عضویت    ورود
ورود به سایت
» » برگزاری جلسه شورای سالمندان و مناسب سازی محیط معلولین


برگزاری جلسه شورای سالمندان و مناسب سازی محیط معلولین

 

جلسه شورای سالمندان و مناسب سازی محیط معلولین با حضور معاون فرماندار ترکمن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری ترکمن، شیرنگی معاون فرماندار با بیان اینکه معلولیت پدیده ای اجتماعی و بخش جدایی ناپذیر از زندگی بشری است و ممکن است که خدای ناکرده هر یک از ما به آن دچار شویم، افزود: آمارها نشان می دهد با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش سوانح نه تنها تعداد افراد معلول کم نشده بلکه افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: اگر چه اقدامات خوبی در ابعاد مختلف در این یک و دو دهه اخیر برای معلولین انجام شده ولی باز هم نتوانستیم آنگونه که باید شرایط حضور این قشر را در جامعه فراهم کنیم و ضرورت دارد که اقدامات بیشتری از سوی مسئولین انجام شود.

صادق شیرنگی اظهار کرد: در راستای احترام به حقوق شهروندی نسبت به مناسب سازی محیط های شهری برای دسترسی آسان و بدون مانع برای تمامی آحاد جامعه بویژه جانبازان، معلولان و سالمندان به امکانات و تسهیلات عمومی را در راس کارهای خود قرار دهیم.

معاون فرماندار شهرستان ترکمن گفت: در واقع با این اقدامات تلاش کنیم که سطح زندگی این عزیزان را ارتقا دهیم و زمینه را برای حضور پرشور و نشاط آنها فراهم کنیم در عرصه های اجتماعی که این خود گام بزرگی در تحقق آرمانهای ارزشی، اعتقادی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالمندان سرمایه های ارزشمند جامعه ما هستند و برخلاف فرهنگ غربی اسلام ما را به احترام به این عزیزان سفارش کرده است، گفت: با افزایش سن و تغییرات فیزیولوژیکی در بدن، فرد بطور طبیعی قدرت بدنی آن کاهش پیدا می کند. سیستم ایمنی بدن، دستگاه گوارش قلب و عروق و قسمتهای دیگر بدن اختلالاتی در آن ایجاد می شود که لازم است به این موضوع توجه جدی شود تا شادابی و سلامتی بویژه در سالمندان حفظ شود.

شیرنگی اضافه کرد: فرد سالمند چون قدرت و توان جسمی زمان جوانی را ندارد و جسم او به علت افزایش سن نمی تواند آن شادابی و تحرک زمان جوانی را داشته باشد برای ارتقا سلامت جسمی، روحی، اجتماعی نیاز به برنامه و توجه ویژه دارد و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است و اتفاقا در دستور کار دولتها نیز می باشد.

وی ابراز داشت: لذا ضمن اینکه سالمندان عزیز باید مواظب و مراقب خود باشند ورزش، رژیم غذایی مناسب، کنترل وزن، استفاده از غذاهای کم چرب، مصرف روغن های گیاهی و ... را در زندگی روزمره مدنظر داشته باشند.

معاون فرماندار تصریح کرد: مسئولان مربوطه هم باید برای کاهش هزینه های ملی اقدامات خاص خود را در این زمینه انجام داده تا انشالله بتوانیم نگرانی این عزیزان را کاهش داده و شرایط زندگی سالم را برای آنها فراهم کنیم.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1270
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 683

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 113
بازدید دیروز: 366
بازدید ماه:1866
بازدید سال:14911
بازدید کل:2175422