عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری جلسه کمیته سامان ازدواج شهرستان ترکمن


برگزاری جلسه کمیته سامان ازدواج شهرستان ترکمن

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن جلسه کمیته سامان ازدواج با حضور شیرنگی معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و سیجوال و دیگر مسئولین شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه شیرنگی معاون فرماندار گفت: مسئله ازدواج یک نقطه عطف در زندگی هر فردی است و یکی از مهم ترین مسائل اجتماعی که در دین اسلام به آن توجه ویژه شده است.

وی افزود: اسلام مردان و زنان را به ازدواج و تشکیل خانواده فرا می خواند و به کسانیکه که شرایط ازدواج ندارد گوشزد می کند که باید پاکدامنی خود را حفظ کنند تا شرایط ازدواج برایشان فراهم شود. اینجاست که قرآن منطق خود در برخورد با پدیده تنگدستی را تشکیل خانواده بیان می کند و به جای بازداشتن مردان و زنان تنگدست  از ازدواج، اساساٌ تشکیل خانواده را زمینه ای برای فائق آمدن بر دشواریها و کاهش از بار فقر می داند و امید را در دل آنها زنده می کند.

شیرنگی گفت:هدف از ازدواج رسیدن به آرامش روان و آسایش خاطر و رسیدن به کمال و تقرب ذات حق است. قرآن کریم مستقیماٌ به مسلمانان فرمان می دهد، آستین همت برای شکل گیری خانواده و ازدواج دختران و پسران بالا بزنند و برای ازدواج آنها پیش قدم بشوند.

وی در ادامه اظهار داشت: ازدواج نقش تردید ناپذیری در جلوگیری از بسیار از مفاسد و ایجاد امنیت اجتماعی و روانی و آسایش و توسعه اقتصادی و رشد فضایل انسانی و ارزش اخلاقی و بقا نسل صالح انسانی دارد. بسیار روشن است و نیاز به شرح ندارد ممکن است بعضی ها بخاطر شرایط اقتصادی به ازدواج روی نیاورند که این باعث کاهش نرخ ازدواج خواهد شد که آفات گسترده ای خواهد داشت.

در پایان معاون فرماندار گفت: بالا رفتن سن ازدواج مشکلات و عوارض اجتماعی و خانوادگی خود را دارد، سن ازدواج یک محدوده زمانی خاص دارد که باید رعایت شود. اگر سن ازدواج بالا رود می تواند به یک بحران اخلاقی و حتی اجتماعی تبدیل گردد.

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1083
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 821

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 366
بازدید ماه:1779
بازدید سال:14824
بازدید کل:2175335