عضویت    ورود
ورود به سایت
» » » همايش بزرگ تبيين فرهنگ زكات وتجليل از فعالان دربندرتركمن برگزار شد


همايش بزرگ تبيين فرهنگ زكات وتجليل از فعالان دربندرتركمن برگزار شد

همايش بزرگ تبيين فرهنگ زكات وتجليل از فعالان دربندرتركمن برگزار شد

در راستاي تبيين فرهنگ زكات وتجليل از فعالان اين عرصه همايش بزرگي با حضورفرماندار شهرستان تركمن، باغباني مديركميته امداداستان،اسلامي رياست شوراي زكات استان،ائمه جماعات شيعه وسني،موديان،عاملين ومبلغين زكات وجمعي از مسئولين شهرستاني درسالن فرهنگ و ارشاد بندرتركمن برگزارشد.

فرماندار شهرستان تركمن در اين همايش ضمن اشاره به حديثي از امام علي (ع) گفت: بركت در مال كسي است كه زكات بپردازد، به مومنان ياري رساند و به خويشاوندان كمك نمايد.

وي همچنين به حديثي از امام صادق (ع) اشاره كرد: سنگهاي زيربناي اسلام ۳ چيز است، نماز، زكات و ولايت كه هيچ يك از آنها بدون ديگري درست نمي شود.

نازقلچي افزود: زكات از دستورات اسلامي و يكي از فروع دين است و در مورد چيزهايي وضع شده كه انسان آنها را با كمك طبيعت بوجود مي اورد. مانند گندم كه انسان بوجود مي اورد در قسمت كمي فكر و عمل او دخالت دارد و قسمت بيشتر ، فعاليت طبيعت است. از اين رو اسلام به انسان مي گويد اينجا كه از سخاوت طبيعت استفاده مي كني، مقداري از آن را بايد در راههاي ديگر بدهي.البته سوال مطرح مي شود كه چرا به برنج زكات تعلق نمي گيرد. در جواب گفته اند، آن سادگي كه در موارد زكات هست در برنج نيست. يعني به آن سادگي كه گندم بدست مي آيد برنج بدست نمي آيد و زحمت زيادي مي خواهد.

وي افزود: وجوب زكات از ضروريات دين اسلام و مورد اتفاق همه مسلمانان است. و انكار وجوب آن توسط مسلمانان موجب ارتداد وي خواهد شد. زكات از عبادات بشمار مي رود. در اين امر نيت، قصد قربت است.

فرماندار در ادامه آمار زكات جمع آوري شده در شهرستان در سال ۱۳۹۲را به شرح ذيل اعلام نمود: جمع كل مبلغ۱۱/۱۳۵/۱۶۰/۷۲۰ ريال ، مجموع مبلغ كمك نيازمندان حمايتي ۸/۶۶۳/۱۶۰/۷۲۰ ريال، مجموع مبلغ هزينه و عمران ۲/۴۷۲/۰۰۰/۰۰۰ريال و تشويقي مرحله اول ۱/۰۴۴/۲۰۰/۰۰۰ ريال.

دراين همايش آخوند ميرابي مديرحوزه علميه قره تپه با تبريك ولادت حضرت علي (ع) و تشكر از برگزاركنندگان اين همايش بزرگ گفت:حركت امروز كميته امداد با اين همايش بهترين خدمت به خلق اسلامي است چرا كه خدمت به خلق احساني آشكار محسوب مي شود.

ميرابي اين همايش را احساني جسمي و فكري با بهره گيري از ارشاد وحمايت مسئولين زكات شهرستان دانست و افزود:اگر ثروتمندان دست فقرا را نگيرند و زكات پرداخت نكنند فقر بيداد ميكند و جامعه به فساد كشيده مي شود.

حجه الاسلام منصوري رياست زكات شهرستان در همايش بزرگ زكات گفت: رابطه زكات و نماز همانند نخ و سوزن است اگر سوزن نخ نداشته باشد چيزي دوخته نمي شود لذا اگر كسي نماز بخواند و زكات ندهد نماز و عبادات او هيچ ارزشي نخواهد داشت.

منصوري با اشاره به ۳۲آيه از آيات قرآن كريم در ضرورت پرداخت زكات گفت:كساني كه زكات نمي دهند مشرك محسوب مي شوند چرا كه خداوند را درعمل اطاعت نمي كنند.

وي خاطرنشان ساخت:تشكر از زكات دهندگان و طلب دعا و مغفرت براي آنان طبق دستور پيامبر گرامي اسلام همواره سفارش وتاكيد شده است.انشاا. كه خداوند متعال ما را جزو عاملين زكات وخدمتگذاران واقعي دين اسلام قرار دهد.

باغباني رياست كميته امداد استان و دبير شوراي زكات استان در جمع موديان ومبلغين وعاملين زكات بندرتركمن گفت:فلسفه حضور همايش زكات نشان از احيااين فريضه واجب است كه نصيب ما شده است لذا ماهرچه داريم از مكتب دين و اهل بيت است.

وي افزود:كارهاي خير ما علاوه بر منشا انسان دوستانه نشان از مكتب الهي دارد و آثار و بركات ارزشمندي رابه همراه دارد چرا كه با نگاه به دين اسلام روح الهي پيدا كرده وخداوند متعال به اين كار بزرگ اهميت وارزش ويژه اي مي دهد.


بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : adib
  • بازدید : 885
  • نظرات : 0
  • کد خبر : 31

نظرات این مطلب :


نام شما
ایمیل شما


سوال : سـه منهای ســه ؟ ( جواب بصورت عدد نوشته شود )
پاسخ :*
کد امنیتی
عکس خوانده نمی شود
کد را وارد کنید

آرشیو

<    «  اردیبهشت 1403  »    >
شیدسچپج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 

پیوندها

آمار

آمار بازدید
بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 361
بازدید ماه:3755
بازدید سال:16800
بازدید کل:2177311