عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

فرماندار ترکمن در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سال ۱۴۰۰؛

اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

 فرماندار شهرستان ترکمن امروز در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سال ۱۴۰۰  با اشاره به نقش مهم فرهنگ در رشد و توسعه جامعه گفت: اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود و مراحل رشد و توسعه را طی می کند.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ترکمن؛ سید صادق شیرنگی فرماندار امروز شنبه ۱۱ خرداد در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و ۲۸۸مین سالروز تولد شاعر و عارف ترکمن مختومقلی فراغی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خطری که همچنان در سطح جامعه وجود دارد بایستی تلاش کنیم با آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به دوستان و آشنایان حداقل سهم خود را در پیشگیری از شیوع این بیماری ایفا کنیم.
 وی با اشاره به موضوع انتخابات تصریح کرد: شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات آغاز شده و روز به روز به این رویداد سیاسی مهم نزدیک تر می شویم.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان گفت: یکی از اولویت های ما مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در انتخابات و اولویت بعدی انتخاب اصلح است، اگر می‌خواهیم جامعه آباد و توسعه یافته داشته باشیم بایستی از حق قانونی خود که به برکت نظام جمهوری اسلامی در اختیار ما گذاشته شده است در تعیین سرنوشت خود استفاده کنیم و برای ساختن کشور، شهر و روستایی آباد و توسعه یافته در پای صندوق های رای حاضر و کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم یعنی فردی شایسته، متعهد و متخصص.
 وی در ادامه بیان کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد توسعه پیدا کند مسیرش ساختن و ارتقای فرهنگ است و بالعکس اگر بخواهید کشوری را نابود کنید بایستی به فرهنگ آن حمله کنید و فرهنگش را نابود کنید.
شیرنگی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: بسیاری از حوزه‌ها تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت و تعطیل شد اما در خصوص موضوع آموزش و فرهنگ این اتفاق نیفتاد و در شهرستان ما با اقداماتی که انجام شد از جمله مسابقات کتابخوانی، هشتگ محفل های ادبی و غیره توانستیم در این عرصه خوش بدرخشیم.
فرماندار هدف این انجمن را ارتقای فرهنگ شهرستان دانست و گفت: این امر میسر نخواهد شد مگر با استفاده از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان، فرهنگیان و .. و در این صورت است که استعدادهای ما روز به روز شکوفاتر شده و مسیر توسعه را سریعتر طی خواهیم کرد.
 وی در ادامه افزود: خدمات فرهنگی بایستی متناسب با ذائقه های متنوع موجود در سطح جامعه باشد  و به عنوان کالای فرهنگی برجسته در دسترس همگان قرار گیرد. هرچه میزان مطالعه بیشتر باشد به همان میزان جامعه و رشد و توسعه بیشتری خواهد داشت لذا دستگاه‌های فرهنگی هم افزایی و هماهنگی تنگاتنگ و نزدیکی داشته باشند تا با قدرت بیشتر مسیر خود را ادامه دهیم.

حاج آخوند میرزاعلی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه ضمن گرامیداشت سوم خرداد اظهار کرد: فرهنگ تبلیغاتی کتاب باعث افزایش معلومات جامعه می شود مخصوصاً در برهه کنونی که دشمنان بیشتر از طریق فضای مجازی به دنبال تضعیف نظام هستند بیش از پیش اهمیت آن را نشان می دهد.
 وی افزود: در وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا در استان کتابخانه‌ها بسته بود و فقط از طریق پبک کتاب و فضای مجازی خدمات رسانی انجام می‌شد بنابراین دستگاه اجرایی کمک کنند مخصوصاً شهرداران نسبت به واریز نیم درصد به موقع تا در جاهای دیگر هزینه نشود.
وی در راستای کسب رتبه اول انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در سال ۹۹ از زحمات و تلاش‌های فرماندار و رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان تشکر کرد.
میرزاعلی در ادامه با اشاره به موضوع انتخابات افزود: ان شاالله طوری عمل کنیم در این انتخابات نیز همچون ادوار گذشته بلکه بهتر و باشکوه تر از قبل حضور پرشور در پای صندوق های رای داشته باشیم و علاوه بر اینکه خودمان حاضر می‌شویم از مردم عزیز هم دعوت کنیم در تعیین سرنوشت خودشان سهیم باشند چرا که هر رای ما تیری است به قلب دشمن و بار دیگر حمایت قاطع خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام و از سوی دیگر تنفر و انزجار خود را از دشمنان اسلام با حضور در پای صندوق‌های رای نشان دهیم.
گفتنی است در پایان جلسه از  پوستر پیک کتاب رونمایی شد.

اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

 

اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

 

اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

 

اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

 

اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

 

اگر فرهنگ جامعه ساخته شود آن جامعه ساخته می شود

 


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : بندرترکمن
  • بازدید : 174
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 5102

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه بعلاوه ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 381
بازدید دیروز: 361
بازدید ماه:8851
بازدید سال:21896
بازدید کل:2182407