهت آشنایی جوانان، دهیاران و شوراها با نمونه موفق اشتغال در روستا و در حوزه های کشاورزی و گردشگری و باغداری و دامداری و ....، حاضران به صورت جمعی راهی روستای گزشرقی بندرگز و بازدید از مجموعه ترابی و دیدار با جوان موفق این خانواده شدند.

در این برنامه محمد ترابی جوان تلاشگر روستایی که با نام سالار پولاد در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناخته میشود و مطالب او نزدیک به 40 هزار دنبال کننده دارد، در رابطه با شیوه فعالیت خود در روستا و ایجاد اشتغال در زمینه های گوناگون اعم از کشاورزی و دامداری و گردشگری و باغداری و .... برای جوانان سخن گفت.

ترابی از جوانان روستایی شهرستان ترکمن خواست با پشتکار و تلاش و استفاده از ظرفیت های موجود، آستین های همت را بالا زده و با کنار گذاشتن ناامیدی وارد میدان عمل شوند و با توکل بر خدا برای کسب درآمدی مشروع تلاش کنند.

وی گفت: روستاهای منطقه و استان گلستان سرشار از پتانسیل و استعداد در زمینه های گوناگون بوده و لذا اگر با اطلاع از قوانین و مشورت با اهل فن و تکیه بر همت و پشتکار کوشا باشید، مطمین باشید در راستای ایجاد شغل پایدار موفق می شوید.

ترابی همچنین در رابطه با فعالیت خود در شبکه اجتماعی و استفاده اش از فناوری مذکور در جهت معرفی فرهنگ و زندگی روستایی توضیحاتی ارایه کرد.

در ادامه حاضران از بخش های مختلف مزرعه و دامپروری و باغ و .... مجموعه ترابی بازدید کردند.

بعد از پایان بازدید، حاضران در مسیر بازگشت به شهرستان ترکمن به تبادل تجربیات و یافته هایشان از این برنامه پرداختند و نکته جالب انگیزه گرفتن بسیاری از جوانان روستایی حاضر در این برنامه و اذعانشان به این نکته، مبنی بر عزم جدیدشان و تلاش در جهت ایجاد شغل پایدار با استفاده از ظرفیت های روستاها بود.

شایان ذکر است، مشاوران جوان فاقد بودجه و اعتبار بوده و با هدف ایجاد زمینه جهت استفاده از اندیشه ها و ایده های کاربردی جوانان صاحبنظر در زمینه های مختلف و به تبع آن توانمندسازی جوانان و پرورش مدیران فردا و پویایی اجتماعی و ...، به صورت داوطلبانه و افتخاری و بدون دریافت حقوق فعالیت کرده و رویکردشان استفاده خلاقانه از ظرفیت های موجود در جهت انجام وظایف است.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1579
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 744

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 92
بازدید دیروز: 366
بازدید ماه:1845
بازدید سال:14890
بازدید کل:2175401