عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد


هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

برای مشاهده تصاویر بصورت اسلایدر، روی یکی از تصاویر کلیک کرده و دکمه Space یا فاصله را از روی کیبرد بفشارید.

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 به گزارش روابط عمومی فرمانداری ترکمن هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن به ریاست شیرنگی معاون فرماندار و با حضور محمدی مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان، حجت الاسلام منصوری امام جمعه و روسای ادارت و نهادهای شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

شیرنگی معاون فرماندار در این جلسه با اشاره به هفته بسیج و سالروز تشکیل ارتش 20 میلیونی به فرمان امام خمینی (ره) گفت: هفته بسیج امسال متقارن با اربعین حسینی است و ضمن گرامیداشت این هفته ایام سوگواری سرور و سلار شهیدان امام حسین (ع) را تسلیت گفت.

وی اظهار داشت: بسیج از برکات انقلاب و یک پدیده شگفت آور و در عین حال یک گنجینه معنوی بی پایان نظام و انقلاب است که امام بزرگوار با بینش الهی خود برای ما به یادگار گذاشت.

وی افزود: در یک تعریف کوتاه بسیج مجموعه ای از پاکترین و خالص ترین و وفادارترین افراد کشور است که برای دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام دور هم جمع شده اند. بسیج مترادف است با نام بزرگمردانی که در عرصه دفاع خوش درخشیدند. بسیج یعنی مظهر یک وحدت مقدس میان افراد ملت.

معاون فرماندار تصریح کرد: امرزو بهار بستان، مهر موسیان، شادی شلمچه و سرور سوسنگرد امنیت و آرامش جای جای کشور مرهون خون همین شهدای بسیجی عزیز است و ان شاا.. بتوانیم با همدلی از این نهاد مقدس صیانت کنیم.

وی ادامه داد: در یکی دو هفته گذشته اقدامات تروریستی داعش در پاریس دنیا را تحت تاثیر قرار داد. فرانسه روزهای خونین را بعد از جنگ جهانی دوم را تجربه کرد. اروپا همیشه به امنیت خود می بالید، اما این روزها یک گروهک تروریستی قاره سبز را تبدیل به سرزمینی نا امن کرد.

شیرنگی افزود: نکته قابل توجه که نمی شود به سادگی از کنار آن گذشت امنیت ایران است. این انفجارها و بحران ایجاد شده آدمی را به فکر وا میدارد که نیروهای امنیتی ایران توانسته اند شهرهای کشورمان را با وجود حضور در کنار و همسایگی داعش امن نگه دارند. کمتر کسی فکر می کرد که داعش بتواند در اروپا عملیات تروریستی انجام دهد. اقدامات داعش بازتاب عملکرد کشورهای اروپایی است.

وی اظهار داشت: فراموش نکنیم در ایدوئولوژی داعش ایران مهمترین دشمن است و این یعنی هدف اول و مهم ترین هدف داعش نابودی و نا امن کردن ایران است که با هوشیاری و دژ مستحکم اطلاعاتی باعث شده است داعش موفق به انجام عملیات تروریستی در کشور ما نشود.

وی با اشاره به توسعه اقتصادی شهرستان گفت: توسعه اقتصادی شهرستان ترکمن با توجه به رویکرد توسعه محور دولت تدبیر و امید است که به گسترش تولید و رونق اقتصادی توجه ویژه دارد. حرکت ما نیز در شهرستان بر مبنای سیاست های دولت بود ه وتلاش خواهیم کرد سیاست های اقتصادی دولت را که کمک به جامعه و کاهش مشکلات مردم است محقق شود.

وی اظهار داشت: همه می دانیم زیر ساختهای اقتصادی خوبی نداریم، آمار بیکاری بالاست و علی رغم توانمندی وظرفیت شهرستان پیشرفت خوبی حاصل نشده است ولی این وضعیت با کمی تلاش و همت از سوی مسئولان مربوطه بهبود خواهد یافت.

معاون فرماندار تصریح کرد: دو موضوع مهم تا پایان سال جاری داریم و لازم است با تمام توان نسبت به آن تمهیدات لازم را داشته باشیم.موضوع اول مدیریت پسا تحریم که در کنار توسعه کشوری و استانی باید روح توسعه شهرستان را داشته باشد.و یک مدیریت شهرستانی و دلسوزانه و متعهدانه و توسعه محور که زمینه رونق تولید و شکوفایی اقتصادی شهرستان را فراهم و بتواند عملکرد دولت را محسوس کند و همه مدیران شهرستانی باید در این زمینه با حساسیت پیگیر باشند که قطعا بر انتخابات نیز تاثیر خواهد گذاشت.رصد بنگاههای تولیدی و اقتصادی، جذب سرمایه گذار، توجه به صنایع کوچک و رفع مشکلات ان ها از جمله مواردی است که باید نسبت به آنها حساس باشیم و پیگیری کنیم.

