عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن


برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 امروز دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن با حضور دکتر نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، فیروزی فرماندار، حجت الاسلام والمسلمین منصوری امام جمعه اهل تشیع شهرستان، حاج عبدالرحمن آخوند کر امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان و سایر مسئولین شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان ترکمن؛  فیروزی فرماندار ضمن تسلیت یار دیرین امام و یاور نزدیک مقام معظم رهبری آیت ا.. هاشمی رفسنجانی و رحلت حاج اخوند عابدی کر عالم ربانی و مفسر بزرگ قرآن کریم و تسلیت فاجعه پلاسکو گفت: با رحلت جانگداز حاج آخوند عابدی کر امام جمعه فقیداهل سنت شهرستان ، بندر ترکمن پشتوانه عظیم معنوی خود را از دست داد و خلاء وجودی ایشان نه فقط درشهرستان بلکه در کل استان احساس می شود.

فیروزی با اشاره به اینکه درآستانه ایام پیروزی انقلاب هستیم گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی تحولات عظیمی درعرصه های مختلف  سیاسی اجتماعی اقتصادی و .‌‌‌.. بوجود آمد.

وی تقریب واعتدال را فلسفه مهم این انقلاب دانست وافزود: ایران اسلامی  امروزه در جذب مسلمانان نقش محوری دارد.

وی گفت: دراین ایام ادارات و نهادهای شهرستانی باید جهت اطلاع مردم به بیان عملکردها  و اقداماتشان بپردازند.

فرماندار افزود: ما سعی کردیم با بضاعت موجود رضایتمندی مردم را فراهم کنیم و اقدامات شایسته ای با توجه به شرایط دولت صورت گرفت.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمده شهرستان ازجمله ۴بانده کردن محور بندرترکمن به کردکوی، جاده کمربندی، احداث پل راه آهن، توسعه طرح های هادی روستایی و معضل حاشیه نشینی افزود: باید فکری جدی برای رفع این مشکلات در سطح ملی و شهرستانی شود.

فیروزی اظهار داشت: بزرگترین سرمایه ما اعتماد مردم است واین اعتماد زمانی بیشتر می شودکه مسئولان با صداقت به وظایف خود عمل کنند.

دکتر نورقلی پور در این جلسه  ضمن تسلیت ارتحال یار دیرین امام و مقمام معظم رهبری  آیت ا.. هاشمی رفسنجانی، رحلت حاج اخوند عابدی کر و تسلیت جانباختگان حادثه پلاسکو ، به تشریح کلیات روند تصویب لایحه برنامه ششم توسعه و بیان رهاورد سفرهای مسئولین به حوزه انتخابی و پیگیری مسائل این حوزه پرداخت.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه تصریح کرد: این برنامه در مرداد گذشته که شامل ۳۵ ماده بود تقدیم مجلس شد و تاکنون در کمیسیون های مختلف مورد بررسی قرارگرفت. بعد از تشکیل کمیسیون تلفیق و برگزاری جلسات متعدد این برنامه دستخوش تغییر قرارگرفت و با ۱۴۵ ماده به صحن مجلس ارائه شد‌. وی گفت: این برنامه از سال ۹۶تا ۱۴۰۰طی دوره ۴ساله اجراخواهدشد.

دکتر نورقلی پور در رابطه با سفر رییس مجلس شورای  اسلامی به استان گفت: هدف ما آشناکردن دکترلاریجانی با مسائل و مشکلات منطقه و اهمیت منطقه آزاد تجاری اینچه برون برای استان بود تا دیدگاه مثبتی برای تصویب این لایحه ایجادشود چرا که این مسئله یکی از کلیدهای اصلی توسعه استان است.

وی درخصوص پیگیریهای انجام شده در زمینه پروژه های مختلف شهرستان از جمله پروژه ۴بانده کردن محورکردکوی به بندرترکمن و احداث جاده کمربندی ، تکمیل پل قره سو، احداث پل راه آهن و توسعه طرح های هادی روستایی مطالبی رابیان نمود‌.

وی اشتغال را از جمله عمده ترین مطالبات مردم دانست و افزود: این مسئله بعد ملی دارد و با توجه به اینکه سطح بیکاری استان ما نسبت به سطح کشوری بالاست قطعا باید درصدد حل این مشکل بطور دائمی باشیم .

نورقلی پور در ادامه با بیان پیامدهای بیکاری و فقرگفت: صید و صیادی غیرمجاز یکی از پیامدهای بیکاری است که تبدیل به مشکل پیچیده ای شده است .چرا که از یک طرف مردم بعنوان صاحبان انقلاب نباید ضربه ببینند و از طرفی منابع و ذخایر ملی نیز باید حفظ شود.

نورقلی پوربا اشاره به اینکه بحران آب مشکل ملی است افزود: یکی از راهکارهای حل این مشکل توسعه  آب شیرین کن ها و استفاده از آب های نیمه شور و لب شور زیرزمینی است.

نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی یکی از جاذبه های اصلی گردشگری شهرستان را بازارچه ساحلی دانست وگفت: بازارچه ساحلی تبدیل به امضای شهر بندرترکمن شده و طبق آمار جزو سه چهار شهر اول پربازدید مناطق شمالی کشورشده است.

وی اظهار داشت: برای حفظ و توسعه اشتغال پایدار موانع توسعه اسکله بایستی برطرف گردد.

نورقلی پورافزود: یکی از دغدغه های اصلی در برنامه ششم توسعه موضوع اشتغال است لذا برای حل این معضل باید به دنبال یافتن راهکارهای عملی باشیم.

برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 

برگزاری دهمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 730
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 1890

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 1238
بازدید دیروز: 328
بازدید ماه:5289
بازدید سال:18334
بازدید کل:2178845