عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 175 روستای گلستان با تانکر آبرسانی می شوند/ گلستان نیازمند استقلال در تامین برق

استاندار گلستان در مراسم افتتاح بزرگترین آب شیرین کن شمال کشور در بندرترکمن؛

175 روستای گلستان با تانکر آبرسانی می شوند/ گلستان نیازمند استقلال در تامین برق

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 استاندار گلستان با اشاره به اینکه 120 روستای استان با تانکر آبرسانی می شدند، اظهار کرد: برخی از روستاهایی که شبکه آب رسانی هم داشتند نیز بدلیل خشک شدن چشمه ها با تانکر آب رسانی می شوند و در این روزها 175 روستا از مجموع بیش از هزار روستای گلستان با تانکر آبرسانی می شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ دکتر سید مناف هاشمی ظهر امروز پنج شنبه 11 مرداد در مراسم افتتاح بزرگترین آب شیرین کن شمال کشور در بندرترکمن که با حضور وزیر نیرو و نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: استان گلستان عقب ماندگی طولانی در حوزه وزارت نیرو دارد و در حوزه برق به استان همجوار وابستگی داریم؛ هرچند مازندران همواره در موضوع برق به ما کمک کرده است اما استقلال حوزه برق استان مهم بوده و با پیگیری های وزیر نیرو امکانپذیر است.
وی افزود: توسعه نیروگاه علی آبادکتول و همچنین احداث نیروگاه جدید توسط بخش خصوصی را در شمال استان پیگیری کردیم و مساعدت های وزارت خانه می تواند بهبود شرایط برق استان را تسریع کند.
استاندار در مورد سهمیه قطعی‌های برق در ماه‌های اخیر گفت: با دستور وزیر نیرو قطعی 230 مگاواتی استان به 130 مگاوات کاهش یافت زیرا هوای گرم و شرجی برای مردم  و صنایع استان مشکل‌ساز شده بود.
دکتر هاشمی درباره پروژه آب شیرین کن بندرترکمن یادآور شد: این پروژه بزرگترین پروژه در شمال کشور است و امیدوارم پروژه های مشابه دیگری هم در استان اجرایی شود.
وی ادامه داد: میزان بهره مندی روستاییان استان گلستان از آب شرب 70 درصد بوده در حالیکه این شاخص در کشور 74 درصد است و این آمار نشان می دهد در حوزه روستایی عقب افتادگی داریم.
استاندار درباره طرح فاضلاب شهری خاطرنشان کرد: متوسط این شاخص در کشور بیش از 40 درصد است اما متوسط استان گلستان 16 درصد است و هرچند در گنبدکاووس و گرگان وضعیت بهتری داریم.
وی تاکید کرد: توسعه نیروگاه علی آبادکتول، سدهای نرماب، چایلی و وشمگیر و زهکشی اراضی که در تعهدات دولت است نشان می دهد که ما در استان هزاران میلیارد تومان پروژه آب و برق در حوزه نیروگاهی، سدسازی، آب روستایی و فاضلاب داریم.
دکتر هاشمی گفت: ما از محدودیت‌های دولت مطلع هستیم اما علاقه‌مندیم این پروژه‌ها را با اعتبارات دولتی و سرمایه بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.
لازم به ذکر است پروژه بزرگترین تاسیسات نمک زدایی (آب شیرین کن) شمال کشور برای شهرستان های بندرترکمن - گمیشان با سرمایه گذاری 32 میلیارد تومانی بخش خصوصی افتتاح شد.
گفتنی است با افتتاح این طرح، حدود پنج هزار نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

 

 

 

 

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 354
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 2948

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : دو منهای یـک؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 906
بازدید دیروز: 328
بازدید ماه:4957
بازدید سال:18002
بازدید کل:2178513