عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » آیین بزرگداشت شاعر ترکمن "دولت محمد بال قزل" در بندرترکمن برگزار شد


آیین بزرگداشت شاعر ترکمن "دولت محمد بال قزل" در بندرترکمن برگزار شد

آیین بزرگداشت شاعر ترکمن "دولت محمد بال قزل" در بندرترکمن برگزار شد

آیین بزرگداشت شاعر ترکمن دولت محمد بال قزل در روز پنجشنبه مورخ دوم اسفند 97 با حضور الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن، رامین نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان و هنرمندان و دوست داران فرهنگ و هنر در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ترکمن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ الیاس هیوه چی فرماندار  در همایش بزرگداشت "دولت محمد بال قزل” ، خواستار هماهنگی و هم افزایی ارگان‌ها، ادارات، نهادهای دولتی و غیر دولتی و تمامی مردم در امور فرهنگی شد.
وی گفت: با توجه به فرمایشات امام راحل که فرمودند همه خوشبختی‌ها و بدبختی‌ها‌ی یک جامعه ار فرهنگ جامعه است باید به فرهنگ توجه بیشتری بکنیم، تا فرهنگ درست و اصیل را تداوم بخشیم.
هیوه‌چی با تاکید بر ضرورت اصلاح مدیریت منابع فرهنگی خاطر نشان کرد: آنچه امروز نیاز داریم، مدیریت و بهره وری درست در حوزه فرهنگی است.
وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی زیربنای توسعه متوازن شهرستان است گفت: وجود فرهنگ دینی و اسلامی در کشور ما، این امکان را می‌دهد که با بهره‌گیری از این آموزه‌ها آسیب‌های اجتماعی را مدیریت و کنترل کنیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان ترکمن گفت: شعر برای ما یک سرمایه ملی است زیرا شعر به اندازه نفت ارزشمند است و یک شاعر می‌تواند به اندازه نصف درآمد نفتی ما برای کشور تولید ثروت کند.
وی با تاکید بر اینکه شعر هنر اول و سرمایه ملی است اظهار کرد: در زمینه فرهنگ و ادبیات و شعر که سرمایه ملی ماست باید بیشتر کار شود.
هیوه چی گفت: ما در اغلب نقاط کشور شاعران و ادبای بزرگی چون حافظ- فردوسی- سعدی و …. داریم.
وی تاکید کرد: ما خیامی داریم که جاذبه ای جهانی دارد اما باید دید که که چقدر از جاذبه این بزرگان در جذب توریست بهره گرفته‌ایم.
فرماندار افزود: به عقیده من قدرت شعر حافظ یک نوع انرژی هسته‌ای دیگر برای ماست. همانقدر که روی انرژی هسته‌ای سرمایه‌گذاری کردیم باید روی اشعار بزرگانی نظیر مختومقلی فراغی- دولت محمد بال قزل- حافظ – مولوی و…. برنامه‌ریزی کنیم.
هیوه چی خاطرنشان کرد: درخت شعر کشور، استعداد و ظرفیت بسیار بیشتری برای شکوفایی و بالندگی دارد و باید در «مضمون‌یابی، پیشرفت الفاظ و انتقال مفاهیم روز»، تلاش و دقت بیشتری شود.
فرماندار ترکمن در ادامه با اشاره به اهمیت و ارزش فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: فرمانداری شهرستان ترکمن همواره حامی برنامه‌های فرهنگی همکاران خود بوده که امیدواریم با چنین حرکات فرهنگی شاهد حل برخی از مسائل و مشکلات جامعه باشیم.
الیاس هیوه‌چی در سخنان پایانی خود گفت: دولت محمد بال قزل یکی از گنجینه ها و مفاخر ادبی خطه ترکمن صحرا است و آثار ارزشمند این شاعر پرمایه در دیوانی فاخر در حال ویراستاری است و به زودی منتشر خواهد شد.
این شاعر در روستای پنج پیکر به دنیا آمد. پس از قریب ۶۰ سال زندگی در سال ۱۲۹۰ دار فانی را وداع گفت.
وی یکی از مشاهیر بزرگ ترکمن و از ستارگان ادبیات ایران زمین است.

آیین بزرگداشت شاعر ترکمن "دولت محمد بال قزل" در بندرترکمن برگزار شد

 

 

آیین بزرگداشت شاعر ترکمن "دولت محمد بال قزل" در بندرترکمن برگزار شد


 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 616
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 3327

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 361
بازدید ماه:3767
بازدید سال:16812
بازدید کل:2177323