عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » 1456 نفر رای اولی در شهرستان ترکمن

فرماندار ترکمن در همایش رای اولی ها و حماسه حضور خبر داد:

1456 نفر رای اولی در شهرستان ترکمن

1456 نفر رای اولی در شهرستان ترکمن

 فرماندار شهرستان ترکمن در همایش رای اولی ها و حماسه حضور گفت: در شهرستان ترکمن با جمعیتی حدود 80 هزار نفر،  55171 نفر واجد شرایط رای دادن و از این تعداد 1456 نفر برای اولین بار این رویداد مهم سیاسی را تجربه می کنند.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی انتخابات و روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سید صادق شیرینگی فرماندار ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت معصومه روز دختر و دهه کرامت اظهار کرد: دین اسلام پرچمدار و بنیانگذار تکریم زنان و دختران در جامعه است و هر چند وظیفه اصلی زنان را تربیت فرزند می داند ولی برای ایفای نقش های دیگر محدودیت قائل نشده  بنابراین در کنار نقش مادری می توانند در حوزه هایم ختلف نقش ایفا کنند.
وی افزود: فلسفه نامگذاری ولادت حضرت معصومه (ع)به نام روز دختر در باب الگوگیری و الگوسازی است دختران جامعه ما شایستگی بسیار بالایی دارند و هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که سالروز ولادت بانویی از اهل عصمت و طهارت به نام روز دختران نامگذاری شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان در ادامه با اشاره به انتخابات گفت: انتخابات، مهمترین عنصر و رویداد سیاسی است که سپهر سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار داده و امروزه مورد توجه دنیا و مردم و رسانه های داخلی و خارجی است.
وی با اشاره به اینکه استعمارگران در طول تاریخ همیشه به دنبال تسلط بر منابع کشورهای ضعیف بوده اند گفت: در کل دنیا به خصوص در منطقه خاورمیانه که به تنهایی 60 درصد ذخایر نفت و گاز جهان را در اختیار دارد استعمارگران و قدرت طلبان به دنبال تسلط بوده و هستند و با ایران هراسی به دنبال استمرار استعمار خود هستند  اما برتری و استیلای گذشته قدرتهای بزرگ به علت بیداری و بصیرت ملتها استمرار ندارد.
شیرنگی افزود: انقلاب اسلامی ایران نمونه بارزی از بیداری و هشیاری ملتهاست که 43 سال است که منافع قدرت های بزرگ در راس آنها استکبار جهانی را به خطر انداخته است و امروز الگوی بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شده است و از این رو دشمن با القای یاس و ناامیدی به دنبال ضعیف و ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی است تا از این طریق به اهداف شوم خود برسد.
وی انتخابات را یکی از رویدادهای مهم و موثر در زندگی افراد جامعه خواند و گفت: انتخابات هم یک تکلیف ملی و شرعی است و هم فرصتی است برای مشارکت در تعیین سرنوشت خودمان و کشورمان و در واقع شرکت در انتخابات فرصتی است که به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم ایران داده شده که باید بنحو احسن استفاده کنیم.
فرماندار گفت: شرکت در انتخابات از این جهت مهم است که با استفاده از این حق رای، هم برای سرنوشت خود و هم سرنوشت میلیون ها نفر که در این سرزمین مقدس زندگی می کنند تصمیم گیری می کنیم.
وی گفت: رزمندگان اسلام دیروز در 8 سال دفاع مقدس با خون خود جهاد کردند و امروز ما با حضور خود در پای صندوق های رای جهاد می کنیم بنابراین مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح بسیار مهم است چرا که در ایران اسلامی که رنگین کمانی از اقوام است نشان دهنده وحدت و انسجام و همگرایی اقشار مختلف مردم است و در سطح بین المللی و منطقه ای باعث اقتدار و عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود.
وی در ادامه به بیان الزامات مشارکت حداکثری پرداخت و گفت: تامین سلامت و امنیت انتخابات و حرکت در مسیر و بر اساس مر قانون، به عنوان ارکان و الزامات انتخاباتی پرشور و سالم و با مشارکت حداکثری است و تمام تلاش های ما این است که ضمن تامین ارکان انتخابات، هم از حق انتخاب شوندگان و هم حق انتخاب کنندگان صیانت کنیم و امروز وظیفه ما (عوامل برگزاری انتخابات) اجرای حق و عدالت است و از این امانت که حق الناس است با تمام وجود حفاظت و صیانت می کنیم.  
رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان در ادامه گفت: از 30 فرآیند انتخابات تاکنون 28 مرحله را با موفقیت به اتمام رسانده ایم  و 64 شعبه اخذ رای (5 شعبه بیشتر از ادوار گذشته) به جهت جلوگیری از تجمع و شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامت شهروندان برای انتخابات پیش بینی شده است و امروز آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در روز 28 خرداد داریم.
وی افزود: در انتخابات امسال در شهرستان ترکمن 217 نفر برای کسب 93 کرسی با هم رقابت می کنند در شهر بندرترکمن 32 نفر برای کسب 7 کرسی، در شهر سیجوال 15 نفر برای کسب 5 کرسی، ر بخش مرکزی 97 نفر برای کسب 46 کرسی و در بخش سیجوال 73 نفر برای کسب 35 کرسی رقابت می کنند.
شیرنگی تصریح کرد: امروز شما تکلیف سیاسی خود را جشن می گیرید و به عرصه تاثیرگذاری سیاسی و اقتصادی کشور ورود پیدا می کنید و این روز برای شما به عنوان یک روز تاریخی ثبت خواهد شد.
 
فرماندار در پایان بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی بویژه در روز انتخابات، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از آوردن کودکان به شعب اخذ رای تاکید کرد و گفت: هر یک از شما ایفاگر نقش مهمی در سرنوشت ایرانی با عزت، با امنیت و توسعه یافته هستید بنابراین علاوه بر اینکه خود در انتخابات شرکت می کنید از اطرافیان و بستگان نیز دعوت کنید در این رویداد مهم سیاسی شرکت کنند.

1456 نفر رای اولی در شهرستان ترکمن

 

1456 نفر رای اولی در شهرستان ترکمن

 

1456 نفر رای اولی در شهرستان ترکمن

 

1456 نفر رای اولی در شهرستان ترکمن

 

1456 نفر رای اولی در شهرستان ترکمن

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 214
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 5170

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 227
بازدید دیروز: 361
بازدید ماه:3950
بازدید سال:16995
بازدید کل:2177506