عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندرترکمن

به مناسبت هفته گردشگری صورت گرفت؛

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندرترکمن

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندرترکمن

  به مناسبت هفته گردشگری؛ فرماندار شهرستان ترکمن روز جمعه 11 مهر با حضور در میان نمازگزاران جمعه شهر بندرترکمن در خصوص گردشگری روستایی به سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سیدصادق شیرنگی فرماندار ضمن گرامیداشت 6 مهر روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری با شعار " توسعه گردشگری روستایی" اظهار کرد: گردشگری یکی از پررونق ترین صنایع در سطح جهان است چنان که امروزه بسیاری از کشورها به تاثیر اساسی این صنعت در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی پی برده اند و در این راستا تلاش و فعالیت می کنند.
وی گفت: گردشگری روستایی شاخه ای نسبتا جدید اما بسیار مهم در حوزه گردشگری است که در گذشته مغفول مانده اما با پی بردن به اهمیت آن، در سرار دنیا مورد توجه قرار گرفته است و در ایران نیز علیرغم ظرفیت بسیار بالا در زمینه گردشگری روستایی، توجه به این بخش مهم بسیار دیرتر از کشورهای پیشگام صورت گرفته است.
شیرنگی تصریح کرد: توسعه گردشگری روستایی از یک طرف منجر به افزایش سطح درامد جامعه روستایی و ایجاد عدالت اقتصادی، توسعه زیرساخت های مناطق روستایی، توجه و حفاظت از محیط زیست روستا، جلولگیری از مهاجرت روستائیان به مناطق شهری و .. می گردد؛ از طرزف دیگر امکگان دسترسی شهرنشینان به مناطق بکر روستایی برای گذراندن اوقات فراغت و تمدد اعصاب، استفاده از محصولات ارگانیک مناطق روستایی، تجریه طندگی در مناطق روستایی و .. را برای جامعه شهری فراهم می کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: در تعدادی از روستاهای سطح کشور امکان توسعه و ترویج چندین نوع گردشگری از جمله گردشگری کشاورزی، فرهنگی، بومگردس، صخره نوردی، دره نوردی، کوه نوردی، رودخانه نوردی، و.. وجود دارد که گردشگران با سفر به یک روستا یا چند روستا در مجاروت هم، امکان بهره گیری از جاذبه های گردشگری برای ان ها فراهم می شود.
وی گفت: نکته مهم در خصوص گردشگری روستایی این است که با توجه به این که این نوع از گردشگری سابقه چندانی در ایران و حتی دنیا به صورت علمی و برنامه ریزی شده ندارد و دستگاه های متولی گردشگری در سنوات اخیر به این موضوع مهم پرداخته اند، لازم است بیش از سایر شاخه های گردشگری مورد توجه قرار گیرد تا کاستی های ناشی از نوپا بودن آن جبران شود و در این راستا ضمن تقویت زیرساخت ها در مناطق روستایی و اقدامات لازم در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گردشگری در مناطق روستایی، بایستی مشوق های لازم برای ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران بخصوص سرمایه گذاران بومی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف گردشگری از جمله ایجاد و احداث واحدهای پذیرایی و اقامتی ارائه شود.
وی در ادامه در خصوص ظرفیت ها و طرح های گردشگری در شهرستان و اقدامات انجام شده مطالبی را به ششرح زیر بیان کرد:
 1- طرح طبیعت گردی و گردشگری آشوراده و ایجاد زیرساخت های لازم جزو طرح های تاثیرگذار در حوزه اشتغال است که اقتصاد شهر و حتی روستا را دگرگون خواهد کرد.
2-ایجاد زیرساخت های گردشگری جاده سلامت به طول 2 کیلومتر مسیر جاده بازارچه ساحلی با اعتبار 5/1 میلیارد تومان در فاز اول و 1178 میلیار تومان در سال جاری مصوب گردیده که با جذب اعتبار به پایان خواهد رسید.
3-تکمیل و ایجاد زیرساخت های محل شنا با مبلغ 1 میلیارد تومان جهت رفاه حال مسافران
4-مرمت و بازسازی امام زاده آق امام با پیگیری های فرمانداری و حاج آقا منصوری مجوز از سازمان میراث فرهنگی صادر و با کمک اداره اوقاف در حال مرمت و بازسازی می باشد.
5-جذب سرمایه گذار جهت ایجاد تاسیسات گردشگری از جمله هتل، بازارچه که رونق اقتصادی و اشتغال برای شهر به دنبال خواهد داشت
6-اعطای تسهیلات به هنرمندان و اشتغال هنرمندان صنایع دستی در سال 98 و سال جاری برای 300 نفر.
 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندرترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندرترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندرترکمن

 

حضور فرماندار در نمازجمعه شهر بندرترکمن

 



بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 216
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 4442

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1121
بازدید دیروز: 328
بازدید ماه:5172
بازدید سال:18217
بازدید کل:2178728