وی افزود: موضوع دوم و ماموریت دوم ما انتخابات است. انتخابات ناموس نظامک و وزارت کشور است و می تواند نگاه به دولت را تحت تاثیر قرار دهد. انتخابات مهمترین و بارزترین فعالیت سیاسی در هر جامعه است و حضور مردم پای صندوق های رای نشان از بینش بالای سیاسی و علاقه آن ها به نظام است.

در ادامه معاون فرماندار بیان داشت: انتخابات دارای سه مرحله است: قبل، حین و بعد. در هریک از این مراحل سه گانه مسئلین وظیفه دارند که مقدمات را برای حضور مردم فراهم کنند، شور و نشاط سیاسی و اجتماعی را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنند و نکته مهمی که باید لحاظ شود احترام به آرای ملت است. مردم طبق فرمایشات امام رضوان ا.. تعالی علیه و مقام معظم رهبری تکلیف شرعی دارند که همیشه در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند. انتخابات یک ظرفیت برای افزایش اقتدار نظام است، تلفیق و خروجی این دو موضوع مهم تثبیت و استمرار نظام خواهد بود.

وی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی همیشه شور و هیجان خاص خودش را دارد. بنده و همکاران پر تلاشم آمادگی لازم را برای برگزرای انتخابات پرشور داریم. چرا که انتخابات یک امانت است و امان داری شرط انتخابات است ویکی از وظایف مهم ما نیز امانتداری است.

شیرنگی اظهار داشت: در انتخابات مهمترین اصل مردم هستند و باید به انتخاب انها احترام گذاشته و از رای آن ها صیانت کنیم. در ستاد انتخابات شهرستان تحت هیچ شرایطی حیات خلوتی نداریم. برای ما منافع ملی بر منافع فردی و گروهی ترجیح دارد و اولی تر است. برگزاری 26 دوره انتخابات در طول سال های انقلاب یعنی مردم سالاری، دموکراسی، عدالت اجتماعی و فرصت برابر برای همه.

در ادامه قاسم محمدی مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به بحث نماز گفت: در آیات و روایات به موضوع نماز اهمیت زیادی داده شده است. در آیه 41 سوره حج یاران و دوستان خداوند در روی زمین کسانی هستند که هر جا مستقر می شوند نماز را بر پا میدارند و احیاء نماز می کنند. خداوند می فرماید: دوست من کسی است که نماز را اقامه کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سه برهه از سال پیام تاریخی دارند: 1. در ابتدای سال جدید 2- در کنگره حج که برنامه های حاجیان را در سال بیان میکند،  و3. اجلاس های سراسری نماز

وی در ادامه به بیان سخنانی در مورد اعمال واجب و مستحب پرداخت و گفت: اعمال واجب چند دسته اند: حج، زکات، روزه، نماز که واجب الهی است.

محمدی اظهار داشت: موافقت نامه ای بین ستاد اقامه نماز و نماینده ریاست محترم جمهوری منعقد گردیده که هر یک از ادارات باید در اداره خود اقامه نماز را داشته باشند و همه مدیران در این مورد کوشا باشند. چرا که بر اساس این موافقت نامه تمامی ادارات در این زمینه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و رتبه بندی خواهند شد.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم شورای اقامه نماز چند کار را انجام دهد: برگزاری جلسه رسمی شورا با حضور امام جمعه و مسئولین، شناسایی و برطرف کردن معضل نماز در هر یک از ادارات، تبلیغات نماز در فضای محیطی شهر و ادارات،  برگزاری به موقع نماز جماعت در مدارس و دانشگاهها و ادارات،  توجه به مشکلات و پیگیری نمازخانه اسکله بندر ترکمن، برگزاری اذان حلقوی در مدارس و دانشگاهها و ادارات و اینکه هر اداره یک شورای اقامه نماز  تشکیل دهد و یک نفر بعنوان دبیر شورا تعیین شود.

در پایان حجت الاسلام نادعلی رضاقلی به عنوان دبیر شورا و مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان ترکمن توسط قاسم محمدی مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان معرفی شد.

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

هفتمین جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن تشکیل شد

 

 

 

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 1101
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 938

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : پنج بعلاوه شـش؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 342
بازدید ماه:1356
بازدید سال:14401
بازدید کل:2174912